far barsel, må barn komme i dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

MysteriousAngel

mor:) skriver:

Det må man gerne - men må man spørge hvorfor? 

Hun skriver at det er fordi de kan få deres ønskeplads. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

MysteriousAngel

Troldemommi skriver:

Syntes det lyder mærkeligt at holde orlov for at passe sit barn, for at sende det i dagpleje, hvad skal faderen så lave?

De kan få deres ønskeplads.

Anmeld Citér

26. maj 2015

MysteriousAngel

Ja da.

Vi havde selv 1½ mdr indkøring. Korte dage og pauser. Fantastisk indkøring. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

VI står i den situation at far skal have barsel/orlov i 3 mdr.. men før vi kan få den pg vi ønsker skal vi have den fra 2 mdr før hans barsel/orlov er ovre..

Han får fuld løn, men nu kommer spørgsmålet så:

Må knægten komme/være tilmeldt dagpleje mens far har orlov/barsel eller mister han retten til sin løn så?

Jeg ved ikke om der gælder andre regler når det er far eller mor. Men jeg havde også vuggestueplads til Liam 3 mnd før barslen sluttede. Og af samme grund, at ellers kunne vi ikke få i den insitution vi ønskede. Han kom der så ikke i de 3 mnd, men det måtte vi ikke sige for måtte selvsagt ikke spærre en plads uden af bruge den. Så vi kom på besøg (storesøster gik der nede så det havde vi jo nok gjort alligevel) og jeg betalte så bare en masse penge og nød en lidt fattigere barsel med min skat.

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

De kan få deres ønskeplads.

Hov det havde jeg overset - takker 

Til ts:

Jamen vi har selv sagt ja tak til en plads med start 1.maj - men vores dreng er ikke startet endnu. Jeg har barsel til 26. Juni. Han starter engang i juni og så tager vi en uge hvor jeg er med hver dag i en time. Ugen efter hvor han er alene i 30-45min. Og den tredje uge et par timer alene. Så det bliver bare en langsom start 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Det må man gerne - men må man spørge hvorfor? 

Vi skulle først bruge en plads sidst i oktober (fars barsel er slut den 24, og vi ville gerne have plads fra den 1 oktober så vi kunne besøge dem og køre langsomt ind da han heller ikke er så gammel...

Vi bor i en lille by og kæresten vil rigtig gerne have en plads ved en bestemt der bliver så en ledig noget før vi skulle bruge men vi kan ikke få pladsen hvis vi venter til 1 oktober som vi havde regnet med...

Så nu er planen vi forsøger at få den plads vi ønsker bare tidligere... Så vi betaler bare uden at han kommer der ud over på besøg sammen med far så han lige kan hilse på inden indkørsel starter...

SÅ far skal skal hygge med bassen :-) 

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi skulle først bruge en plads sidst i oktober (fars barsel er slut den 24, og vi ville gerne have plads fra den 1 oktober så vi kunne besøge dem og køre langsomt ind da han heller ikke er så gammel...

Vi bor i en lille by og kæresten vil rigtig gerne have en plads ved en bestemt der bliver så en ledig noget før vi skulle bruge men vi kan ikke få pladsen hvis vi venter til 1 oktober som vi havde regnet med...

Så nu er planen vi forsøger at få den plads vi ønsker bare tidligere... Så vi betaler bare uden at han kommer der ud over på besøg sammen med far så han lige kan hilse på inden indkørsel starter...

SÅ far skal skal hygge med bassen :-) 

Det lyder hyggeligt 

det er ærgeligt det er så mangd måneder I skal betale for noget I ikke bruger, men det er sådan at pladserne oftest bliver frie i maj måned, da en del børn skal i skole og det derfor en del børn som skal rykke fra vs til bh

Anmeld Citér

26. maj 2015

Sprit25

Det lyder hyggeligt 

det er ærgeligt det er så mangd måneder I skal betale for noget I ikke bruger, men det er sådan at pladserne oftest bliver frie i maj måned, da en del børn skal i skole og det derfor en del børn som skal rykke fra vs til bh

Og rigtig ærgeligt for en der måske virkelig kunne bruge pladsen fra dag 1

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Det lyder hyggeligt 

Meget især når vi lever af fars indkomst mere eller mindre... Så er det bare ekstra mange penge...

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Og rigtig ærgeligt for en der måske virkelig kunne bruge pladsen fra dag 1

Der er pladser nok til dem der behøver her ude, bare kun en ved hende vi ønsker..

Så der vælger jeg at tænke på eget barn og tillid til dp før andres barn ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.