Nu sidder jeg ved en computer og tænker at jeg vil skrive det som jeg egentlig ville have skrevet igår.
Jeg bor i Nakskov, er født og opvokset i Nakskov og har generelt alle mine rødder hernede.
Jeg sidder med følelsen af had, svigt og en kæmpe knude i maven.. Jeg sidder nemlig bagved! Min familie er med i programmet og jeg synes de er blevet godt og grundigt snydt af TV2. F.eks. blev en person i min familie af TV2 ringet op onsdag hvor det skulle sendes om torsdagen, og får af vide at der er sket ændringer i programmet.. Dette mener jeg IKKE at man som producere, som siger de har respekt for familierne og Nakskov, kan tillade sig og det viste blev meget hurtigt ændret til noget det slet ikke var!
Jeg er dybt skuffet og dybt forarget over at man virkelig vil udstille mennesker på den måde!
Nakskov er en god by, men ja det er udkants-danmark og som så mange andre små byer har vi ikke det vilde at stille op med. Byen prøver virkelig, men når vi så skal have hældt lort ud over os IGEN, ja så er det svært at kæmpe os tilbage igen.
JEG er blevet fordi jeg mødte Johnni, min familie og fordi jeg var så heldig at få en elevplads i Retten i Nykøbing - uden denne elevplads var jeg tvunget til at tage videre for ellers ville jeg som mange andre ende på kontanthjælp.
Jeg tænker stadig dagligt over at flytte, og der bliver måske en realitet når jeg er færdig som elev og skal læse videre. Det er altså IKKE pga. af byen men mulighederne.
Det der holder mig tilbage nu er helt klart Isaac og hans gravsted, det binder mig til den her by og det er okay, for det er her jeg har hjemme og det er her Isaac's rødder er.
Nakskov er en fantastisk by, men Lolland Kommune bøjede og drejede reglerne meget da den nye reform trådte i kraft, dette har jeg Mette Frederiksen's ord på for de behandlede også mig som skidt da jeg havde mistet.
Jeg synes helt sikkert at Lolland Kommune skulle stå frem og fortælle at starten på den nye reform måske ikke var så god som den skulle have været og at de ikke var forberedte nok på hvad der skulle ske.