På røven i Naksov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Der var en familie igår aftes der gav Nakskov ære

Dejligt. Har kun set lidt med hende den unge med barn...

måske skulle jeg tage mig sammen og se det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

MorTil4<3

Sprit25 skriver:

Min kæreste og jeg sidder og ser på røven i Nakskov. Og jeg sidder og tænker sådan er hele Nakskov ikke! 

Er der nogen herinde der er fra Nakskov og kan fortælle mig om smukke Nakskov? 

jeg er født og opvokset i Nakskov. men er flyttet derfra som så mange andre unge . . 

Nakskov er mit hjerte nær, da det er mit hjem uanset hvad, men at bo dernede igen vil jeg ALDRIG! 

Da jeg var lille og rendte efter min mor, var byen pæn og nydelig, der var liv og der var åbent, der var ro og der var fred. 
Da jeg blev tennager og begyndte ta gå i byen, var samme tid hvor Nakskov desværre blev mere og mere trist og skod. . 
Vi blev invaderet af indvandre som bosatte sig i parkerne "Ridersborgparken" suk, og Zone og Elpaso som var natklubberne dengang blev mere og mere overrendt, at gå i byen der var ikke længere fedte eller sjovt da de mente de ejede det hele! 

Da jeg blev 20 flyttede jeg fra byen. men hele min familie bor stadig dernede, så er der nede jævnligt, men den er kun blevet mere og mere trist og grå og kedelig  
Det er en by som er blevet glemt, en by som ikke fortjener det, men ja. der skal desværre nok meget til for at rette Nakskov op igen  

Mange jeg kender har pakket tasken som jeg har og er flyttet fra byen, de mennesker man kender der er blevet, er desværre for de fleste endt som arbejdsløse, på KH eller med ballade i ryggen. kun få har været "heldige" og er kommet videre og fået et hjem op at køre dernede,. . . 

MEN nu du ser programmet, så kan jeg fortælle jeg kender et par af dem der er med i det ogggggggg de lever ikke så slemt som det gir udtryk for hihi 

Anmeld Citér

22. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Jeg er ikke, men min veninde er og hun er så træt af at "hendes sted" skal udstilles så dårligt. Der er i forvejen næsten ingen tilflyttere, husene kastes nærmest bare væk og sådan et program som "på røven i Nakskov" hjælper ikke ligefrem på det. Og desuden kunne det program have været hvilket som helst sted i dk. Hvorfor ikke kalde det "på røven i Danmark".... 

Hun er i øvrigt træt af at Lolland i det hele taget bliver brugt i rigtig mange sammenhænge for at vise noget "slum", for det er slet ikke hvad hun selv oplever at det er, og hun har trods alt boet der næsten hele sit liv. Jeg kan heller ikke genkende billedet udfra de gange jeg har været dernede, eller de mennesker jeg kender der oprindeligt er fra Lolland...  

Selvfølgelig er det ikke alle, og ej heller flertallet. Men nu er det jo en realitet at et stort antal f.eks. Er på overførselsindkomst - og det synes jeg da indikerer noget. 

Jeg er opvokset på Bornholm og havde/har heller ikke indtryk af at særlig mange var udsatte - men det er nu en realitet alligevel. Da min kæreste og jeg var på ferie på Bornholm syntes han det var tydeligt at se at der var en anden "social klasse" (mangel på bedre ord lige nu) 

http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/offentligt-forsoergede.aspx

Flest offentligt forsørgede i ø-kommunerne
10. april 2014
Andelen af befolkningen, der er forsørget af det offentlige, er særligt stor i ø-kommunerne. I Lolland, Langeland, Bornholm, Samsø og Guldborgsund Kommune var således mere end tre ud af ti offentligt forsørgede i 2013.
Tabeller i Statistikbanken

Anmeld Citér

22. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Jeg tænker tit om det er opstillet for de bor jo allesammen enormt ulækkert og uhygiejnisk.

Og self er der nogen der bor klamt,men SÅ klamt? Nahh jeg tror det er for at tiltrække seer at de finder de største sociale tilfælde .For det er jo det vi alle sammen gerne vil se så vi kan sidde i vores hvide lædersofa og nyde hvor rent vi selv bor .

De programmer er ren underholdning i samme katagori som DUM og PH - Så fordi der er enkelte mennesker der er sådan er det jo ikke ensbetydende med at der ikke bor pæne mennesker i Nakskov -Dem gider vi jo bare ikke se 45 min med 

Jeg tror nu ikke det er opstillet - men jeg tror da klart de har prøvet at finde nogle "slemme tilfælde". 

I øvrigt er en familie ganske fornuftige - de har bare været uheldige. 

Anmeld Citér

23. maj 2015

grinny

Nu sidder jeg ved en computer og tænker at jeg vil skrive det som jeg egentlig ville have skrevet igår.

Jeg bor i Nakskov, er født og opvokset i Nakskov og har generelt alle mine rødder hernede. 

Jeg sidder med følelsen af had, svigt og en kæmpe knude i maven.. Jeg sidder nemlig bagved! Min familie er med i programmet og jeg synes de er blevet godt og grundigt snydt af TV2. F.eks. blev en person i min familie af TV2 ringet op onsdag hvor det skulle sendes om torsdagen, og får af vide at der er sket ændringer i programmet.. Dette mener jeg IKKE at man som producere, som siger de har respekt for familierne og Nakskov, kan tillade sig og det viste blev meget hurtigt ændret til noget det slet ikke var! 

Jeg er dybt skuffet og dybt forarget over at man virkelig vil udstille mennesker på den måde! 

Nakskov er en god by, men ja det er udkants-danmark og som så mange andre små byer har vi ikke det vilde at stille op med. Byen prøver virkelig, men når vi så skal have hældt lort ud over os IGEN, ja så er det svært at kæmpe os tilbage igen.

JEG er blevet fordi jeg mødte Johnni, min familie og fordi jeg var så heldig at få en elevplads i Retten i Nykøbing - uden denne elevplads var jeg tvunget til at tage videre for ellers ville jeg som mange andre ende på kontanthjælp. 

Jeg tænker stadig dagligt over at flytte, og der bliver måske en realitet når jeg er færdig som elev og skal læse videre. Det er altså IKKE pga. af byen men mulighederne.

Det der holder mig tilbage nu er helt klart Isaac og hans gravsted, det binder mig til den her by og det er okay, for det er her jeg har hjemme og det er her Isaac's rødder er.

Nakskov er en fantastisk by, men Lolland Kommune bøjede og drejede reglerne meget da den nye reform trådte i kraft, dette har jeg Mette Frederiksen's ord på for de behandlede også mig som skidt da jeg havde mistet. 

Jeg synes helt sikkert at Lolland Kommune skulle stå frem og fortælle at starten på den nye reform måske ikke var så god som den skulle have været og at de ikke var forberedte nok på hvad der skulle ske.

Anmeld Citér

23. maj 2015

CaWi

Jeg kommer oprindeligt fra Rødby, og har en del familie i Naksov og omegn.

Realiteten er, at fordi arbejdspladser lukker (enten flytter ind mod KBH eller til øst europa) så flytter arbejdspladserne også væk fra hele Lolland. Derfor flyttede mange af os der opvoksede på Lolland i 90/00'erne væk. Dem der nu er tilbage er vores forældre, bedsteforældre og så desværre mange af de socialt belastede familier. Enkelte  af de unge er blevet boende, eller flyttet tilbage efter endt studie. 

Disse unge står med et Lolland, hvor mange af byens butikker er lukket (ja nogle byer har nu kun en daglig brugs som en reel butik) disse unge prøver med næb og klør at holde øen kørende. Men sker der ikke noget stort, at gode og langtidsvarende arbejdspladser dukker op, så bliver det bare ikke bedre end det er nu. Desværre.

Anmeld Citér

23. maj 2015

GUSO

grinny skriver:

Nu sidder jeg ved en computer og tænker at jeg vil skrive det som jeg egentlig ville have skrevet igår.

Jeg bor i Nakskov, er født og opvokset i Nakskov og har generelt alle mine rødder hernede. 

Jeg sidder med følelsen af had, svigt og en kæmpe knude i maven.. Jeg sidder nemlig bagved! Min familie er med i programmet og jeg synes de er blevet godt og grundigt snydt af TV2. F.eks. blev en person i min familie af TV2 ringet op onsdag hvor det skulle sendes om torsdagen, og får af vide at der er sket ændringer i programmet.. Dette mener jeg IKKE at man som producere, som siger de har respekt for familierne og Nakskov, kan tillade sig og det viste blev meget hurtigt ændret til noget det slet ikke var! 

Jeg er dybt skuffet og dybt forarget over at man virkelig vil udstille mennesker på den måde! 

Nakskov er en god by, men ja det er udkants-danmark og som så mange andre små byer har vi ikke det vilde at stille op med. Byen prøver virkelig, men når vi så skal have hældt lort ud over os IGEN, ja så er det svært at kæmpe os tilbage igen.

JEG er blevet fordi jeg mødte Johnni, min familie og fordi jeg var så heldig at få en elevplads i Retten i Nykøbing - uden denne elevplads var jeg tvunget til at tage videre for ellers ville jeg som mange andre ende på kontanthjælp. 

Jeg tænker stadig dagligt over at flytte, og der bliver måske en realitet når jeg er færdig som elev og skal læse videre. Det er altså IKKE pga. af byen men mulighederne.

Det der holder mig tilbage nu er helt klart Isaac og hans gravsted, det binder mig til den her by og det er okay, for det er her jeg har hjemme og det er her Isaac's rødder er.

Nakskov er en fantastisk by, men Lolland Kommune bøjede og drejede reglerne meget da den nye reform trådte i kraft, dette har jeg Mette Frederiksen's ord på for de behandlede også mig som skidt da jeg havde mistet. 

Jeg synes helt sikkert at Lolland Kommune skulle stå frem og fortælle at starten på den nye reform måske ikke var så god som den skulle have været og at de ikke var forberedte nok på hvad der skulle ske.

Altså jeg bliver totalt nysgerrig efter hvilken af familierne der er din  vil du dele?? Jeg tror langt fra at alle familierne er så langt ude som programmet viser, iøvrigt har jeg den dybeste respekt for hvordan familierne knokler for at få det hele til at hænge sammen, og nogle gange bliver det altså bare for hårdt, desværre  det kan gå for meget op ad bakke.. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Sprit25

Tak for at I vil dele det 'rigtige' billede af Nakskov. 

Glad for det ikke ser så sort ud men nok nærmere ligner en hver anden by i udkants danmark

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.