Jeg skriver som anonym, da jeg helst ikke vil Googles ift. mit nuværende job.
Sagen er den at jeg blev uddannet socialrådgiver i 2012. Siden har jeg fået to børn, så jeg har sammenlagt været på arbejdsmarkedet i 1 1/2 år. Min barsel med den lille slutter i august, hvor jeg skal tilbage i mit job.
Men.. jeg kan slet ikke se mig selv i det. Hverken til august eller om 5, 10 eller 15 år. Jeg bryder mig ikke om at sidde stille på kontor, jeg må nok også erkende at jeg ikke er skabt til at kunne rumme og hjælpe folk, hvor end jeg gerne ville det og jeg har ikke interesse i at mit arbejde er 90%administrative opgaver.
Så nu har jeg fået den idé måske at læse til pædagog - og meget gerne allerede fra august og så på e-learning.
Men jeg er i tvivl om, hvordan jobbet som pædagog efterhånden er. Ex. som pædagog i daginstitution. Mon det er lige så stressende, som jeg har oplevet socialrådgiver-jobbet?
Ja, jeg har egentlig mange spørgsmål. Men jeg tror mit overordnede spørgsmål er - er der andre der har prøvet begge ting? Eller har lyst til at dele deres oplevelser med jobbet som pædagog eller bare uddannelsen?
Anmeld
Citér