børn og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2015

jenny4

jenny4 skriver:

Jamen hvis den er hård og øm kan det være tegn på reel sygdom - eks blindtarm, galdeblære osv. Alt efter hvor ømheden sidder selvfølgelig. Har du målt hans temperatur når han klager?

Eller hendes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Børn i denne alder siger typisk det gør ondt i maven selvom det er et andet sted det gør ondt - det kan meget vel være ryggen der stadig driller. 

Jeg tænker også om den madras han sover på er god nok til hans ryg? 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Lige en lille tilføjelse.

Vi har selv været til kiropraktor af flere omgange, da vores dreng havde meget svært ved at kigge til begge sider og havde en "yndlingside". Kiropraktoren forsikrede mig om at hans nakke var låst og efter 4 besøg var han "kureret". Men det var han ikke.

Vi blev tilknyttet Hvidovre Hospitals børnefys, og her fik vi nogle gode øvelser og det tog et par måneder før det var helt som det skulle være. Jeg talte med vores fysioterapeut om at vi havde været til kiropraktor, hvor det var tydeligt at hun intet havde tilovers for deres hurtige behandlinger ift. børn.

Det kan selvfølgelig være jeg har været uheldig med den kiropraktor jeg har valgt, eller at fysioterapeuten var farvet af sit eget fag og havde forforståelser om kiropraktorer, men tænker at du kan prøve at tale med din læge om det var en ide at få en henvisning til noget fysioterapi?

Anmeld Citér

20. maj 2015

TNBC

mor:) skriver:

Lige en lille tilføjelse.

Vi har selv været til kiropraktor af flere omgange, da vores dreng havde meget svært ved at kigge til begge sider og havde en "yndlingside". Kiropraktoren forsikrede mig om at hans nakke var låst og efter 4 besøg var han "kureret". Men det var han ikke.

Vi blev tilknyttet Hvidovre Hospitals børnefys, og her fik vi nogle gode øvelser og det tog et par måneder før det var helt som det skulle være. Jeg talte med vores fysioterapeut om at vi havde været til kiropraktor, hvor det var tydeligt at hun intet havde tilovers for deres hurtige behandlinger ift. børn.

Det kan selvfølgelig være jeg har været uheldig med den kiropraktor jeg har valgt, eller at fysioterapeuten var farvet af sit eget fag og havde forforståelser om kiropraktorer, men tænker at du kan prøve at tale med din læge om det var en ide at få en henvisning til noget fysioterapi?

Håber at det er ok jeg spørg?
Du siger at han havde en yndlingsside, var det også når han sov(ved ikke hvor gammel han var) at han kun lå med hovedet til yndlingssiden?

De øvelser? Kan du huske hvad det var for nogen, har billeder af dem eller noget. (ved godt det måske er besværligt at beskrive)

Anmeld Citér

21. maj 2015

serinasmor

AJ14 skriver:

Hej. Har en glad og aktiv fire årig som klager  over ondt i maven næsten hver dag de sidste par uger. Det er på forskellige tidspunkter på dagen . Barnet spiser og drikker som det skal og er på toilettet hver dag. Har ikke hård mave. Det er lige blevet allergi testet i en anden anledning hvor det kun var støvallergi og bynke der slog ud.  Klagen over ondt i maven kommer sjældent efter spisetid.  Så kan  ikke lige se hvad det skal  være ?  Det eneste der er med barnet  er lidt skæv ryg som kan gøre lidt ondt engang i mellem og som vi har været  ved kiropraktor  med flere  gange.  Så ved ikke om ondt i maven  betyder ondt i ryggen. ? Er der nogen der har oplevet det med jeres unger eller tænker noget andet ?

Her i huset passer ondt i maven dom regel med at hun burde gå på toilettet .. Det er simpelthen hendes måde at mærke at hun skal - uden at det er i sidste øjeblik... Hun er 5 år  

Måske er det bare det ? 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Manna

Bare et forslag: Kune den ondt i maven være sult?

Anmeld Citér

22. maj 2015

AJ14

Synes lidt ondt i maven kommer på forskellige tidspunkter. Har godt overvejet om det kan være sult eller toilet  besøg eller andet. Men der er ikke  nogen sammenhæng eller  system. Må høre lægen i næste  uge. Nu er vi lige ramt af skoldkopper for fuld hammer ��

Anmeld Citér

22. maj 2015

Yurie skriver:

Håber at det er ok jeg spørg?
Du siger at han havde en yndlingsside, var det også når han sov(ved ikke hvor gammel han var) at han kun lå med hovedet til yndlingssiden?

De øvelser? Kan du huske hvad det var for nogen, har billeder af dem eller noget. (ved godt det måske er besværligt at beskrive)

Ja selvfølgelig er det okay du spørge 

han havde også en foretruken side når han sov. 

Øvelserne gik i bund og grunf ud på at han nærmest hele tiden skulle kigge til den side han ikke brød sig om. Så når jeg holdt ham mave til mave, så var lå han sådan så han kiggede til den side han ikke brød sig om, mens jeg havde hånden blidt på kinden så han ikke drejede hovedet igen. 

Hvis han lå på legetæppet, så flyttede jeg tæppet helt hen til væggen og lagse ham sådan så hans yndlibgside facede en kedelig hvid væg og jeg selv sad i den anden side og alt legetøjet ligeså 

når han lå på maven på mine ben så lå han sådan så det spændende var til den side han ikke ville kigge osv. 

Og så var der nogen konkrete nakkeøvelser vi lavede på puslebordet. Jeg kan ikke rigtig forklare dem på skrift og det er vigtigt at det bliver gjort rigtigt. Så det er noget der skal demonstreres. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

TNBC

mor:) skriver:

Ja selvfølgelig er det okay du spørge 

han havde også en foretruken side når han sov. 

Øvelserne gik i bund og grunf ud på at han nærmest hele tiden skulle kigge til den side han ikke brød sig om. Så når jeg holdt ham mave til mave, så var lå han sådan så han kiggede til den side han ikke brød sig om, mens jeg havde hånden blidt på kinden så han ikke drejede hovedet igen. 

Hvis han lå på legetæppet, så flyttede jeg tæppet helt hen til væggen og lagse ham sådan så hans yndlibgside facede en kedelig hvid væg og jeg selv sad i den anden side og alt legetøjet ligeså 

når han lå på maven på mine ben så lå han sådan så det spændende var til den side han ikke ville kigge osv. 

Og så var der nogen konkrete nakkeøvelser vi lavede på puslebordet. Jeg kan ikke rigtig forklare dem på skrift og det er vigtigt at det bliver gjort rigtigt. Så det er noget der skal demonstreres. 

Tak for svar..

Anmeld Citér

22. maj 2015

TNBC

AJ14 skriver:

Synes lidt ondt i maven kommer på forskellige tidspunkter. Har godt overvejet om det kan være sult eller toilet  besøg eller andet. Men der er ikke  nogen sammenhæng eller  system. Må høre lægen i næste  uge. Nu er vi lige ramt af skoldkopper for fuld hammer ��

Måske mærkeligt, men rumler hendes mave(Også når hun ikke er sulten.. )

ondt i maven, kan også være noget man har spist..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.