børn og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.020 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. maj 2015

AJ14

Hej. Har en glad og aktiv fire årig som klager  over ondt i maven næsten hver dag de sidste par uger. Det er på forskellige tidspunkter på dagen . Barnet spiser og drikker som det skal og er på toilettet hver dag. Har ikke hård mave. Det er lige blevet allergi testet i en anden anledning hvor det kun var støvallergi og bynke der slog ud.  Klagen over ondt i maven kommer sjældent efter spisetid.  Så kan  ikke lige se hvad det skal  være ?  Det eneste der er med barnet  er lidt skæv ryg som kan gøre lidt ondt engang i mellem og som vi har været  ved kiropraktor  med flere  gange.  Så ved ikke om ondt i maven  betyder ondt i ryggen. ? Er der nogen der har oplevet det med jeres unger eller tænker noget andet ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Ondt i maven ved børn kan også komme hvis de er kede af det, eller hvis der fx. er forandringer i hverdagen/barnets liv, som kræver tilvænning.

Måske er det, det? 

Anmeld Citér

20. maj 2015

AJ14

Mom skriver:

Ondt i maven ved børn kan også komme hvis de er kede af det, eller hvis der fx. er forandringer i hverdagen/barnets liv, som kræver tilvænning.

Måske er det, det? 

Har  jeg  tænkt på. Og spørger også til det. Men det er åbenbart rigtigt  dejligt  at gå i børnehave og der har ikke været nogen ændringer i vores dagligdag de sidste fire måneder.  Vores hverdage er meget fastlagte. Har ovenikøbet fået bedre arbejdstider så vi er hjemme før kl 15 og kan hygge eller lege sammen.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
AJ14 skriver:

Har  jeg  tænkt på. Og spørger også til det. Men det er åbenbart rigtigt  dejligt  at gå i børnehave og der har ikke været nogen ændringer i vores dagligdag de sidste fire måneder.  Vores hverdage er meget fastlagte. Har ovenikøbet fået bedre arbejdstider så vi er hjemme før kl 15 og kan hygge eller lege sammen.

Hmm, måske noget mælke allergi? Ved det kan give ret mange mavesmerter..

Anmeld Citér

20. maj 2015

jenny4

Problemer med ryggen kan sagtens vise sig som mavesmerter - det hele hænger jo sammen. Prøv da evt lige kiropraktoren igen.

Er maven blød eller hård at mærke på når det gør ondt?

Anmeld Citér

20. maj 2015

AJ14

Mom skriver:

Hmm, måske noget mælke allergi? Ved det kan give ret mange mavesmerter..

Det har jeg også tænkt.  Men der er også ondt i maven når vi lige er vågnet og vi ikke har fået noget at spise endnu. Tænker at en reaktion nok ikke først  kommer  næste morgen eller hvad ?

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
AJ14 skriver:

Det har jeg også tænkt.  Men der er også ondt i maven når vi lige er vågnet og vi ikke har fået noget at spise endnu. Tænker at en reaktion nok ikke først  kommer  næste morgen eller hvad ?

Der må jeg være dig svar skyldig, det ved jeg ikke.

Har du bestilt tid ved lægen? Jeg syntes da det skal tjekkes hvorfor dit barn ofte har ondt i maven.

Anmeld Citér

20. maj 2015

AJ14

jenny4 skriver:

Problemer med ryggen kan sagtens vise sig som mavesmerter - det hele hænger jo sammen. Prøv da evt lige kiropraktoren igen.

Er maven blød eller hård at mærke på når det gør ondt?

Jeg har faktisk ikke  mærket på maven. Så det vil jeg lige prøve at huske  at gøre.  Hvad skulle forskellen  være ?

Anmeld Citér

20. maj 2015

AJ14

Mom skriver:

Der må jeg være dig svar skyldig, det ved jeg ikke.

Har du bestilt tid ved lægen? Jeg syntes da det skal tjekkes hvorfor dit barn ofte har ondt i maven.

Nej ikke  endnu. Ville  lige høre om folk havde nogen forslag.  Så jeg kunne  spørge lægen om det kunne være det 

Anmeld Citér

20. maj 2015

jenny4

AJ14 skriver:

Jeg har faktisk ikke  mærket på maven. Så det vil jeg lige prøve at huske  at gøre.  Hvad skulle forskellen  være ?

Jamen hvis den er hård og øm kan det være tegn på reel sygdom - eks blindtarm, galdeblære osv. Alt efter hvor ømheden sidder selvfølgelig. Har du målt hans temperatur når han klager?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.