lillespir24 skriver:
Jeg gik under min graviditet på Steno diabetescenter plus Rigshospitalet hvor de begge steder sagde max 8 ved graviditet og max 10 som normal og skal lige siges det kan godt lade sig gøre at have et blodsukker under 8 som gravid mit lå på 5,6 m/mol og var kun kostreguleret
Man skal altså ikke have bs på 10 som "normal" for så har man diabetes.....Hvis jeg måler min kærestes efter mad har han 5- 6 og jeg har hvis jeg har spist fornuftigt omkring de 8 - Men jeg har så også lige fået et skud insulin inden. Men havde jeg målinger på 10 efter mad ville jeg få besked på at sætte insulinen op i enheder.
Men ja det kan godt lade sig gøre at få normale børn på trods af diabetes.
Jeg har type 1 og har fået børn imellem 2800 og 3700 g . Men er også hysterisk under graviditet og går også til kontrol hver 14 dag indtil 28 uge hvor det så er 1-2 gange om ugen frem til fødsel :)
Men selv om jeg er hysterisk og tager min insulin som jeg skal osv så ligger jeg højere under graviditet fordi min krop ikke kan følge med beslastningen - Og sådan er det jo også for normale -De har bare en bugspytkirtel der kan følge med - Ens hjerte osv er jo også på overarbejde under en graviditet :)
Anmeld
Citér