GraviditetsSukkersyge måling af blodsukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

lillespir26

Carina:-) skriver:

Jeg har type 1 og det er hvad diabetesteamet sagde til mig på Skejby :)

At det pga hormoner er svære at holde det nær de 8 og derfor accepteres 10 .

Det giver jo også ret meget mening .da det jo er under graviditet at blodsukkeret stiger og dermed også behovet for mere insulin i kroppen :)

Og 10 er for højt uanset om man er gravid eller ej- men pga det øgede pres på systemmet er det nærmest umuligt især i sidste trimester at holde et normalt bs. 

Altså forudsat at man har gravidietssukkersyge - Har man ikke det vil ens bs jo heller ikke komme derop :) 

Jeg gik under min graviditet på Steno diabetescenter plus Rigshospitalet hvor de begge steder sagde max 8 ved graviditet og max 10 som normal og skal lige siges det kan godt lade sig gøre at have et blodsukker under 8 som gravid mit lå på 5,6 m/mol og var kun kostreguleret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

lillespir26

lillespir24 skriver:

Jeg gik under min graviditet på Steno diabetescenter plus Rigshospitalet hvor de begge steder sagde max 8 ved graviditet og max 10 som normal og skal lige siges det kan godt lade sig gøre at have et blodsukker under 8 som gravid mit lå på 5,6 m/mol og var kun kostreguleret 

Min datter blev også født med perfekt blodsukker og en vægt der hed 3008g 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Carina:-)

lillespir24 skriver:

Man skal altså ikke have bs på 10 som "normal" for så har man diabetes.....Hvis jeg måler min kærestes efter mad har han 5- 6 og jeg har hvis jeg har spist fornuftigt omkring de 8 - Men jeg har så også lige fået et skud insulin inden. Men havde jeg målinger på 10 efter mad ville jeg få besked på at sætte insulinen op i enheder. 

Men ja det kan godt lade sig gøre at få normale børn på trods af diabetes. 

Jeg har type 1 og har fået børn imellem 2800 og 3700 g . Men er også hysterisk under graviditet  og går også til kontrol hver 14 dag indtil 28 uge hvor det så er 1-2 gange om ugen frem til fødsel :) 

Men selv om jeg er hysterisk og tager min insulin som jeg skal osv så ligger jeg højere under graviditet fordi min krop ikke kan følge med beslastningen - Og sådan er det jo også for normale -De har bare en bugspytkirtel der kan følge med - Ens hjerte osv er jo også på overarbejde under en graviditet :) 

Anmeld Citér

22. maj 2015

lillespir26

Carina:-) skriver:

Man skal altså ikke have bs på 10 som "normal" for så har man diabetes.....Hvis jeg måler min kærestes efter mad har han 5- 6 og jeg har hvis jeg har spist fornuftigt omkring de 8 - Men jeg har så også lige fået et skud insulin inden. Men havde jeg målinger på 10 efter mad ville jeg få besked på at sætte insulinen op i enheder. 

Men ja det kan godt lade sig gøre at få normale børn på trods af diabetes. 

Jeg har type 1 og har fået børn imellem 2800 og 3700 g . Men er også hysterisk under graviditet  og går også til kontrol hver 14 dag indtil 28 uge hvor det så er 1-2 gange om ugen frem til fødsel :) 

Men selv om jeg er hysterisk og tager min insulin som jeg skal osv så ligger jeg højere under graviditet fordi min krop ikke kan følge med beslastningen - Og sådan er det jo også for normale -De har bare en bugspytkirtel der kan følge med - Ens hjerte osv er jo også på overarbejde under en graviditet :) 

Nu mener jeg jo så også 10 er det den må ligge max på diabetiker og ikke gravid men vi kan blive enige om vi er blevet fortsæt 2 forskellige ting vi står også med to forskellige typer 

Anmeld Citér

22. maj 2015

lillespir26

lillespir24 skriver:

Nu mener jeg jo så også 10 er det den må ligge max på diabetiker og ikke gravid men vi kan blive enige om vi er blevet fortsæt 2 forskellige ting vi står også med to forskellige typer 

Jeg gik f.eks også kun til kontrol 1 gang hvert 4 uge under hele min graviditet fordi jeg kunne kontrollere det uden insulin men ved kost

Anmeld Citér

22. maj 2015

Clisolka

lillespir24 skriver:

Sjovt, jeg har altid fået besked på MAX 8 da jeg var gravid, ellers længere op i insulin - og ja, jeg havde type 2 og blev fulgt på RH hver 2. uge  Jeg giver Carina:-) ret.. Et blodsukker på 10 er bestemt ikke "normalt" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.