GraviditetsSukkersyge måling af blodsukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2015

lillespir26

Carina:-) skriver:

Imellem 4. -7 inden mad og max 10 1½ time efter når man har graviditet sukkersyge.

Er man ikke gravid siger man max 8 efter mad men pga homoner i kroppen er det max 10 når man er gravid :) 

Dit langtidstal skal helst være o kring de 5,5- 6 så er det perfekt :) 

Det er lige omvendt ved graviditet max 8 og 10 uden graviditet har selv type 2 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

Snevejr84

Det er forskelligt men ved mig var det halvanden time, men det er fra du starter med at spise. 

Og så skal den være på max 8 det er ikke som andre typer. De kan ikke sammenlignes.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Snevejr84

Imellem 4. -7 inden mad og max 10 1½ time efter når man har graviditet sukkersyge.

Er man ikke gravid siger man max 8 efter mad men pga homoner i kroppen er det max 10 når man er gravid :) 

Dit langtidstal skal helst være o kring de 5,5- 6 så er det perfekt :) 

Det er omvendt

Anmeld Citér

20. maj 2015

Carina:-)

Det er lige omvendt ved graviditet max 8 og 10 uden graviditet har selv type 2 

Jeg har type 1 og det er hvad diabetesteamet sagde til mig på Skejby :)

At det pga hormoner er svære at holde det nær de 8 og derfor accepteres 10 .

Det giver jo også ret meget mening .da det jo er under graviditet at blodsukkeret stiger og dermed også behovet for mere insulin i kroppen :)

Og 10 er for højt uanset om man er gravid eller ej- men pga det øgede pres på systemmet er det nærmest umuligt især i sidste trimester at holde et normalt bs. 

Altså forudsat at man har gravidietssukkersyge - Har man ikke det vil ens bs jo heller ikke komme derop :) 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Det er omvendt

Ikke ifølge diabetes teamet på Skejby. 

Og det giver jo heller ikke mening da det jo er betydeligt lettere at holde et pænt bs når man ikke er gravid og systemmet ikke er presset. 

Altså forudsat at man har graviditetssukkersyge- og har man ikke det vil bs jo heller aldrig komme derop :) 

Anmeld Citér

21. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis du har fået konst. Svangerskabsdiabetes er du så ikke i kontakt med noget ambulatorie? Der vil du i hvert fald få svar på alle dine spørgsmål. 

Jeg skulle måle før og efter måltid 3 gange dagligt. Mit tal skulle ligge under 6 inden og under 8 efter max 2 timer. 

Derudover skulle jeg have taget langtidsblodsukker-måling på diabetesambulatoriet samt snak og blodtryksmåling.

mine tal lå altid fint og langt under de anbefalede maxtal hun havde givet mig.

jeg fik det konst. nogle uger inden termin.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvis du har fået konst. Svangerskabsdiabetes er du så ikke i kontakt med noget ambulatorie? Der vil du i hvert fald få svar på alle dine spørgsmål. 

Jeg skulle måle før og efter måltid 3 gange dagligt. Mit tal skulle ligge under 6 inden og under 8 efter max 2 timer. 

Derudover skulle jeg have taget langtidsblodsukker-måling på diabetesambulatoriet samt snak og blodtryksmåling.

mine tal lå altid fint og langt under de anbefalede maxtal hun havde givet mig.

jeg fik det konst. nogle uger inden termin.

Jeg havde det under sidste graviditet.

I denne graviditet er jeg i uge 36 var til glukose i uge 32 og mit tal var 8 og dermed ok.

men igår var der sukker i min urin hos jordemoderen. Og jeg kan først komme til glukose fredag næste uge, og går med modningsveer og er disponere for at føde før tid. Og dermed er jeg bange for de hverken når at lave testen eller rette med med diæt/medicin inden fødslen.

så for selv at få et overblik har jeg valgt at opføre mig som havde jeg sukkersyge og spise fornuftigt og måle blodsukker.

ved du evt risikoen ved fødslen med sukkersyge? Kan ikke huske hvordan det er.

Anmeld Citér

21. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg havde det under sidste graviditet.

I denne graviditet er jeg i uge 36 var til glukose i uge 32 og mit tal var 8 og dermed ok.

men igår var der sukker i min urin hos jordemoderen. Og jeg kan først komme til glukose fredag næste uge, og går med modningsveer og er disponere for at føde før tid. Og dermed er jeg bange for de hverken når at lave testen eller rette med med diæt/medicin inden fødslen.

så for selv at få et overblik har jeg valgt at opføre mig som havde jeg sukkersyge og spise fornuftigt og måle blodsukker.

ved du evt risikoen ved fødslen med sukkersyge? Kan ikke huske hvordan det er.

Det der er ved det, er jo at baby kan blive født med for lavt blodsukker fordi mors er konstant for højt. Samt de kan blive "for store". og en masse andet.. Men det er jo i ekstreme situationer og yderst sjældent.

Min datters blodsukker lå perfekt ved fødslen og havde dog min mands fødselsvægt(kampvægt!!) på 4500g. Hvilket jo anses for at være stort, men hele min mands familie har født så store børn/var selv så store ved fødslen, derfor har det formentlig ikke noget at gøre med mit blodsukker/overvægt.

kan godt forstå din bekymring og synes din beslutning med at leve som om du har det er super god. Har du evt gemt dine målinger fra forrige graviditet sammen med bs-måler? Så kan du jo sammenligne. Men jo lavere jo bedre. Kan du ikke selv evt kontakte diabetes-ambulatoriet og forhøre dig om hvordan og hvorledes? Evt høre om du kan få taget sådan en langtidsblodsukkermåling? 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Snevejr84

Ikke ifølge diabetes teamet på Skejby. 

Og det giver jo heller ikke mening da det jo er betydeligt lettere at holde et pænt bs når man ikke er gravid og systemmet ikke er presset. 

Altså forudsat at man har graviditetssukkersyge- og har man ikke det vil bs jo heller aldrig komme derop :) 

Det kommer vist an på hvem du spørger deroppe

Anmeld Citér

21. maj 2015

Snevejr84 skriver:

Det kommer vist an på hvem du spørger deroppe

Det kan godt være - men kan jo kun gå udfra hvad teamet sagde til mig . Og håber da ikke at der er forskel på deres retningslinier alt efter hvilken læge man snakker med...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.