Er det ok ? Fundet sager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2015

Mille123

Anonym skriver:

Enig  lærer nemlig selv mit barn, at det må man ikke for det er glemt sager og måske ejer kommer efter det .

her handler det dog bare om et stofflag af vores som har stået i vores indkørsel pga fødselsdag . Det var så af en eller anden årsag havnet på legepladsen som ligger i vores baghave. 

Blen kontaktet af en mor til en dreng på vejen som havde fundet det. Storesøster havde set vi havde nogle stående. Men morderen skrev at det jo var fundet på legepladsen så det var der jo ikke noget galt i . 

Så tænkte hvad andres holdning var til at " tage ting " som ligger . 

Jeg tror, at hvis mit barn var kommet hjem med f.eks dit flag, så havde jeg også afleveret det tilbage, og selvom det havde været en tur forbi legepladsen (hvis det passer ) så havde jeg stadig følt at jeg (mit barn) var ansvarlig for at komme retur med det. - man kan jo tage sønnen med i hånden, når man aflevere det, og derved vise, hvad man "bør" gøre, så han forhåbentlig lærer af det.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Det er teoretisk set ulovlig omgang med hittegods, ikke at man nogensinde ville gøre noget ud af sagen, men blot for at sætte det i perspektiv, hvis man ønsker at lære sine børn om hvad der er "rigtig og forkert"

Her lære jeg mit barn, at det må man ikke . 

Her drejer det sig blot om et stofflag som stod i vores indkørsel, som var havnet på legepladsen . En dreng på vejen siger han fandt det derover , mor kontakter mig . Vi skriver lidt frem og tilbage , hvor hun bl.a skriver at han jo fandt det derover så der er jo ikke noget galt i at han havde taget det. 

Så tænkte blot over hvad holdningen er mon til sådan situationer 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Jeg tror, at hvis mit barn var kommet hjem med f.eks dit flag, så havde jeg også afleveret det tilbage, og selvom det havde været en tur forbi legepladsen (hvis det passer ) så havde jeg stadig følt at jeg (mit barn) var ansvarlig for at komme retur med det. - man kan jo tage sønnen med i hånden, når man aflevere det, og derved vise, hvad man "bør" gøre, så han forhåbentlig lærer af det.  

Ha ha ved ikke om det HAR været vej legepladsen. Drengen kommer retur med det . Blev bare " overrasket over at hun skriver et par gange , at der jo ikke er noget galt i det , da han har fundet det på legepladsen. Og han syntes det var rigtig fint og gerne ville beholde det. 

Jeg ville selv sige til mit barn, at selv om flaget er flot kan man ikke tage det med hjem. Selv om det bare er et flag 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Nej det må de ikke. Det ville jo svare til at jeg fandt en bluse og beholdt den..

Her handler det blot om et stofflag vi havde stående i vores indkørsel. Se evt svar længere oppe 

Anmeld Citér

19. maj 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det må de ikke og har aldrig fået lov. Hvis der ligger nogen legetøj forklare jeg dem altid, at hvis det nu var dem selv der havde mistet det ville de blive kede af det. De er nu 7 1/2 og 6 år og har helt styr på det

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Nej, det må de ikke og har aldrig fået lov. Hvis der ligger nogen legetøj forklare jeg dem altid, at hvis det nu var dem selv der havde mistet det ville de blive kede af det. De er nu 7 1/2 og 6 år og har helt styr på det

Lige præsic som her  her snakker vi om at der er nogle der har glemt det og måske kommer tilbage og bliver de kede af det

Anmeld Citér

19. maj 2015

2721

Anonym skriver:

Hvis jeres børn finder en ting på en legeplads må de så have lov til at tage det med hjem ??

Nej!

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Nej!

Tak for svar

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

På vores lokale legeplads glemmer børnene tit alt fra legetøj, sko og cykler, og det lader man ligge/ evt lægger det i tørvejr i legehuset til ejeren eller forældrene henter det. Men hvis vi feks fandt en mobil eller en bamse i toget ville vi nok ta det med hjem og efterlyse ejeren via facebook. Man tar ikke andres ting for at beholde dem synes jeg. 

Ville aldrig selv tage noget med hjem hvilket jeg også lære mit barn. Her handlede det blot om et stofflag som var i vores indkørsel , fundet på legepladsen af et andet barn på vejen. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

2721

Anonym skriver:

Tak for svar

Så lidt ved godt det var kort, men jeg syntes alt andet er meget forkert.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.