Er det ok ? Fundet sager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
20 svar
18 synes godt om
19. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvis jeres børn finder en ting på en legeplads må de så have lov til at tage det med hjem ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Maja88

Anonym skriver:

Hvis jeres børn finder en ting på en legeplads må de så have lov til at tage det med hjem ??

Hvilke ting snakker vi om..

Anmeld Citér

19. maj 2015

MorDk

Nej det får De ikke lov til. Jeg synes det er et forkert signal at sende. 

Edit: Kommer an på hvilke ting vi snakker om

Anmeld Citér

19. maj 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Min datter fandt i dag en sandform, hun ville have med hjem, men det fik hun ikke lov til, det er ikke vores så den skal blive liggende

sten, pinde, grankogler osv kan hun slæbe alt det hjem af hun vil

Anmeld Citér

19. maj 2015

SandraXOXO

På vores lokale legeplads glemmer børnene tit alt fra legetøj, sko og cykler, og det lader man ligge/ evt lægger det i tørvejr i legehuset til ejeren eller forældrene henter det. Men hvis vi feks fandt en mobil eller en bamse i toget ville vi nok ta det med hjem og efterlyse ejeren via facebook. Man tar ikke andres ting for at beholde dem synes jeg. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Mille123

Det er teoretisk set ulovlig omgang med hittegods, ikke at man nogensinde ville gøre noget ud af sagen, men blot for at sætte det i perspektiv, hvis man ønsker at lære sine børn om hvad der er "rigtig og forkert"

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvilke ting snakker vi om..

Ting er måske lidt voldsomt nok , vi bor optil en legeplads. Har haft stofflag til at stå ude i vores indkørsel pga fødselsdag. Blev så kontaktet af en anden mor som bor på vores vej , at hendes dreng var kommet hjem med et flag om det var vores . Han havde fortalt han havde fundet det på legepladsen hans søster fortalte så deres mor, at vi havde nogle til at stå. Men hun skrev først at da han havde fundet det på legepladsen var der jo ikke noget galt i at tage det. 

Snakkede med min mand om situationen og om det at tage noget med hjem som ligger ( bare generalt - f.eks legetøj ) lærer min dreng at det må man ikke . Så tænkte lige hvad andres holdning egenlig er  

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Nej det får De ikke lov til. Jeg synes det er et forkert signal at sende. 

Edit: Kommer an på hvilke ting vi snakker om

Enig  lærer nemlig selv mit barn, at det må man ikke for det er glemt sager og måske ejer kommer efter det .

her handler det dog bare om et stofflag af vores som har stået i vores indkørsel pga fødselsdag . Det var så af en eller anden årsag havnet på legepladsen som ligger i vores baghave. 

Blen kontaktet af en mor til en dreng på vejen som havde fundet det. Storesøster havde set vi havde nogle stående. Men morderen skrev at det jo var fundet på legepladsen så det var der jo ikke noget galt i . 

Så tænkte hvad andres holdning var til at " tage ting " som ligger . 

Anmeld Citér

19. maj 2015

jenny4

Nej det må de ikke. Det ville jo svare til at jeg fandt en bluse og beholdt den..

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Min datter fandt i dag en sandform, hun ville have med hjem, men det fik hun ikke lov til, det er ikke vores så den skal blive liggende

sten, pinde, grankogler osv kan hun slæbe alt det hjem af hun vil

Jep de ting må man også gerne tage her  men ikke " rigtige ting "

her handlede det blot om et stofflag ( se svar længere oppe ) 

blot en nysgerrighedstråd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.