Anonym skriver:
Hej med jer,
Jeg synes det her er et lidt svært emne at skrive om, og jeg håber I vil støtte mig i det.
Min kæreste og jeg har modtaget IVF-behandling og er blevet gravide i første forsøg. Vi har prøvet snart to år at blive gravide. Vi har næsten lige testet positiv og er i uge 5, så det er meget nyt!
Vi er rigtig glade og lykkelige!
Men jeg har også lidt bekymrede tanker.. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvis nu der er sket en fejl i laboratoriet, og jeg bærer en andens barn. Jeg kan godt rationelt sige til mig selv, at der selvfølgelig ikke er sket en fejl, og de kontrollerer helt vildt osv. Men tanken figurerer bare i mit hoved, og jeg skammer mig egentlig lidt over det. Jeg håber lidt at det bare lige er noget jeg skal komme over, og tankerne så forsvinder..
Men vil gerne høre om der er andre som har modtaget IVF, som også oplevede at have de tanker?
Udover det så er jeg helt overvældet over at være blevet gravid. Kan slet ikke rigtigt forstå det. Det ene øjeblik er jeg overlykkelig, og det næste øjeblik er jeg altså lidt skræmt.. Nu har vi kæmpet så længe, og så pludselig står jeg midt i det, og det føles bare så overvældende.
I må ikke tolke det her som at jeg ikke er lykkelig, fordi jeg er ovenud lykkelig. Men jeg er også bare lidt følelsesmæssigt overældet, fordi jeg bare synes det er så sindsygt at tænke på der vokser et barn i min mave.
Det blev en lidt lang besked, men jeg har bare brug for at dele mine tanker lidt. Håber måske der er nogen her på baby.dk, som også har oplevet nogen af de følelser - så jeg ikke føler mig helt alene 
Havde du stået over for mig lige nu, havde du fået en KÆÆÆÆMPE krammer.... Du beskriver NØJAGTIG LIGE PRÆSIC, det som min kære mand og jeg også har tænkt....
Egter 5 iui og 6 IVF/ICSI er jeg også endelig blevet gravid... Det har taget os 10!!! År at få en positiv graviditets test... Så de tanker du har, deler jeg SÅ meget med dig.... Da det endelig lykkedes var vi helt oppe i skyerne.... Men samtidig også ret skræmte ( det er nu nok mest mig, da det er min krop det hele "går ud over", men lige præsic den tanke med... "Shit... Der vokser sgu noget inde i mig" er sindsyg ambivalent at forholde sig til... Vi "jokede" faktisk med lidt af det samme ift rigtige æg op osv da jeg havde fået lagt op... Men det var faktisk mest fordi, at da de er lagt op, jeg har fået tøj på osv siger sygeplejesken "nå, Louise... Nu skal du se" (skal lige forklare at mit navn IKKE er Louise) og jeg bliver lidt bleg og siger... "Øøøhhh jeg hedder altså .... " "nå ja det er da også det der står her... Undskyld".... Men jeg vælger simpelthen at tro på at de er SÅ professionelle at det simpelthen ikke kan ske.... Vi skriver jo under på at jeg fik lagt 2 æg op, de er ICSI, de er laser assisted og det sidste æg bliver destrueret pga kvalitet ifm nedfrysning og inden da, har vi begge skulle opgive vores cpr nr.... Jeg er idag 9 uger henne og venter trillinger, ift den første scanning.... Så jo... Kender godt alle de tanker der kører rundt i skallen på en, når det endelig lykkedes.... Jeg tror måske også at det er fordi man venter så længe på det... Altså... Når man beslutter sig for at man gerne vil have børn, jamen, så forbereder man sig på at "nu skal jeg være gravid, nu skal der vokse en baby i min mave" og når det så ikke sker med det samme/indenfor en kort tid, jamen så er det så meget mere syrealistisk når det så lige pludselig lykkedes....
Men stort tillykke med din graviditet... Nyd det(siger jeg som heller ikke kan fatte at der bukser tre stk baby i min mave
)e ....