Har I taget stilling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2015

CarinaSB

Hvis det skulle ske vil jeg gerne at mandens søster og mand kunne få dem, for mine unger elsker deres faster og hun elsker dem himmel højt .. :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

modesty

Morogbarn skriver:

Et ubehageligt emne, det ved jeg, men har I taget stilling til, hvem der skal 'arve' jeres børn, hvis I skulle dø før de bliver voksne? I så fald hvad har I lagt vægt på i beslutningen? 

Vi har lige haft snakkes herhjemme dog uden at blive enige 

Ja, det har vi. Vi har valgt min mands bror og dennes kone.

Valget stod mellem dem og min mor og far. Min mor og far er ældre, min mands bror og kone har fire drenge i forvejen, så de er "trænede" og har et dejligt, harmonisk hjem.

Min mor og far er dem der ser min søn mest i hverdagen, men alderen og familiestrukturen hos bror og kone (også det faktum at det er dér min søns fætre er) spillede den største rolle.

Anmeld Citér

18. maj 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
SandraXOXO skriver:

Vi har snakket om det mange gange herhjemme, netop fordi det bekymre mig en smule, vi har nemlig ingen der ville kunne tage vores tre rødder. 

Det er også det problem, vi har. Der er ikke rigtig nogen, som er oplagte kandidater, da vi begge har små familier 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Sandratoft

Morogbarn skriver:

Et ubehageligt emne, det ved jeg, men har I taget stilling til, hvem der skal 'arve' jeres børn, hvis I skulle dø før de bliver voksne? I så fald hvad har I lagt vægt på i beslutningen? 

Vi har lige haft snakkes herhjemme dog uden at blive enige 

Ja mig og min kæreste er ikke gift endnu, og da vi købte hus, gik vi til en boligadvokat og fik lavet hustestamente og samtidig fik vi ordnet et børnetestamente. 

Deri står der at min kærestes bror og hans kæreste får forældremyndigheden og samtidig får de månedligt udbetalt en del af arven (tror det er 2400 kr) til at forsørge vores datter. Testamentet er underskrevet ved notaren så statsforvaltningen 100% ser det. 

Vi spurgte dem først og de sagde heldigvis Ja  

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym

Nej. Har ikke taget stilling. Jeg synes virkelig det er svært :/ 

og jeg ved, at vi er nødt til at tage stilling til det, for hvis det sker, så vil der være "slåskamp" om min datter. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har for længe siden spurt min søster og hendes kæreste om de ville "arve" vores piger, hvis der sku ske noget med os begge. De elsker hinanden over alt på jorden, og vi ved at de aldrig vil mangle noget hos dem.

vi har godt nok aldrig fået lavet et børnetestamente, men har snakket om at det sku gøres. 

Ku være jeg lige sku vende den med testamentet med kæresten igen!! Vh stine

Anmeld Citér

18. maj 2015

Masig

Ja det har vi og det er skrevet ind i vores testamente så der ikke er nogen tvivl hvis uheldet skulle være ude... vi har primært lagt vægt på at det er en person som børnene ser tit og har et meget tæt forhold til... derudover er også alder og helbred relevant, en person der både fysisk og mentalt kan tage sig af dem...

Anmeld Citér

18. maj 2015

2721

Ja, det skal min veninde. Vi er begge enige om hun har accepteret. De har et tæt og kærligt forhold og han ser hende som en Mor nr 2

Anmeld Citér

18. maj 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min veninde skal have mine børn, hvis der sker noget med mig. Det er skrevet under hos en advokat, og min veninde har også en kopi af det. 

Jeg ser ikke min familie så ofte, og vi har ikke samme religion, og for mig var det vigtigt, det var en, der havde samme værdier som mig, så derfor blev det min min veninde. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym

Vi har ikke snakket om hvem der skal tage sig af vores barn/børn.

men vi har snakket om hvem der ikke skal.

hans søster er psykisk syg og hun skal under ingen omstændigheder han ansvaret for dem. Hans bror ryger hash og er eller normal, men dette vil vi ikke have inde for vores døre og derfor bliver det heller ikke ham. Så har en en 12 år yngre bror som heller ikke skal have ansvaret for han er for ung der bliver kun 13 år mellem baby og ham.

min bror får ikke lov da han har haft sexuelt overgreb på mig os lille. Min søster kunne godt, men jeg ved ikke om hun ville kunne klare opgave, da hun er meget firkantet og alt sakl helst gå slavisk. 

Så vi ved det ikke, men et børne testamente bliver der skrevet uanset hvad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.