Hvornår må børn sedde på sådan en seddepude i bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2015

Isabella_mor

Det skal lige tilføjes at nan rent faktisk ikke må køre med sit eget barn i egen bil som sidder på en sådan pude uden ryglæn. Man kan have en pude i bilen til hvis barnet skal have en ven med fra børnehaven f.eks.,

bedsteforældre må også gerne benytte sig af puderne hvis de skal køre med børnene ind imellem. 

Det er noget der hedder lejlighedsvis kørsel og fast kørsel. 

Og jeg mener at have hørt at det er vedtaget ved lov. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

PernilleogLouis

Isabella_mor skriver:

Det skal lige tilføjes at nan rent faktisk ikke må køre med sit eget barn i egen bil som sidder på en sådan pude uden ryglæn. Man kan have en pude i bilen til hvis barnet skal have en ven med fra børnehaven f.eks.,

bedsteforældre må også gerne benytte sig af puderne hvis de skal køre med børnene ind imellem. 

Reglen er at fx bedsteforældre gerne må køre UDEN autostol eller pude over korte afstande - man må gerne køre med sit eget barn på pude uden ryglæn

Anmeld Citér

19. maj 2015

IT-nørd

Isabella_mor skriver:

Det er ikke rigtigt. Lejlighedsvis kørsel er en kørsel uden en pude/autostol, hvor barnet blot spændes fast med en sele. 

Puder er godkendt på lige fod med 15-36 kg autostole, men det er et helt andet spørgsmål om hvad er mest sikkert ved en sammenstød. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Isabella_mor

IT-nørd skriver:

Det er ikke rigtigt. Lejlighedsvis kørsel er en kørsel uden en pude/autostol, hvor barnet blot spændes fast med en sele. 

Puder er godkendt på lige fod med 15-36 kg autostole, men det er et helt andet spørgsmål om hvad er mest sikkert ved en sammenstød. 

Jeg har kun hært det fir nylig. Mener faktisk st det var vores sutostolsekspert på siden der nævnte det/kom med et link. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Isabella_mor

Jeg fandt lige dette, 

men man må jo vurdere hvor meget man ønsker at passe på sine børn.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. maj 2015

Klumpe-dumpe

Isabella_mor skriver:

Jeg har kun hært det fir nylig. Mener faktisk st det var vores sutostolsekspert på siden der nævnte det/kom med et link. 

Det er helt korrekt som "it-nørd" skriver. 

http://www.fdm.dk/nyheder/autostoleregler-forvirrer-foraeldre

Anmeld Citér

19. maj 2015

IT-nørd

Isabella_mor skriver:

Jeg fandt lige dette, 

men man må jo vurdere hvor meget man ønsker at passe på sine børn.  

Vi er helt enige

Vi har puden fast i bagagerummet og hvert hold bedsteforældre har én af samme slags. 

Til dagligt kører Freya i en 15-36 kg Cybex, men vi bor 6 km fra børnehaven og det hænder, at der er en veninde med hjem eller vi henter naboens dreng, som går i en børnehave ved siden af. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Isabella_mor

IT-nørd skriver:

Vi er helt enige

Vi har puden fast i bagagerummet og hvert hold bedsteforældre har én af samme slags. 

Til dagligt kører Freya i en 15-36 kg Cybex, men vi bor 6 km fra børnehaven og det hænder, at der er en veninde med hjem eller vi henter naboens dreng, som går i en børnehave ved siden af. 

Ja det er det jeg mener. vi har også en til hvis nu vi skulle bruge en ekstra plads. 

Men vi bruger den med ryglæn pernanent, også selvom vi kun låner bil. Jeg ville ikke bryde mig om at bruge den der selepude permanent. Og det frarådes også. Men det er så ikke ved lov, hvilket jeg synes det burde blive. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.