Hvornår må børn sedde på sådan en seddepude i bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.139 visninger
17 svar
11 synes godt om
18. maj 2015

esiuol22

Hvornår er et barn gammelt nok til at sidde på en seddepude uden ryglæn i bilen sådan en hård en hvor barnet bruger bilens sele?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
esiuol22 skriver:

Hvornår er et barn gammelt nok til at sidde på en seddepude uden ryglæn i bilen sådan en hård en hvor barnet bruger bilens sele?

25 kg og mindst 135 cm 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Klumpe-dumpe

Jeanne skriver:

25 kg og mindst 135 cm 

Det er ikke helt korrekt. 

Når barnet er +135 cm må det sidde uden pude. 

Til TS sikkerhedsselen fanger først ved de 15 kg. Så FDM anbefalder fra 4 års alder, dog anbefalder de at man ikke fjerne rygstøtten. 

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/autostole/autostol-eller-selepude

Anmeld Citér

18. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Klumpe-dumpe skriver:

Det er ikke helt korrekt. 

Når barnet er +135 cm må det sidde uden pude. 

Til TS sikkerhedsselen fanger først ved de 15 kg. Så FDM anbefalder fra 4 års alder, dog anbefalder de at man ikke fjerne rygstøtten. 

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/autostole/autostol-eller-selepude

Bare mug der ikke kan læse 

Anmeld Citér

18. maj 2015

esiuol22

Ok hun er 104cm lang og 18kg så man kan godt i en nødsituation bruge selepuden uden ryglæn i bilen.

Hvilken en vil i anbefale der sikkerhedsmæssigt er i top  

Anmeld Citér

18. maj 2015

Klumpe-dumpe

esiuol22 skriver:

Ok hun er 104cm lang og 18kg så man kan godt i en nødsituation bruge selepuden uden ryglæn i bilen.

Hvilken en vil i anbefale der sikkerhedsmæssigt er i top  

Hvor gammel er hun? 

Den skal bare være sikkerheds godkendt. Der er ingen puder der er mere eller mindre sikre. Så gå efter godkendelse og komforten i det. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

esiuol22

Klumpe-dumpe skriver:

Hvor gammel er hun? 

Den skal bare være sikkerheds godkendt. Der er ingen puder der er mere eller mindre sikre. Så gå efter godkendelse og komforten i det. 

Hej hun er 3år bliver 4 i september, sæderne var købt til min søn, og også godkendte dengang, men er en del år siden da de er med 11års mellemrum.

Tænkte bare om jeg skulle  smide dem ud eller om de kunne bruges hvis det blev nødvendigt at hente i en anden bil engang, kan være det bliver aktuelt en eller to gange om året, hvor det ikke lige hænger sammen tidsmæssigt.

våres bil har er der mulighed for ISO fix så hvis der er nogle der har fået et god resultat i tænk i år, og i har været glade for, vil jeg gå på jagt efter dem  hun er ved at være for stor til den vi har.

Anmeld Citér

18. maj 2015

IT-nørd

esiuol22 skriver:

Vi har denne selepude, som vi bruger hvis en ven skal med hjem eller vores pige skal hjem med nogen. Hun er knap 4, 104 cm høj og vejer 17 kg. Hun sidder godt på denne pude og den er rigtig lækker. 

http://lekmer.dk/barn-og-baby/autostole/selestole-o-selepuder-15-36-kg/graco-selepude-booster-basic-sport-luxe

Anmeld Citér

18. maj 2015

esiuol22

IT-nørd skriver:

Vi har denne selepude, som vi bruger hvis en ven skal med hjem eller vores pige skal hjem med nogen. Hun er knap 4, 104 cm høj og vejer 17 kg. Hun sidder godt på denne pude og den er rigtig lækker. 

http://lekmer.dk/barn-og-baby/autostole/selestole-o-selepuder-15-36-kg/graco-selepude-booster-basic-sport-luxe

Mange tak den liner meget dem jeg har bare uden kopholder  så noget er der sket på ca 11år  føler lidt jeg har fået børn i to forskellige tidsaldre ha ha. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

IT-nørd

esiuol22 skriver:

Mange tak den liner meget dem jeg har bare uden kopholder  så noget er der sket på ca 11år  føler lidt jeg har fået børn i to forskellige tidsaldre ha ha. 

Vi havde faktisk den samme model til min store søn, som fylder 16 om lidt. 

Der er blot godkendelsesnummer, som er ændret. Vi købte en ny

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.