Bacheloropgave... føler mig helt op bar bund... :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2015

lineog4

PUHK skriver:

Hvis jeg lyder lidt kontant, så er det kun fordi, at jeg synes, du fortjener at stoppe op og tænke over, hvorfor det ville være forfærdeligt at udskyde det.. Du er ikke en fiasko, hvis det er det, der afholder dig! Du passer dit barn og gror et nyt, og du er snart færdig med en uddannelse, som du kommer til at bruge til at hjælpe andre mennesker hver dag. Det er okay at tænke på sig selv en gang imellem :-)

godnatkram til dig

Økonomisk ville det jo være en kæmpe fordel at få den afleveret - når den er afleveret og godkendt plus den mundtlige eksamen, er ts berettiget til dagpenge frem for SU, det er dog immervæk en slat  og kan give en mere roligere barsel, ingen opgaver hen over hovedet, bare en lile snut der skal nydes og så jobsøgning sidst i barslen.

til ts: jeg ville skynde mig at tale med en studievejleder.  Lyder umiddelbart urealistisk du kan aflevere 2. Juni. Men der må være en sygeeksamen en gang i august?  Hvis det er tilfældet, ville jeg sige til mig selv: det kan jeg sagtens. Ingen stress, men aflevere i børnehave ved 9 tiden, og arbejder så hver dag fra 9-14 koncentreret og konstruktivt fra i dag til bacheloropgaven er færdig og først der kan jeg holde sommerferie. Du kan sagtens ruge, tage den med ro og passe på baby med sådan en plan. Men find ud af hvornår sygeeksamen er og hvad reglerne er. Du vil blive så glad når du kan gå på barsel med dagpenge og vide det næste du skal er i slutningen af barsel at søge arbejde. Ikke have en dum opgave hængende over hovedet som vil five kronisk dårlig samvittighed. 

Kan sygeeksamen ikke lade sig gøre. Vil jeg stadig råde til det samme, skriv opgaven fra i dag og stop først når den er skrevet, lig den væk og så nyd din barsel. Ikke skyde den frem foran dig. Det er overkommeligt at arbejde med en opgave 4-5 timer hver dag hvis du ikke har andre forpligtigelser.

lyder måske lidt hård, men ved bare hvilken lettelse det er at blive færdig. Kender til forskellen på barsler hvir man har en opgave (for mig speciale) man burde arbejde med og en barsel hvor fokus i stede er jobsøgning i slutningen.

pøj pøj

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
lineog4 skriver:

Økonomisk ville det jo være en kæmpe fordel at få den afleveret - når den er afleveret og godkendt plus den mundtlige eksamen, er ts berettiget til dagpenge frem for SU, det er dog immervæk en slat  og kan give en mere roligere barsel, ingen opgaver hen over hovedet, bare en lile snut der skal nydes og så jobsøgning sidst i barslen.

til ts: jeg ville skynde mig at tale med en studievejleder.  Lyder umiddelbart urealistisk du kan aflevere 2. Juni. Men der må være en sygeeksamen en gang i august?  Hvis det er tilfældet, ville jeg sige til mig selv: det kan jeg sagtens. Ingen stress, men aflevere i børnehave ved 9 tiden, og arbejder så hver dag fra 9-14 koncentreret og konstruktivt fra i dag til bacheloropgaven er færdig og først der kan jeg holde sommerferie. Du kan sagtens ruge, tage den med ro og passe på baby med sådan en plan. Men find ud af hvornår sygeeksamen er og hvad reglerne er. Du vil blive så glad når du kan gå på barsel med dagpenge og vide det næste du skal er i slutningen af barsel at søge arbejde. Ikke have en dum opgave hængende over hovedet som vil five kronisk dårlig samvittighed. 

Kan sygeeksamen ikke lade sig gøre. Vil jeg stadig råde til det samme, skriv opgaven fra i dag og stop først når den er skrevet, lig den væk og så nyd din barsel. Ikke skyde den frem foran dig. Det er overkommeligt at arbejde med en opgave 4-5 timer hver dag hvis du ikke har andre forpligtigelser.

lyder måske lidt hård, men ved bare hvilken lettelse det er at blive færdig. Kender til forskellen på barsler hvir man har en opgave (for mig speciale) man burde arbejde med og en barsel hvor fokus i stede er jobsøgning i slutningen.

pøj pøj

Jeg har ingen steder anbefalet hende at gå på barsel med opgaven. Tværtimod har jeg anbefalet at udskyde den, da det virker fuldstændig urealistisk for hende at skrive resten på to uger, men at hun får den afleveret hurtigst muligt. Og ja, økonomisk er det en fordel at komme på dimmitendsats hurtigst muligt, men det var netop derfor, jeg spurgte ind til hendes bekymringer ved ikke at aflevere til tiden. Da hun ikke har nævnt økonomien selv, virker det på mig som om, at hun ville have mulighed for at sidde med en SU et par måneder ekstra.

Jeg sidder selv med barsel og speciale, så jeg ved udmærket godt, hvordan det er!

Anmeld Citér

18. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Gladiolus skriver:

Sætter pris på din "direkte" kommentarer, det er nogen gang det der skal til. 
Ved ikke om det er forfærdeligt at skulle udsætte, måske mere uoverskueligt - det er måske også fordi jeg er fandens stresset at alt bare virker håbløst lige pt. 

og tak for godnatkram 

Kan godt forstå, det virker uoverskueligt, så her er en plan, der forhåbentlig passer til dit studie:

1) Tal med din mand/kæreste om situationen. Er han indforstået med at du skyder det et par måneder. Hvordan ser økonomien ud. Kan du uden problemer gå på barsel efterfølgende med enten dimmitendsats eller barselsdagpenge.

2) Skriv til din vejleder/studievejleder (evt. begge i mail) og forklar dem situationen. Spørg ind til de gældende regler for udskydelse grundet sygdom.

3) Få en lægeerklæring fra din læge.

4) Indsend nødvendig dokumentation til dit studium og bed officielt om udsættelse. Jeg fik automatisk en tid slut august, tror jeg. Som en anden nævner, er det typisk her, der er sygeeksaminer.

Husk at få alt på skrift.

Jeg er sikker på, at når du sætter processen i gang og erkender, at du ikke kan aflevere til tiden, vil du få det meget bedre. Den energi (sammen med din snarlige 2. trimester-energi, som jeg er sikker på, du får ;-) ) kan du bruge til snildt at få struktureret din tid, skrevet din bachelor og sætte en flot punktum for din uddannelse.

Knus til dig

Anmeld Citér

18. maj 2015

lineog4

PUHK skriver:

Jeg har ingen steder anbefalet hende at gå på barsel med opgaven. Tværtimod har jeg anbefalet at udskyde den, da det virker fuldstændig urealistisk for hende at skrive resten på to uger, men at hun får den afleveret hurtigst muligt. Og ja, økonomisk er det en fordel at komme på dimmitendsats hurtigst muligt, men det var netop derfor, jeg spurgte ind til hendes bekymringer ved ikke at aflevere til tiden. Da hun ikke har nævnt økonomien selv, virker det på mig som om, at hun ville have mulighed for at sidde med en SU et par måneder ekstra.

Jeg sidder selv med barsel og speciale, så jeg ved udmærket godt, hvordan det er!

Tror egentlig vi er helt enige, det var lige så meget til ts, at det har jo om ikke andet en økonomisk betydning at udskyde, og især at udskyde til er barsel som ts var inde på selv. 

Og jeg er helt enig i det lyder urealistisk, men ved også det kan være en sovepude: jeg kan alligevel ikke, så nu lader jeg det ligge (kunne jeg selv sagtens finde på). 

Derfor et råd om, også selvom det udskydes så lav en rutine, hvor man får arbejdet hver dag uden stress - arbejd konstruktivt 4-5 timer med pauser (korte) og nyd at opgaven så skrives sig selv og man kan se en ende på det. Ikke få lavet en ny deadline og så skub projektet, for nu har jeg jo tid og jeg skal ikke stresse, for så man ofte i samme stress situation ved næste deadline.

Anmeld Citér

18. maj 2015

sne190810

Hej 

Jeg har selv lige siddet med BA i sygepleje i vinters, med aflevering d 6 januar 2015. 

Jeg havde det præcis som dig (var dog bare ikke gravid, men syg på anden vis) og syntes alt der havde med min BA at gøre var SÅ uoverskueligt. Da jeg gik på juleferie d. 19 december, der havde jeg kun skrevet min indledning (ca. 11 sider). Men jeg tig tyren ved hornene, og med lidt hjælp i form af støtte og kærlige skub fra min kæreste (hvis jeg gik i stå, var han sød til feks at hjælpe mig igen igen ved at komme med forslag til hvordan det kunne skrives/stilles op, læse korrektur og alt sådan noget "kedeligt" ved opgaven, som er det sol dræner en lidt) Og det endte faktisk med at, fordi jeg gav den en kæmpe skalle, fik jeg den sgu afleveret 71.989 tegn :-D til tiden. 

Og der findes virkelig ikke nogen bedre følelse af, end bare at få lorten afleveret.. Ud af verden! Og SÅ meget betyder din karakter i sidste ende altså heller ikke,  ikke på det her studie. Har aldrig hørt om nogen, som feks til en jobsamtale, er blevet spurgt om karaktere eller hvor det har haft en indflydelse. Det er jo "kun" hvis du skal læse videre, omend det ikke ville kunne lade sig gøre alligevel via kvote 2, tænker jeg :-) 

Men, selvom man aflevere en turbo-opgave, er det jo ikke ensbetydende med dårlig karakter - meget kan reddes til din mundtlige. Det tæller jo 50/50 i den endelige bedømmelse. 

Jeg gik derfra med et velfortjent og stort 12-tal, tiltrods for jeg egentlig formået at lave hele min opgave på knap 3 uger, men jeg arbejder også rigtig godt under pres :-p Jeg vil gerne sende dig min opgave hvis det er, at du mangler inspiration. Hvad skriver du om?

Anmeld Citér

18. maj 2015

sne190810

... Og når ja! Min vejleder kom også med sine bekymringer undervejs, om jeg nu ville blive færdig, og bla bla bla. Hun var faktisk slet ikke til særlig stor hjælp under mit forløb, og jeg syntes hun formåede at stresse mig mere, gøre mig usikker end at rent faktisk hjælpe/vejlede og støtte mig gennem forløbet. På intet tidspunkt forstod hun opgaves formål sådan rigtig, og/eller var enig i den måde jeg arbejdede på - vi var for forskellige. 

Så til det, vil jeg råde dig til at tage det med et gran salt, hvad din vejleder giver udtryk for af bekymringer. Det er din opgave, ikke hendes.

Anmeld Citér

18. maj 2015

aarhusmor

Jeg skal aflevere min bachelor d. 26. maj og selvom vi kun mangler 5 linier i konklusionen og en halv sides resume, er vi helt ekstremt stressede fordi vi hele tiden skal ændre noget, så det bliver tilpasset vejleder. Det er så slemt for mig (måske fordi jeg har haft stress før) at jeg er bange for at falde om.

Hvis jeg så forestiller mig at være gravid samtidig med den store træthed jeg havde i min graviditet og det du skal igennem, så tænker jeg i stedet, at du skal få en sygemelding fra din læge, levere den på skolen og sørge for at komme til sygeeksamen. Så har du ikke så meget tidspres. Det du har skrevet nu, er jo ikke det der er tidskrævende. Det der er tidskrævende er jo interviews eller spørgeskemaer og analysen.

Anmeld Citér

18. maj 2015

Gladiolus

PUHK:
Havde en lang snak med kæresten i nat. Han sagde med det samme, at den opgave skal udskydes og at vi sagtens kan få det til at fungere økonomisk osv (han er i fast arbejde). Han sagde at vi står sammen og at han godt har kunne mærke, at jeg har virket meget stresset på det sidste. Han er meget bange for at det er det der har forudsaget blødninger og at det går ud over baby. Han mener at opgaven kan vente, og at det er vigtigere at der kommer lidt ro på. 

Jeg har kontaktet vejleder, som i forvejen var bekymret. Hun har bedt mig kontakte egen læge. 

Egen læge er kontaktet, skal ned til hende imorgen. Hun kender mit forløb rimelig godt og ved hvad jeg før har været igennem. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Christine

Gladiolus skriver:

Gik igang med min bacheloropgave i Marts-April, ca samtidig med at jeg fandt ud af at jeg var gravid. har været meget præget af kvalme 24/7 og træthed, og er det stadig... Endvidere har jeg været for nyligt været indlagt pga blødning og fik besked på at tage den med ro og undgå at stresse for meget - der var lidt sammenhæng mellem blødning og stress mente de kloge mennesker... Har brugt tiden på at læse bøger.

Sagen er nu den at jeg skal aflevere bachelor den 2.Juni MEN jeg har stort set intet fået skrevet... Mangler stort set det hele... Har fået skrevet en indledning, metodevalg og det er sådan ca det... Mangler ALT det andet... og føler mig bare så tidspresset og stresset.. Min vejleder har ved den seneste vejledningsgang nævnt om jeg nu når at blive færdig?!

Vi har en lille en på 3 år, som jeg er alene meget af tiden da min kæreste har aften arbejde, og som tager enormt meget af tiden, da han er meget puttesyg for tiden - tror godt han kan mærke at jeg er stresset. Det skal siges at han er rigtig sød ifm graviditeten og glæder sig til at få en lillebror/søster... 

Måtte ringe til lægevagt idag pga ny blødning og skarpe smerter, og blev beordret på at ligge mig ned og forholde mig i ro, og så ringe egen læge imorgen, evt ny skanning igen igen igen igen igen 

Pt ved jeg ikke om jeg når at skrive min opgave... Ved ikke om jeg når at aflevere... Kan ikke finde ud af om jeg skal udsætte den og så skrive den i slutningen af graviditeten/afleverer den en måned til halvanden efter fødslen - altså i efteråret/vinter??? 

Er der nogen derude der har været i lign. situation og evt kan komme med et godt råd... ?? 

Ellers er der vel er-eksamen i august? Så kan du jo vælge at skrive den henover sommeren i stedet for. Kender bestemt godt at være bekymret over sin ufødte baby og jeg tror du vil få mere ud af at vælge allerede nu at aflevere senere, end at stå den 2. juni og være  skuffet over du ikke har fået skrevet det du skulle/ville. Mon ikke din vejleder vil være forstående og kan råde dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.