Bacheloropgave... føler mig helt op bar bund... :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.806 visninger
18 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2015

Gladiolus

Gik igang med min bacheloropgave i Marts-April, ca samtidig med at jeg fandt ud af at jeg var gravid. har været meget præget af kvalme 24/7 og træthed, og er det stadig... Endvidere har jeg været for nyligt været indlagt pga blødning og fik besked på at tage den med ro og undgå at stresse for meget - der var lidt sammenhæng mellem blødning og stress mente de kloge mennesker... Har brugt tiden på at læse bøger.

Sagen er nu den at jeg skal aflevere bachelor den 2.Juni MEN jeg har stort set intet fået skrevet... Mangler stort set det hele... Har fået skrevet en indledning, metodevalg og det er sådan ca det... Mangler ALT det andet... og føler mig bare så tidspresset og stresset.. Min vejleder har ved den seneste vejledningsgang nævnt om jeg nu når at blive færdig?!

Vi har en lille en på 3 år, som jeg er alene meget af tiden da min kæreste har aften arbejde, og som tager enormt meget af tiden, da han er meget puttesyg for tiden - tror godt han kan mærke at jeg er stresset. Det skal siges at han er rigtig sød ifm graviditeten og glæder sig til at få en lillebror/søster... 

Måtte ringe til lægevagt idag pga ny blødning og skarpe smerter, og blev beordret på at ligge mig ned og forholde mig i ro, og så ringe egen læge imorgen, evt ny skanning igen igen igen igen igen 

Pt ved jeg ikke om jeg når at skrive min opgave... Ved ikke om jeg når at aflevere... Kan ikke finde ud af om jeg skal udsætte den og så skrive den i slutningen af graviditeten/afleverer den en måned til halvanden efter fødslen - altså i efteråret/vinter??? 

Er der nogen derude der har været i lign. situation og evt kan komme med et godt råd... ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Hvornår har du termin?

Er det en universitetsbachelor?

Tager du barsel efterfølgende, og ville du evt. kunne skrive lidt i din barsel?

Jeg fik udsættelse pga sygdom (hospitalsindlæggelse før jeg fik børn) i sin tid. Endte med at aflevere tre uger senere.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Gladiolus

PUHK skriver:

Hvornår har du termin?

Jeg fik udsættelse pga sygdom (hospitalsindlæggelse før jeg fik børn) i sin tid. Endte med at aflevere tre uger senere.

Har termin i December...

Professionsbachelor i sygepleje. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Gladiolus

PUHK skriver:

Hvornår har du termin?

Regner med at skulle på barsel bagefter... 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

Gladiolus skriver:

Har termin i December...

Professionsbachelor i sygepleje. 

Betyder det, at man er færdig, når man har afleveret bachelor? I så fald synes jeg da bare, at du skal søge om udsættelse og skrive, indtil du skal føde. Eller.. Måske satse på at aflevere hurtigst muligt ;-) Nu ved jeg ikke, hvor mange sider, man skriver hos Jer, men jeg præsterede en universitetsbachelor på 90 sider (plus bilag) på sammenlagt en måned.. Jeg var dog IKKE gravid eller havde børn, og jeg har/havde stor erfaring med semesterprojekter i samme størrelse. Det var ikke et vidunderligt projekt, men jeg endte med en udmærket karakter, så det kan måske lade sig gøre. Jeg tror bare ikke, at det kan i din situation - uden overhovedet at kende dig bedre end hvad du har skrevet indtil nu. Men du virker meget stresset over det, og det duer ikke, når man har et barn og én på vej :-)

Er du så i første trimester lidt endnu? Det bliver jo typisk bedre med dit helbred i andet trimester... Jeg går ud fra, at du er medlem af en akasse, så du kan få dimmitendsats/barselsdagpenge efter endt uddannelse/under barsel.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Gladiolus

PUHK skriver:

Betyder det, at man er færdig, når man har afleveret bachelor? I så fald synes jeg da bare, at du skal søge om udsættelse og skrive, indtil du skal føde. Eller.. Måske satse på at aflevere hurtigst muligt ;-) Nu ved jeg ikke, hvor mange sider, man skriver hos Jer, men jeg præsterede en universitetsbachelor på 90 sider (plus bilag) på sammenlagt en måned.. Jeg var dog IKKE gravid eller havde børn, og jeg har/havde stor erfaring med semesterprojekter i samme størrelse. Det var ikke et vidunderligt projekt, men jeg endte med en udmærket karakter, så det kan måske lade sig gøre. Jeg tror bare ikke, at det kan i din situation - uden overhovedet at kende dig bedre end hvad du har skrevet indtil nu. Men du virker meget stresset over det, og det duer ikke, når man har et barn og én på vej :-)

Er du så i første trimester lidt endnu? Det bliver jo typisk bedre med dit helbred i andet trimester... Jeg går ud fra, at du er medlem af en akasse, så du kan få dimmitendsats/barselsdagpenge efter endt uddannelse/under barsel.

Man er done når den er afleveret og man har været til den mundtlige del bagefter... Har 2 uger til at skrive den færdig...

Vi skal aflevere... 72000 anslag... 

Er meget stresset... Ja er i 1. trimester lidt endnu... Og ja er medlem af en a-kasse... 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Panther

Gladiolus skriver:

Man er done når den er afleveret og man har været til den mundtlige del bagefter... Har 2 uger til at skrive den færdig...

Vi skal aflevere... 72000 anslag... 

Er meget stresset... Ja er i 1. trimester lidt endnu... Og ja er medlem af en a-kasse... 

Men hvad ville ulempen være ved at udskyde afleveringsdato et par måneder med sygeerklæring? Det er vel ikke rigtig fordi du overhovedet ville kunne nå at komme i arbejde inden termin?

Anmeld Citér

18. maj 2015

Panther

PUHK skriver:

Men hvad ville ulempen være ved at udskyde afleveringsdato et par måneder med sygeerklæring? Det er vel ikke rigtig fordi du overhovedet ville kunne nå at komme i arbejde inden termin?

Hvis jeg lyder lidt kontant, så er det kun fordi, at jeg synes, du fortjener at stoppe op og tænke over, hvorfor det ville være forfærdeligt at udskyde det.. Du er ikke en fiasko, hvis det er det, der afholder dig! Du passer dit barn og gror et nyt, og du er snart færdig med en uddannelse, som du kommer til at bruge til at hjælpe andre mennesker hver dag. Det er okay at tænke på sig selv en gang imellem :-)

godnatkram til dig

Anmeld Citér

18. maj 2015

Gladiolus

PUHK skriver:

Hvis jeg lyder lidt kontant, så er det kun fordi, at jeg synes, du fortjener at stoppe op og tænke over, hvorfor det ville være forfærdeligt at udskyde det.. Du er ikke en fiasko, hvis det er det, der afholder dig! Du passer dit barn og gror et nyt, og du er snart færdig med en uddannelse, som du kommer til at bruge til at hjælpe andre mennesker hver dag. Det er okay at tænke på sig selv en gang imellem :-)

godnatkram til dig

Sætter pris på din "direkte" kommentarer, det er nogen gang det der skal til. 
Ved ikke om det er forfærdeligt at skulle udsætte, måske mere uoverskueligt - det er måske også fordi jeg er fandens stresset at alt bare virker håbløst lige pt. 

og tak for godnatkram 

Anmeld Citér

18. maj 2015

snuskesmor

Få dine helseproblemer dokumenteret. Kan man blive sygemeldt som studerende? Snak med din vejleder.

Som underviser har man meget lidt rum for at bare være "large" - så det er vigtigt at du får formelt dokumenteret at du ikke har været i stand til at arbejde. Det øger din vejleders mulighed for at hjælpe dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.