Fra amning til mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2015

MEM

Hej alle damer :-) 

min søn er nu 7 måneder og jeg ammer stadig.

han har desværre fået tænder og er begyndt at bide mig i brystvorterne, derfor vil jeg gerne gå over til mme.

han får til morgenmad havregrød, frokost grøntsagsmos el. Rugbrøds hapser. Og til aften grøntsagsmos med kød. 

Mit spørgsmål er, hvordan går jeg over til mme? Hvordan ved jeg hvor meget mme han skal have? 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Lad ham spise til han er mæt ;-)

Hvor mange gange i døgnet ammer du? Erstat disse gange med flaske. Start med at lave 200 ml i hver flaske indtil du finder hans niveau nærmere. Han skal (ligesom ved brystet) have lov til at spise, indtil han er mæt.

Anmeld Citér

17. maj 2015

MEM

PUHK skriver:

Lad ham spise til han er mæt ;-)

Hvor mange gange i døgnet ammer du? Erstat disse gange med flaske. Start med at lave 200 ml i hver flaske indtil du finder hans niveau nærmere. Han skal (ligesom ved brystet) have lov til at spise, indtil han er mæt.

Tak for dit svar :-) 

jeg ammer faktisk efter hvert måltid og inden hans lure også.

han sover ca 2 gange om dagen. 

Så jeg ammer ca 5-6 gange i døgnet. 

Okay det vil jeg prøve, men giver jeg ham for meget mælk? Kan jeg skære ned? :-)

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

MEM skriver:

Okay det vil jeg prøve, men giver jeg ham for meget mælk? Kan jeg skære ned? :-)

Så vidt jeg husker skal han jo i starten også ammes/få flaske efter måltiderne, for at være sikker på, at han får nok - nu når han ikke er så erfaren udi almindelig mad endnu. Dette kan man gradvist trappe ned på, når han bliver bedre til at spise.

Indenfor de næste par måneder skulle han også meget gerne kunne sove et stræk på 6 timer uden at få flaske, og det kan godt kræve et par dages tilvænning for dem.

Som hovedregel er jeg af den overbevisning, at børn/babyer spiser, når de er sultne. Jeg synes som udgangspunkt kun, at man skal moderere deres indtag i ekstreme situationer.

Men jeg synes, du skal ringe til din sundhedsplejerske og få nogle guide lines, du kan forholde dig til. Fx hvor meget mad han skal kunne spise (fx 1-2 dl grød el.l.). Du kan også finde dem på nettet, men din sundhedsplejerske kender dit barn, og kan råde dig mere konkret. Du må også snart skulle have dit 8-måneders besøg?

Anmeld Citér

17. maj 2015

anna111

Profilbillede for anna111
MEM skriver:

Han skal ikke have flaske efter et måltid mad 

Men først når han så siger til der i mellem det var det min sundhedsplejerske sagde til mig da grød erstatter en flaske 

Anmeld Citér

17. maj 2015

MEM

PUHK skriver:

Så vidt jeg husker skal han jo i starten også ammes/få flaske efter måltiderne, for at være sikker på, at han får nok - nu når han ikke er så erfaren udi almindelig mad endnu. Dette kan man gradvist trappe ned på, når han bliver bedre til at spise.

Indenfor de næste par måneder skulle han også meget gerne kunne sove et stræk på 6 timer uden at få flaske, og det kan godt kræve et par dages tilvænning for dem.

Som hovedregel er jeg af den overbevisning, at børn/babyer spiser, når de er sultne. Jeg synes som udgangspunkt kun, at man skal moderere deres indtag i ekstreme situationer.

Men jeg synes, du skal ringe til din sundhedsplejerske og få nogle guide lines, du kan forholde dig til. Fx hvor meget mad han skal kunne spise (fx 1-2 dl grød el.l.). Du kan også finde dem på nettet, men din sundhedsplejerske kender dit barn, og kan råde dig mere konkret. Du må også snart skulle have dit 8-måneders besøg?

Okay, tusind tak.

min sundhedsplejerske er gået på barsel, og har ikke fået en ny endnu. Den nye skulle komme D. 6/7, men ved ikke hvem det er eller hvem jeg kan kontakte hvis jeg er i tvivl. Øv.

Anmeld Citér

17. maj 2015

MEM

anna111 skriver:

Han skal ikke have flaske efter et måltid mad 

Men først når han så siger til der i mellem det var det min sundhedsplejerske sagde til mig da grød erstatter en flaske 

Hm okay, nu er jeg i tvivl hehe :-)

Anmeld Citér

17. maj 2015

Panther

MEM skriver:

Okay, tusind tak.

min sundhedsplejerske er gået på barsel, og har ikke fået en ny endnu. Den nye skulle komme D. 6/7, men ved ikke hvem det er eller hvem jeg kan kontakte hvis jeg er i tvivl. Øv.

Har du ikke et sundsplejecenter el.l? I min kommune kan man ringe hver dag ml 8 og 9 på et telefonnummer samt komme ned til "åbent hus" en gang om ugen. Prøv at Google "sundhedspleje + din kommune" og se, hvad der kommer frem.

Mht amning/flaske efter mad var anbefalingen her, at vi indenfor en time efter måltidet gav en supplerende tår. Dette blev faset ud, når barnet lærte at spise - omkring den alder din søn har nu afhængigt af, hvornår han begyndte på skemad, og hvor god han er til det. Faren ved at blive ved med flaske er jo, at det er nemmere for ham at få sit behov stillet ved den, i stedet for at skulle "arbejde" for maden.

Anmeld Citér

17. maj 2015

MEM

PUHK skriver:

Har du ikke et sundsplejecenter el.l? I min kommune kan man ringe hver dag ml 8 og 9 på et telefonnummer samt komme ned til "åbent hus" en gang om ugen. Prøv at Google "sundhedspleje + din kommune" og se, hvad der kommer frem.

Mht amning/flaske efter mad var anbefalingen her, at vi indenfor en time efter måltidet gav en supplerende tår. Dette blev faset ud, når barnet lærte at spise - omkring den alder din søn har nu afhængigt af, hvornår han begyndte på skemad, og hvor god han er til det. Faren ved at blive ved med flaske er jo, at det er nemmere for ham at få sit behov stillet ved den, i stedet for at skulle "arbejde" for maden.

De har åben hus om onsdagen så jeg lige på nettet. 

Okay så vil jeg prøve at gøre som du skrev tidligere.

så kan jeg prøve at tage derhen onsdag og høre hvad de siger.

tusind tak for hjælpen.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Anonym

Frem til ca 9 mdr skal barnet have omkring 750 ml mælk(primært modermælk/mme, komælk i små mængder tilsat i maden er ok). 

Jeg vil lige indskyde, at langt de fleste børn stopper hurtigt med at bide, begge mine har gjort det i en kort periode( ca. 1 uge) da de første tænder kom. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.