Fik i fødselsattest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2015

KomSåBaby!

Du skal ind på borger.dk og navngive dit barn - der er flere "muligheder" blandt andet den du nævner: uden jordmoder.. Men der er også "bare" den normale, hvor man udfylder og så samtidigt udfyldte vi faderskabserklæring - ellers ved "Danmark" jo ikke hvem faderen er (medmindre man er gift) eller hvad barnet hedder... Man får også først sygesikring efter navngivning.. Har selv lige gjort det i sidste uge.. 

Dåbsattest får man jo så af kirken, når og i tilfælde af at barnet døbes.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

A-1995

Hvis det er meningen barnet skal døbes, skal du ikke navngive på borger.dk. Det skal man kun hvis barnet ikke skal døbes eller hvis det skal døbes efter det er fyldt 6 mdr �� 

hvis ikke i er gift skal du sende ansvars og omsorgserklæring ind, men det er også det eneste, ellers går alting af sig selv og du modtager fødsels og dåbsattest samt sygesikringsbevis når dit barn er døbt ��

Anmeld Citér

17. maj 2015

2babygirls

MummiT skriver:

Jeg fik den ved dåben. De kan jo ikke så godt lave den inden barnet er navngivet, og det ville jeg ikke gøre før hun var døbt. Så der gik ca 3 mdr inden jeg fik den

Til at starte med står der jo, i mit tilfælde pige Hansen, og da hun blev døbt kom den nye med navnet.

Ts Ring og ryk efter den hvis du mangler den

Anmeld Citér

17. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
2babygirls skriver:

Til at starte med står der jo, i mit tilfælde pige Hansen, og da hun blev døbt kom den nye med navnet.

Ts Ring og ryk efter den hvis du mangler den

Nå okay. Jeg fik aldrig en seperat fødselsattest, men en fødsel- og dåbsattest efter dåben.

Anmeld Citér

17. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi fik fødselsattest tilsendt uden at gøre noget. Dåbsattesten fik vi ved dåben. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Maj&Baby

I vores kommune får vi ikke fødselsattest før barnet er døbt eller navngivet- vi fik det samlet ved dåben, navngiver man kommer det med posten, måske det er det samme hvor du bor 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Manna

tak for jeres svar allesammen.

de er meget forskellige.

Vi er gift. Der var jordmoder til fødslen og barnet har fået cpr-nummer. Barnet skal ikke døbes.

Jeg må hellere bare ringe til kirkekontoret.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Christine

Manna skriver:

Nu er det ved at nærme sig tre uger siden jeg fødte.

Jeg har ikke fået nogen fødselsattest og ikke hørt noget fra myndigheder eller kirke.

Skal jeg selv gøre noget? Hvordan skete det for jer?

Tillykke med baby! 

Jeg fik fødselsattest med alle mine. De kom ca. 2-4 uger efter fødslen, men må indrømme jeg ikke husker præcis hvornår.

Anmeld Citér

17. maj 2015

LinLin

Manna skriver:

tak for jeres svar allesammen.

de er meget forskellige.

Vi er gift. Der var jordmoder til fødslen og barnet har fået cpr-nummer. Barnet skal ikke døbes.

Jeg må hellere bare ringe til kirkekontoret.

Hvis dit barn ikke skal døbes kan du jo lige så godt bare navngive det på borger.dk (hvis I altså er enige om navnet )

det har vi gjort - Lia var kun et par dage - og vores er så også blevet døbt nogle mdr efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.