Fik i fødselsattest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.173 visninger
18 svar
7 synes godt om
17. maj 2015

Manna

Nu er det ved at nærme sig tre uger siden jeg fødte.

Jeg har ikke fået nogen fødselsattest og ikke hørt noget fra myndigheder eller kirke.

Skal jeg selv gøre noget? Hvordan skete det for jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Manna skriver:

Jeg har ikke fået nogen fødselsattest og ikke hørt noget fra myndigheder eller kirke.

Jeg fik den ved dåben. De kan jo ikke så godt lave den inden barnet er navngivet, og det ville jeg ikke gøre før hun var døbt. Så der gik ca 3 mdr inden jeg fik den

Anmeld Citér

17. maj 2015

Manna

MummiT skriver:

Jeg fik den ved dåben. De kan jo ikke så godt lave den inden barnet er navngivet, og det ville jeg ikke gøre før hun var døbt. Så der gik ca 3 mdr inden jeg fik den

Kontaktede du så selv kirken for at bestille dåb?

Vi er ikke medlem af folkekirken men jeg mener alle skal skrives i kirkebogen...

Jeg kan slet ikke huske hvordan det var m den første.

Anmeld Citér

17. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Manna skriver:

Kontaktede du så selv kirken for at bestille dåb?

Vi er ikke medlem af folkekirken men jeg mener alle skal skrives i kirkebogen...

Jeg kan slet ikke huske hvordan det var m den første.

Altså ja det gjorde jeg. Jeg kontaktede en præst og sammen fandt vi en dato og mødes hvor vi planlagde den kirkelige del, dato i kirken og sådan.

Men hvis du ikke vil have dit barn døbt i den kristne tro, så kan du jo bare gå ind på borger.dk og navngive barnet. Så vil jeg tro du modtager fødselsattesten med posten.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Gabriel

Du gør det hele på borger.dk :-)

Anmeld Citér

17. maj 2015

Manna

MummiT skriver:

Altså ja det gjorde jeg. Jeg kontaktede en præst og sammen fandt vi en dato og mødes hvor vi planlagde den kirkelige del, dato i kirken og sådan.

Men hvis du ikke vil have dit barn døbt i den kristne tro, så kan du jo bare gå ind på borger.dk og navngive barnet. Så vil jeg tro du modtager fødselsattesten med posten.

Der står at man kun skal gøre noget hvis der ikke var jordmoder til stede. Og det var der jo.

Jeg skal nok bare vente tålmodigt. Vi har da ihvertfald hans cpr nummer

Anmeld Citér

17. maj 2015

Fremad

Manna skriver:

Vi fik vores tilsendt fra kirken uden vi gjorde noget :-) men der gik ret lang tid 

Anmeld Citér

17. maj 2015

lineog4

Manna skriver:

Der står at man kun skal gøre noget hvis der ikke var jordmoder til stede. Og det var der jo.

Jeg skal nok bare vente tålmodigt. Vi har da ihvertfald hans cpr nummer

Du skal jo stadig give dit barn et navn officielt  selvom der var en jordemoder tilstede. Den fødselsattest du ville få nu ville jo være søn/datter af og intet navn eller efternavn.

Du får heller ikke sygesikringsbevis uden navn.

Jeg er så ikke helt sikker på hvordan det foregår hvis du venter med at navngive, for vi har altid navngivet rimelig hurtigt og så fået fødselsattest osv efter navngivningen - den gang kunne vi ikke gøre digitalt så var på kordegnskontoret og fik attesten med det samme.  Og vi skulle også selv melde fødslen til kirkekontoret den gang. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

gokkelok

Fødselsattesten fik vi med posten kort tid efter jeg havde født vores datter. Hvem der lavede den, ved jeg ikke. Dåbsattesten med navn er efter navngivningen. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

I mange kommuner får man ikke længere en fødselsattest automatisk. 

Man skal rekvirere den, hvis man vil have den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.