Hej kære du.
Først og fremmest et kæmpe kram til dig - lyder til du har voldsomt brug for det
.
Det lyder virkelig til at være noget værre rod med din familie - mht at de bebrejder dig for det hele og siger det blot er din skyld, er noget værre sludder jo, der skal altid to til tango.
Jeg vil dog sige, jeg synes faktisk det synd for din bror at han ikke selv kan se den psykiske lidelse, at han fornægter det - eller måske er han bange for at hvis han indrømmer det at folk behandle ham anderledes ? Måske er han bange for dine forældre bliver pylret eller overbeskyttende overfor ham, hvis han anerkender sit problem?
samtidig vil jeg dog sige at der er også grænser for hvad du skal kunne holde til, nu ved jeg ikke hvor mange år det har stået på - men jeg forstår dig et eller andet sted godt med at du kan ikke hjælpe hvis han ikke vil selv. Det skal du heller ikke, der må også være andre en blot dig som bør sige fra og sige til ham som det er. Nu ved jeg ikke hvilken psykisk lidelse det er, og andre er selvfølgelig svære at tackle end andre. Men man må også være egoistisk til tider og prøve at beskytte sig selv - eller brænder man blot sammen.
Det lyder til du meget gerne vil se dine forældre alene (og/eller sammen med din egen lille familie), hvilket også er forståeligt - selvom jeg elsker min søster, synes jeg nu også det dejligt at se min mor og hendes mand alene sammen med min kæreste, for lige meget hvordan man vender og drejer den, er der altid noget man måske bare gerne vil dele med sine forældre.
Men har du prøvet at fortælle dine forældre det du føler ?? Evt sige at det jo ikke fordi du ikke elsker nogen af dem, men du vil også bare gerne ha lidt tid med dem, lave lidt minder blot med dem??
hvad med at invitere dem til dig/jer? Ville de kunne det uden dine søskende behøver dukke op??
Anmeld
Citér