Ja d-vitamin påvirker fertiliteten.....og mange andre sygdomme/lidelser. Det giver rigtig god mening at få styr på det inden I gennemgår flere forsøg.
Jeg er lige startet i behandling igen(har et barn lavet ved ivf) og privatklinikken, som jeg er tilknyttet tager d-vitamin prøver som standard i deres udredning, da det netop er påvist, at mangel påvirker fertilitet. Kan det lade sig gøre at undfange med lave d-vitamin niveauer, ja højst sandsynligt, men det er bestemt ikke en faktor du vil have imod dig, hvis I i forvejen kæmper med fertiliteten.
Mit niveau var for en måned siden på 52, hvilket ikke anses som for lavt, specielt fordi det var taget efter en lang vinter, men jeg er alligevel blevet anbefaldet af klinikken at tage ekstra tilskud udover gravitamin - de ser nemlig også helst at man kommer over 75.
Så tror bestemt du skal i intensiv behandling med d-vitamin inden det giver mening at forsætte med forsøg - og er faktisk forundret over, man ikke har taget d-vitamin prøver af dig i standard udredningen inden man har startet forsøg.
rigtig mange gange held og lykke!
Anmeld
Citér