Binyrebarkhormon og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2015

Mom2

Anonym skriver:

Nå - øv - lort! Min behandling virker ikke som den skal. Jeg skal nu også til at have remicade og imurel. Min læge siger det er hvad der er bedst for mig. Er der andre der har taget dette medicin og stadig fået en rask og dejlig baby? 

Nu er det godt nok min mand som har rygsøjle gigt og derfor får remicade, men vores datter fra 2012 fejler ikke det mindste, selvom hun er lavet på remicade.

Har snakket med en mor, som fik det mens hun fik remicade og hendes datter er også sund og rask. Skal du have remicade under graviditet, så husk at nævne det for reamatologerne, så du kan blive registreret. Der er nemlig ikke født nok børn på remicade til, at de endnu kan sige det er helt sikkert.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

Skouboe

Jeg har sclerose og den almindelige behandling for et attack er 1000mg Solu-Medrol (binyrebark-hormon) intravenøst om dagen i 3 dage. Da jeg var gravid med vores ældste fik jeg et attack omkring uge 20 og fik at vide at attackbehandling ikke decideret ville skade mit barn, men at det måske kunne være medvirkende til at barnet vejede nogle 100 gram mindre ved fødslen.

Jeg endte med at takke nej, men jeg tror ikke at du behøver at være så bekymret. Dine læger har ihvertfald ret i at det også er en prioritet at mor har det fysisk godt. Det letter graviditeten, fødslen og amningen. Jeg ville nok prøve at lægge bekymringerne lidt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.