Binyrebarkhormon og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.329 visninger
11 svar
1 synes godt om
13. maj 2015

Anonym trådstarter

Er der andre der har prøvet at få binyrebarkhormon direkte ind i årene imens i har været gravide? Jeg er startet på det i dag og er så nervøs for min lille bebs. Jeg er i dag i uge 11+3 Min læge siger det ikke betyder noget. Men de er også ret fokuseret på at gøre mig rask. Åh jeg synes det er svært. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

An&Jo

Jeg kan kun sige at min læge ikke ville give mig det.. Vi har forsøgt på baby i 3 år og jeg har et rigtig dårligt håndled som jeg får sprøjtet binyrebarkhormon ind i.. Jeg må kun få det enten når jeg har mens eller lige efter så de er sikre på at jeg ikke er gravid.. 

Han siger godt nok at det ikke kan skade, men han vælger alligevel at lade være med at give det lige op omkring mens tidspunktet 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg kan kun sige at min læge ikke ville give mig det.. Vi har forsøgt på baby i 3 år og jeg har et rigtig dårligt håndled som jeg får sprøjtet binyrebarkhormon ind i.. Jeg må kun få det enten når jeg har mens eller lige efter så de er sikre på at jeg ikke er gravid.. 

Han siger godt nok at det ikke kan skade, men han vælger alligevel at lade være med at give det lige op omkring mens tidspunktet 

Nu har jeg en meget slem tarmsygdom, som bliver fulgt nøje på hospitalet. De mener det er bedre at mor er rask, så barnet også kan blive rask. Hvis min sygdom ikke er i ro, kan jeg ikke holde mad i mig og så får barnet ikke næring. Jeg må jo stole på overlægen, men det er svært alligevel. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

namaha

Vagtlægen sagde at jeg gerne måtte smøre mit udslet med det, så jeg tror det er meget hvordan lægen vudere det.

hvis det er værrer for baby at du er syg end bivirkningerne ved det andet, så vælger man jo det der skader dig og/eller baby mindst. 

F.eks, jeg får noget medicin som jeg ikke må tage mens jeg er gravid, men da min sygdom blev værrer blev jeg nød til at starte op på medicinen igen. Som lægen sagde, så er det jo vigtigt at min krop også har det godt, ellers ville jeg jo aldrig kunne børne mit barn i 40 uger 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Lisbeth1985

Jeg har fået det som en del af vores fertilitetsbehandling,så jeg tror ikke,at du skal være bekymret :-)

Anmeld Citér

13. maj 2015

o0ønsker0o

Jeg har også lige fået en sprøjte med det igår pga min sygdom. Min læge har også forsikret mig om at baby ikke tager skade. Selvfølgelig er det ikke noget man skal have hele tiden, men engang i mellem sker der ikke noget ved. Dette er en special læge indenfor faget som har udtalt sig ☺️

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg skal dog have 80mg i 3 døgn, direkte i årene. Derefter skal jeg så trappe ud til 40mg i døgnet, hen over 2 uger 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Anonym trådstarter

Nå - øv - lort! Min behandling virker ikke som den skal. Jeg skal nu også til at have remicade og imurel. Min læge siger det er hvad der er bedst for mig. Er der andre der har taget dette medicin og stadig fået en rask og dejlig baby? 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Mille123

Anonym skriver:

Nå - øv - lort! Min behandling virker ikke som den skal. Jeg skal nu også til at have remicade og imurel. Min læge siger det er hvad der er bedst for mig. Er der andre der har taget dette medicin og stadig fået en rask og dejlig baby? 

Jeg har siden starten af januar næsten dagligt smurt mig med binyre bark hormon kategori 3. Alle læger sagde, at det kunne jeg sagtens uden problem... Lægen nævnte ligeledes, at nogen (som du) sprøjtede det direkte i kroppen, uden problemer - min jordemoder kunne mærke min bekymring omkring indtagelsen af hormonet, hvorfor hun sagde jeg skulle ringe til fødselslægen på fødegangen og dele min bekymring... Det gjorde jeg, og hun sagde, efter at have hørt hvilken creme der var tale om: "Tag du bare alt det du vil frem til fødselen, det sker der ingenting ved" - måske du skulle gøre det samme, altså få en fødselslæge på fødegangens bekræftigelse på, at det er ok at indtage. - det fik mig til at slappe lidt mere af. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

namaha

Anonym skriver:

Som skrevet længre oppe, så har jeg taget min medicin i min graviditet, det har jeg gjordt siden uge 8 og er i uge 25 nu.

jeg får ekstra scanninger og hver gang har baby ligget over gemmensnittet hvad angår vægt og længde, baby er udviklet som hun skal.

så selvom man får medicin under graviditeten så er det ikke ens betydende med at baby bliver syg. Lægerne ved hvad de gør og ville aldrig give noget medicin som kan gøre baby syg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.