Hvordan kommer man videre. Ny Vs x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.727 visninger
17 svar
72 synes godt om
13. maj 2015

Anonym trådstarter

Ja hvordan kommer man videre.

Jeg er gået fra min x for 3 uger siden, vi har snakket sammen hver dag og også mødtes et par gange så vi er gået fra hinanden som venner og var enige.

Jeg er så begyndt at skrive med en tidligere bekendt og ja det kan godt være det er tidligt men jeg følte for jeg havde lyst til at skrive.

Jeg har nogle penge hos min x som han skylder mig for noget afdrag der står i min navn. Mindre beløber, disse penge vil jeg jo selvfølgelig gerne han betaler hver mdr. og så har han købt nogle møbler han betaler over 4 gange.

Han jeg skriver med har fået forklaret alt omkring de her penge og det lød som om han forstod mig, men finder så ud af i dag han ikke vil snakke med mig eller se mig før jeg er helt ude af de penge med min x. men det ene afdrag øber bare over 1 år endnu.

Jeg har nu sagt til ham jeg skriver med at de penge kan være lige meget da jeg selv kan æde den regning, ja det er surt men jeg føler bare noget for ham.

Men han siger jeg stadig vil have noget sammen med min x og det vil han ikke have. Jeg har prøvet at sige jeg kan bevise dette ved at ringe til min x mens han hører på og sige vi ikke skal have kontakt da jeg har fundet en ny, men han vil ikke rigtig høre.

Nogen der har nogle gode råd. Jeg vil ikke dunkes i hovedet over jeg skriver med en ny nu, men gerne have nogle råd. Føler meget for denne mand jeg skriver med og det har jeg gjort før så jeg er meget ked af det nu skal være på denne måde.

Håber på lidt hjælp. Og ja jeg ved det er dumt at have oprettet noget for en når det nu er gået i stykker men det havde jeg jo ikke regnet med og det er en lektie til mig om ikke at gøre det mere i fremtiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Personligt ville jeg holde mig langt væk fra en fyr der er så jaloux og så tidligt i "forholdet"

Men du kan vel ikke gøre meget mere end det du har lovet ham. Hvis haj vil dig, skal han nok komme til dig.

Anmeld Citér

13. maj 2015

MediaAnarchy

Anonym skriver:

Ja hvordan kommer man videre.

Jeg er gået fra min x for 3 uger siden, vi har snakket sammen hver dag og også mødtes et par gange så vi er gået fra hinanden som venner og var enige.

Jeg er så begyndt at skrive med en tidligere bekendt og ja det kan godt være det er tidligt men jeg følte for jeg havde lyst til at skrive.

Jeg har nogle penge hos min x som han skylder mig for noget afdrag der står i min navn. Mindre beløber, disse penge vil jeg jo selvfølgelig gerne han betaler hver mdr. og så har han købt nogle møbler han betaler over 4 gange.

Han jeg skriver med har fået forklaret alt omkring de her penge og det lød som om han forstod mig, men finder så ud af i dag han ikke vil snakke med mig eller se mig før jeg er helt ude af de penge med min x. men det ene afdrag øber bare over 1 år endnu.

Jeg har nu sagt til ham jeg skriver med at de penge kan være lige meget da jeg selv kan æde den regning, ja det er surt men jeg føler bare noget for ham.

Men han siger jeg stadig vil have noget sammen med min x og det vil han ikke have. Jeg har prøvet at sige jeg kan bevise dette ved at ringe til min x mens han hører på og sige vi ikke skal have kontakt da jeg har fundet en ny, men han vil ikke rigtig høre.

Nogen der har nogle gode råd. Jeg vil ikke dunkes i hovedet over jeg skriver med en ny nu, men gerne have nogle råd. Føler meget for denne mand jeg skriver med og det har jeg gjort før så jeg er meget ked af det nu skal være på denne måde.

Håber på lidt hjælp. Og ja jeg ved det er dumt at have oprettet noget for en når det nu er gået i stykker men det havde jeg jo ikke regnet med og det er en lektie til mig om ikke at gøre det mere i fremtiden.

Du skal ikke høre nogen fordømmende ord fra mig om at komme hurtigt videre. Det har jeg selv gjort efter et langt forhold, og kan fortælle det sagtens kan lade sig gøre.

Du skriver du føler meget for ham du skriver med nu, og det lyder bare dejligt. Men nu prøver jeg lige at skrive et par spørgsmål ned, som slog mig. Og så kan du jo tænke over dem, du har lyst til og glemme de andre.

Vil du gerne ses med en mand der allerede viser så lidt tillid?

Vil du gerne ses med en mand der sætter ultimatummer?

Kan du snakke med ham om urimeligheden i det?

Kan du tale med din x om at få pengene hurtigere?

Anmeld Citér

13. maj 2015

SandraXOXO

Ham den nye lyder godt nok kontrollerende og usikker. Han skal da overhovedet ikke bestemme over dig. Eller blande sig i at du har et fint forhold til din eks, hvilket jo kun er et plus når man kan skilles som venner. Han skal ikke stille krav til dig, derimod synes jeg du skal kræve at han fatter, lige med det samme, at du fint selv kan bestemme over dit liv og dine valg! Og hvis han fatter det, så kan i snakke sammen og ellers ikke. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

I har helt ret i det i siger. Man bliver bare så blind når man føler noget for en person.

Jeg kan ikke få pengene hurtigere, da han selv har en del gæld. Så det er ikke en mulighed.

Men i har sku ret, han skal ikke udvise mistillid så tidligt når jeg har fortalt alt og ikke holdt noget skjult.

Jeg har sagt jeg sagtens kan undvære at snakke med min eks men han mener stadig vi har noget sammen hvis han skylder mig penge og ja det har vi da måske også men hvis det kører helt automatisk så skal jeg jo ikke snakke med ham.

Vil snakke med ham den nye i aften og spørge om de ting i siger, men hvorfor han allerede skal udvise mistillid når jeg har forklaret alt og ikke holdt noget skjult.

Det er meget svært for mig at skulle sige til min x at jeg ikke vil snakke med ham mere pga en ny når vi skiltes som gode venner og der er vitterligt ikke mere mellem os en venskab og så de penge.

Øv altså.

Anmeld Citér

13. maj 2015

CaWi

Først vil jeg sige, at jeg ikke synes han lyder særlig rar, ham den nye, når han stiller ultimatum omkring du overhovedet ikke må have noget med din x at gøre.

Mht pengene kan jeg på sin vis godt forstå ham. Jeg var selv i et langt forhold der sluttede ret brat. Og hold op hvor skulle jeg bruge meget energi på at indrive penge og ting der var mine, selv flere år inde i mit nye forhold. Heldigvis var min kæreste ret ligeglad med min x, og lod mig bruge den tid og energi jeg skulle bruge. Men jeg synes bbestemt ikke det var sjovt, og var hele tiden nervøs for hvornår min kæreste sagde at nu var nok nok.

Tror du ikke du kan få pengene lidt hurtigere?

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke få pengene hurtigere for når jeg siger til ham at jeg har fundet en ny og jeg derfor gerne vil have det her afviklet hurtigere så ved jeg han vil lukke helt af og så er det slet ikke sikkert jeg får flere penge overhovedet

Det er noget af et dilemma. Den ny kender min X og det har ikke altid været helt godt da ingen af dem kan lide hinanden.

Øv hvor er det træls For ham den nye er slet ikke sådan hvis jeg kender ham ret, men det kan jo være jeg ikke gør det. Han siger jeg kan komme når jeg har fået pengene, og selvom jeg siger de kan være ligemeget mener han stadig vi har noget sammen.

Jeg kan da godt forstå det er træls der er de penge mellem os men det er nu engang sådan det er pga dumheder fra min side. Men jeg prøver jo også at fortælle alt og ikke skjule noget så der ikke kan stilles tvivl om noget fra min side.

Anmeld Citér

13. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Lyder som noget værre rod, og I er ikke engang kærester 

Gider du virkelig det cirkus?

Anmeld Citér

13. maj 2015

Anonym trådstarter

Næh jo mere jeg tænker over det så egentligt ikke.

Vi har ikke engang mødtes efter min x og jeg er gået fra hinanden så er faktisk sur og skuffet over han er så mistroisk.

Er faktisk nået der til hvor jeg har tænkt mig at ringe til ham i aften når han skriver at hvis vi skal kunne ses må han acceptere jeg har de penge mellem min x som der er afdrags ordning på og som kører automatisk og det eneste jeg snakker med ham om er de penge. og kan han ikke acceptere det så skal det bare ikke være os.

Jeg er voksen og ingen skal bestemme hvad jeg skal og hvornår. Det er små beløb så det er ikke noget der vil vare i en evighed.

Men inderst inde er jeg i vildrede for jeg har været vild med ham for 3 år siden hvor vi arbejdede sammen så vi kender godt hinanden. så det frustrere mig at han ikke bare kan se ud over det nr jeg siger jeg ikke behøver snakke med ham udover lige de penge. og de kører jo automatisk så ikke engang der behøver jeg snakke med ham.

Anmeld Citér

13. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Næh jo mere jeg tænker over det så egentligt ikke.

Vi har ikke engang mødtes efter min x og jeg er gået fra hinanden så er faktisk sur og skuffet over han er så mistroisk.

Er faktisk nået der til hvor jeg har tænkt mig at ringe til ham i aften når han skriver at hvis vi skal kunne ses må han acceptere jeg har de penge mellem min x som der er afdrags ordning på og som kører automatisk og det eneste jeg snakker med ham om er de penge. og kan han ikke acceptere det så skal det bare ikke være os.

Jeg er voksen og ingen skal bestemme hvad jeg skal og hvornår. Det er små beløb så det er ikke noget der vil vare i en evighed.

Men inderst inde er jeg i vildrede for jeg har været vild med ham for 3 år siden hvor vi arbejdede sammen så vi kender godt hinanden. så det frustrere mig at han ikke bare kan se ud over det nr jeg siger jeg ikke behøver snakke med ham udover lige de penge. og de kører jo automatisk så ikke engang der behøver jeg snakke med ham.

Nu ved jeg kærlighed gør blind, men du skriver at dig og din X skiltes som venner så hvorfor skal din flirt så bestemme om du må snakke med din X eller ej, vis du har lyst til at have et venskab til din X? Skal han så også diktere hvem ellers du må snakke og ses med?

Hvis han allerede nu er så mistroisk og jaloux inden i overhovedet er i et forhold og så tænker jeg lidt skræk scenarie med at han så skal styre jeres forhold og dit liv resten af livet og vil du så kunne leve med det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.