En mands rettigheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2015

tribk

Sprit25 skriver:

Så du har spurgt alle de mænd du har været i seng med: Hey hvis uheldet er ude, vil du så være far?

Hehe, nope. Men jeg har heller ikke haft intentioner om at blive gravid med alle jeg har været sammen med.

Jeg har ikke prøvet at uheldet har været ude. Men hvis kondomet gik i stykker ville jeg tage en fortrydelsespille. Hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid med et onenight stand ville jeg få en abort. Uden at sige noget, i øvrigt. Fordi jeg ikke ville være gravid. Hvad han ville er jeg ligeglad med. Hvis han vil have børn, bliver det ikke med mig. Jeg er ikke en fødemaskine. (Alt det der er mine unge dage, jeg er en gammel sat krage nu)

Min mand ved godt hvad han risikerer når vi har sex

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

Sprit25

tribk skriver:

Hehe, nope. Men jeg har heller ikke haft intentioner om at blive gravid med alle jeg har været sammen med.

Jeg har ikke prøvet at uheldet har været ude. Men hvis kondomet gik i stykker ville jeg tage en fortrydelsespille. Hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid med et onenight stand ville jeg få en abort. Uden at sige noget, i øvrigt. Fordi jeg ikke ville være gravid. Hvad han ville er jeg ligeglad med. Hvis han vil have børn, bliver det ikke med mig. Jeg er ikke en fødemaskine. (Alt det der er mine unge dage, jeg er en gammel sat krage nu)

Min mand ved godt hvad han risikerer når vi har sex

Men manden der knalder en pige der er på p-piller har jo heller ikke intention om at hun skal blive gravid

Anmeld Citér

13. maj 2015

tribk

Sprit25 skriver:

Men manden der knalder en pige der er på p-piller har jo heller ikke intention om at hun skal blive gravid

Nej. Men hvis det er et one night stand og han stoler på hendes ord, så har han ikke taget HANS forholdsregler. Han stoler på at hun siger sandheden, når hun siger at hun har taget hendes forholdsregler. Det skal mænd holde op med at stole på. Kvinder lyver åbenbart om den slags. 

Hvis det er i et forhold, hvor kvinden er på p-piller og hun alligevel bliver gravid, så håber jeg de elsker hinanden og kan blive enig e om hvad der skal ske. For alle parters skyld. Det er også selvom hun snyder med pillerne. Det er rigtigt at det er unfair over for ham, når han troede de brugte beskyttelse. Men jeg mener STADIG at han skal tage ansvaret hvis hun nægter abort. Selvom jeg er enig i at man virkelig er en kælling hvis man snyder med p-pillerne. Og at det er synd for barnet.

Måske mænd skulle indvies lidt i hvor vigtigt det er for mange kvinder at få børn, og hvor langt de vil gå for at få dem. For det er sgu da en pissetræls situation at stå i. At skulle være far til et barn man ikke ønsker. Jeg kan sagtens se det. Men man får, i min verden, stadig ikke ansvarsfritagelse fordi det er træls! 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Hectar

CaWi skriver:

Jeg får nok hug for det jeg skriver nu. Og med det jeg skriver,  mener jeg IKKE at alle bare skal gå ud og få en abort, at det altid er det rette at gøre osv osv osv.

Men helt ærligt, så synes jeg at mange kvinder burde tage at gro sig lidt rygrad, få en stærkere psyke, og accepterer at det altså ikke nødvendigvis er verdens undergang at få en abort.

Jeg har selv fået to. En gang sprang kondomet. Anden gang pga skift i p-pille mærket. Jeg er blevet mødt SÅ mange gange af ordene: man fortryder kun de børn man ikke fik.

Men nej, jeg fortryder ikke jeg ikke fik de to børn.

I dag har jeg et barn, med min kæreste gennem 7 år. Vi er (lige nu) en kernefamilie. Og det er det jeg ønsker.

Alternetivet havde været at jeg havde siddet alene med to børn. Med to forskellige fædre. Det er vist ikke lige nogetfor mig.

Jeg valgte, sammen med de to dengang potentielle fædre, at få foretaget en abort. Ingen af os ønskede fra dag et, at sætte et delebarn til verdenen.

Gu fanden var det hårdt at ligge på briksen, og vide at når jeg vågnede, så var der ingen baby mere. Og ja det var hårdt i nogle mdr efter, for jo jeg var vel egentligt klar til at få et barn, men bare slet slet ikke på den måde. 

Og det var mændene heller ikke.

Jamen, det er da fint nok at DU har det sådan. Sådan har JEG det bare ikke efter den abort jeg fik. Der er intet i verden jeg fortryder mere end at jeg lå under for mine forældres pres og bukkede under. Det var fandme jordens undergang og her otte måneder efter lider jeg stadig under det.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Katafalk skriver:

Jamen, det er da fint nok at DU har det sådan. Sådan har JEG det bare ikke efter den abort jeg fik. Der er intet i verden jeg fortryder mere end at jeg lå under for mine forældres pres og bukkede under. Det var fandme jordens undergang og her otte måneder efter lider jeg stadig under det.

Jeg kan se at du har et englebarn fra Sep 2014, var det der du lå under for dine forældres pres?

Anmeld Citér

13. maj 2015

TNBC

Katafalk skriver:

Kan godt huske din fortælling.. Det gjorde så ondt at læse den... Hvor hårdt det må have været.

Anmeld Citér

13. maj 2015

CaWi

Katafalk skriver:

Som jeg skrev øverst i indlægget, så mente jeg ikke at det nødvendigvis er det rigtige for alle, at få en abort, og jeg mente ikke at alle skal gå hen og få det.

Folk har forskellige historie og grunde for deres valg. 

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, eller noget om din situation. Du skriver dine forældre pressede dig. Med hvad med faderen? Det er jo lidt det tråden handler om.

Hvis det virkelig var dit ønskebarn, ja så skulle du stadig ha groet dig lidt rygrad. I dit tilfælde bare over for dine forældre.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Hectar

CaWi skriver:

Som jeg skrev øverst i indlægget, så mente jeg ikke at det nødvendigvis er det rigtige for alle, at få en abort, og jeg mente ikke at alle skal gå hen og få det.

Folk har forskellige historie og grunde for deres valg. 

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, eller noget om din situation. Du skriver dine forældre pressede dig. Med hvad med faderen? Det er jo lidt det tråden handler om.

Hvis det virkelig var dit ønskebarn, ja så skulle du stadig ha groet dig lidt rygrad. I dit tilfælde bare over for dine forældre.

Jeg gjorde alt hvad jeg kunne, men jeg vidste på forhånd at jeg sandsynligvis ikke ville kunne klare at stå som enlig mor uden noget bagland. At være enlig mor anså jeg ikke som noget problem. Så "at gro en rygrad" er ikke bare så nemt som du tror.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Hectar

Mom skriver:

Jeg kan se at du har et englebarn fra Sep 2014, var det der du lå under for dine forældres pres?

Ja, det var det 

Anmeld Citér

13. maj 2015

CaWi

Katafalk skriver:

Jeg gjorde alt hvad jeg kunne, men jeg vidste på forhånd at jeg sandsynligvis ikke ville kunne klare at stå som enlig mor uden noget bagland. At være enlig mor anså jeg ikke som noget problem. Så "at gro en rygrad" er ikke bare så nemt som du tror.

Jeg er godt klar over at alting ikke er så sort og hvidt. Og du har helt sikkert haft din grund til at mene at du ikke kunne klare detuden et opbakkende bagland, selvom mange andre gør det.

Jeg synes bare at mange kvinder gør sig svagere end de egentlig er. Om det så handler om at komme sig over en abort, et kæreste brud, et dødsfald, en fyring, ja stort set ligegyldigt hvad.

Man er nu engang sin egen lykkes smed, og livet er nogen gange pisse hårdt og uretfærdigt. Men så er det man må smøge ærmene op og tage skeen i egen hånd. For den eneste der kan vide og gøre det der er godt for en, er en selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.