Gravid og uforskyldt vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.702 visninger
12 svar
4 synes godt om
13. maj 2015

Miss BananaHammock

Er der nogen der ved om et vægttab under graviditeten, kan være noget man skal være opmærksom på?

Fakta:

Jeg er normalvægtig (altså var det da jeg blev gravid)

Jeg er gravid med tvillinger (31+2)

Tvillingerne tager fint på (bliver scannet hver 2-4 uge)

Jeg har graviditetssukkersyge og har derfor lagt min kost om.

Jeg har, på vægten, tabt 1 kg siden jeg fik konstateret sukkersyge, og har jo så ydermere tabt det som tvillingerne har taget på - plus hvad der ellers vokser. Så i alt nok 2-3kg. På vægten har jeg så nu taget under 14kg på siden jeg blev gravid.

Det er jo ikke et drastisk vægttab, og jeg skal til vægtscanning i næste uge hvor jeg kan nævne det, men ville bare høre om der er nogen derude der kender til det at tabe sig så sent i graviditeten, uden at det skyldes opkast eller lignende?!

Nåh ja, og jeg bevæger mig jo stort set ikke, da det ender i smerter og plukveer. Det er ved at være tungt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

jenny4

Hvis ikke det handler om mere end et par kg som du beskriver så tror jeg ikke at det er noget at være alarmeret over. Tvillingerne kræver næring og den får de fra dig.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Miss BananaHammock

jenny4 skriver:

Hvis ikke det handler om mere end et par kg som du beskriver så tror jeg ikke at det er noget at være alarmeret over. Tvillingerne kræver næring og den får de fra dig.

Du har nok ret!  Blev nok bare lidt forbavset - havde selvfølgelig forventet vægtstigning. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mom2

Det er ok at tabe sig under graviditeten, så længe det ikke er fordi, at du er gået på kur.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Miss BananaHammock

Christina88 skriver:

Det er ok at tabe sig under graviditeten, så længe det ikke er fordi, at du er gået på kur.

og det er jeg bestemt ikke. Ja ihvertfald ikke bevidst. Men der er ingen tvivl om at min kostomlægning vil have indflydelse på antal kalorier indtaget dagligt.

Tak for svar! 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mom2

Miss BananaHammock skriver:

og det er jeg bestemt ikke. Ja ihvertfald ikke bevidst. Men der er ingen tvivl om at min kostomlægning vil have indflydelse på antal kalorier indtaget dagligt.

Tak for svar! 

Ja, men når det er nødvendigt fordi du har sukkersyge, så kan du jo ikke gøre for det. Du er jo nød til at tage hånd om sukkersygen.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Miss BananaHammock

Christina88 skriver:

Ja, men når det er nødvendigt fordi du har sukkersyge, så kan du jo ikke gøre for det. Du er jo nød til at tage hånd om sukkersygen.

lige præcis! 

Anmeld Citér

13. maj 2015

lillespir26

De første 3 mdr jeg var gravid tabte jeg mig 5 kg og tog kun 7,5 kg på og har den sundestes datter på 3 mdr til trods for type 2 diabetes og Pks i fuld narkose så længe du ikke er på slankekur men taber dig pga kost reagulering og tvillingerne vejer hvad de skal er det intet problem 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Christine

Miss BananaHammock skriver:

Er der nogen der ved om et vægttab under graviditeten, kan være noget man skal være opmærksom på?

Fakta:

Jeg er normalvægtig (altså var det da jeg blev gravid)

Jeg er gravid med tvillinger (31+2)

Tvillingerne tager fint på (bliver scannet hver 2-4 uge)

Jeg har graviditetssukkersyge og har derfor lagt min kost om.

Jeg har, på vægten, tabt 1 kg siden jeg fik konstateret sukkersyge, og har jo så ydermere tabt det som tvillingerne har taget på - plus hvad der ellers vokser. Så i alt nok 2-3kg. På vægten har jeg så nu taget under 14kg på siden jeg blev gravid.

Det er jo ikke et drastisk vægttab, og jeg skal til vægtscanning i næste uge hvor jeg kan nævne det, men ville bare høre om der er nogen derude der kender til det at tabe sig så sent i graviditeten, uden at det skyldes opkast eller lignende?!

Nåh ja, og jeg bevæger mig jo stort set ikke, da det ender i smerter og plukveer. Det er ved at være tungt! 

Jeg aner ikke noget om det, men man kan tabe sig pga. alm. sukkersyge så måske er det samme tilfældet ved graviditetssukkersyge? Men hvis du spiser sundt osv. så er det nok helt ok. Og måske teoretisk set er det jo også tungt at bære på to babyer, så det er måske en slags workout selv om du ikke bevæger dig meget? 

Synes ikke det er alarmerende du har tabt, men god ide at spørge på hospitalet.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Miss BananaHammock

lillespir24 skriver:

De første 3 mdr jeg var gravid tabte jeg mig 5 kg og tog kun 7,5 kg på og har den sundestes datter på 3 mdr til trods for type 2 diabetes og Pks i fuld narkose så længe du ikke er på slankekur men taber dig pga kost reagulering og tvillingerne vejer hvad de skal er det intet problem 

Dejligt at høre! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.