har brug for hjælp ang gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Jeg er i den grad modstandere af at andre skal bestemme hvad og hvor meget man skal give i gave. Du skal give din far det du har lyst til, så kan de andre jo bare give det de vil.

Vi havde regnet med at give en buket blomster og så et billede af deres fire børnebørn (min fars børnebørn) med ramme til, syntes det ville være mere end rigeligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

TNBC

Mom skriver:

Hvis du ikke har lyst, så lad være

Nu har min svigermor og svigerfar 2 sønner med hver deres kone og børn (og der er jeg iblandt ), næste år har min svigerforældre guldbryllup, og jeg ville godt give en gave til fx 3000 kr. Så for mig er det ikke beløbet det handler om, men det at andre skal bestemme. 

Helt enig.
men jeg synes også guldbryllup er noget andet end fordi de har boet sammen i 20år..

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis du ikke har lyst, så lad være

Nu har min svigermor og svigerfar 2 sønner med hver deres kone og børn (og der er jeg iblandt ), næste år har min svigerforældre guldbryllup, og jeg ville godt give en gave til fx 3000 kr. Så for mig er det ikke beløbet det handler om, men det at andre skal bestemme. 

Det er som sådan ikke så meget beløbet der mager mig, men mere det, at skulle give en stor gave, bare fordi de har boet sammen i så mange år. 

Syntes ikke det er så specielt og bare at have boet sammen

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Helt enig.
men jeg synes også guldbryllup er noget andet end fordi de har boet sammen i 20år..

Nu er det omtalte par ikke gift :-)

Og for mig handler det ikke om anledningen, andet end den skal være speciel. Fx da min svigerfar havde hjulpet os med at lave førstesalen indvendigt på vores hus (altså alt var væk undtagen de rå mure, og så bygge det op igen), gav vi ham en Weber kuglegrill med tilbehør, fordi vi syntes hans hjælp var fantastisk!

Jeg har intet i mod at give store gaver, jeg vil bare selv bestemme hvornår

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er som sådan ikke så meget beløbet der mager mig, men mere det, at skulle give en stor gave, bare fordi de har boet sammen i så mange år. 

Syntes ikke det er så specielt og bare at have boet sammen

Det kan det jo netop være, fordi de ikke er gift

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Mom skriver:

Nu er det omtalte par ikke gift :-)

Og for mig handler det ikke om anledningen, andet end den skal være speciel. Fx da min svigerfar havde hjulpet os med at lave førstesalen indvendigt på vores hus (altså alt var væk undtagen de rå mure, og så bygge det op igen), gav vi ham en Weber kuglegrill med tilbehør, fordi vi syntes hans hjælp var fantastisk!

Jeg har intet i mod at give store gaver, jeg vil bare selv bestemme hvornår

Kan man have guldbryllup hvis man ikke er gift? Hmm..

Men jeg vidste så heller ikke at man giver gaver, når man har boet sammen i 20år..

Jeg kan da også give gaver, hvis nogen hjælper mig, hvis jeg synes de fortjener det eller bare fordi.. (ikke lige kæmpe gaver, men..)

Det har jeg heller ik(Hvis jeg har råd til det), men ja jeg vil også have noget at skulle have sagt.

Anmeld Citér

12. maj 2015

lineog4

Synes det er sådan nårh sødt, at man ved hvad dag man er flyttet sammen og man fejrer at nu er det 20 år siden. Skønt at man stadig har det sådan og dejligt man finder en masse anledninger til fest og glædes over hinanden og ens fælles liv.

Men når det er sagt, så synes jeg måske også det er en lille for meget at skulle give gaver: den dag man er flyttet sammen, den dag man så hinanden første gang, forlovelsesdag, den dag man kyssede første gang osv osv osv.

Gaver for mig er noget man ønsker at give, ikke noget der forventes man giver. Hvis i kan se de har et behov for et skur og gerne vil give dem det, så gør I det. Ønsker I ikke at give dem et skur, så gør I det ikke. Gaver er ønsker og drømme, noget man glæder sig til at give og det kan gives alle dage om året - gaver er ikke noget man skal give og som andre har bestemt.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Kan man have guldbryllup hvis man ikke er gift? Hmm..

Men jeg vidste så heller ikke at man giver gaver, når man har boet sammen i 20år..

Jeg kan da også give gaver, hvis nogen hjælper mig, hvis jeg synes de fortjener det eller bare fordi.. (ikke lige kæmpe gaver, men..)

Det har jeg heller ik(Hvis jeg har råd til det), men ja jeg vil også have noget at skulle have sagt.

Nej TS' s far kan ikke have guldbryllup, han er ikke gift, det er mine svigerforældre som jeg omtalte der har guldbryllup.

Og der er vist ingen standarder om hvordan og hvorledes med samboende men ikke gifte par, det er vist op til den enkelte familie

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Mom skriver:

Nej TS' s far kan ikke have guldbryllup, han er ikke gift, det er mine svigerforældre som jeg omtalte der har guldbryllup.

Og der er vist ingen standarder om hvordan og hvorledes med samboende men ikke gifte par, det er vist op til den enkelte familie

Det var jo også det jeg sagde, at jeg synes det var anderledes at have guldbryllup end at have boet sammen i 20år..
Ja, selvfølgelig kan man blive fejret selvom at man kun bor sammen, men sjovt nok er der mere omkring sølv, guldbryllupper, at man gør lidt mere ud af det.

Jeg har aldrig hørt om nogen der giver gaver fordi man har boet sammen i x antal år.. Så derfor lyder det mærkeligt i mine ører, ikke at jeg siger at det er forkert..

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det kan det jo netop være, fordi de ikke er gift

Ja, men vi kommer jo med gaver hver år, på den dag de blev forlovet , det betragter jeg jo som en speciel anledning, når nu de ikke er gift

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.