har brug for hjælp ang gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
23 svar
43 synes godt om
12. maj 2015

Anonym trådstarter

Kort fortalt, min far fandt for mange år siden en ny dame, de blev forlovet og har Været det i 13 år. 

På deres forlovelses dag giver vi dem en buket blomster og en lille gave. 

Nu til sagen, min far har -boet- sammen med hans dame i 20 år i næste månede, altså de flyttede sammen for 20.år siden i næste måned. 

Min fars dame har to børn på henholdsvis 40 og 42 år, 

Og min far har mig på 33 og min søskende på 38. 

Hendes børn mener så nu, at os børn skal samle penge  sammen til en stor gave til dem, sådan et hus/skur som koster 6000 kr. 

jeg har meddelt at min mand og jeg giver en buket blomster den dag de har boet sammen i 20 år, da jeg jo mener at de jo får blomster og gaver på deres forlovelsesdag, og hvis vi os skal til at give gaver på de  antal  år de har boet sammen, så kan man jo blive ved, eller er jeg fuldstændig gal på den? ???

Jeg vil jo mene at man giver på forlovelsesdagene år for år eller på bryllupsdagende år for år. 

Lyder jeg fuldstændig urimelig? Eller er jeg helt galt på den i den her situation? 

Jeg syntes ikke man giver store gaver når man har boet sammen i x antal år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

SandraXOXO

Synes allerede det er en stor flot gestus at i giver blomster hvert år. Et skur til 6000kr er altså en meget stor gave og noget de sikkert selv kan spare sammen til hvis de vil. Jeg havde sagt tak, men nej tak, vi giver blomster basta. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Synes allerede det er en stor flot gestus at i giver blomster hvert år. Et skur til 6000kr er altså en meget stor gave og noget de sikkert selv kan spare sammen til hvis de vil. Jeg havde sagt tak, men nej tak, vi giver blomster basta. 

Tusinde tak for dit svar

Anmeld Citér

12. maj 2015

Tranebaer

Troede slet ikke man gav blomster på forlovelses/bryllupsdag - kun til hinanden.

Og da slet-slet ikke på en dag hvor man er flyttet sammen for x antal år siden. Meget mystisk.

Og uanset om det var 50 års fødselsdag eller diamantbryllup eller hvor stort det nu kan blive - så ville jeg aldrig gå med til 6000 kr. Det er da for overdrevet!!!

Som en anden skriver - tak, men nej tak.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også det lyder vanvittigt  

jeg kan godt forstå du har sagt fra...

Anmeld Citér

12. maj 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg er i den grad modstandere af at andre skal bestemme hvad og hvor meget man skal give i gave. Du skal give din far det du har lyst til, så kan de andre jo bare give det de vil.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Troede slet ikke man gav blomster på forlovelses/bryllupsdag - kun til hinanden.

Og da slet-slet ikke på en dag hvor man er flyttet sammen for x antal år siden. Meget mystisk.

Og uanset om det var 50 års fødselsdag eller diamantbryllup eller hvor stort det nu kan blive - så ville jeg aldrig gå med til 6000 kr. Det er da for overdrevet!!!

Som en anden skriver - tak, men nej tak.

Hvor skønt at jeg ikke er helt unormal med at syntes det er en underlig ide

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg synes også det lyder vanvittigt  

jeg kan godt forstå du har sagt fra...

Tusinde tak for dit svar

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Kort fortalt, min far fandt for mange år siden en ny dame, de blev forlovet og har Været det i 13 år. 

Nu til sagen, min far har -boet- sammen med hans dame i 20 år i næste månede, altså de flyttede sammen for 20.år siden i næste måned. 

Hendes børn mener så nu, at os børn skal samle penge  sammen til en stor gave til dem, sådan et hus/skur som koster 6000 kr. 

jeg har meddelt at min mand og jeg giver en buket blomster den dag de har boet sammen i 20 år, da jeg jo mener at de jo får blomster og gaver på deres forlovelsesdag, og hvis vi os skal til at give gaver på de  antal  år de har boet sammen, så kan man jo blive ved, eller er jeg fuldstændig gal på den? ???

Jeg vil jo mene at man giver på forlovelsesdagene år for år eller på bryllupsdagende år for år. 

Lyder jeg fuldstændig urimelig? Eller er jeg helt galt på den i den her situation? 

Hvis du ikke har lyst, så lad være

Nu har min svigermor og svigerfar 2 sønner med hver deres kone og børn (og der er jeg iblandt ), næste år har min svigerforældre guldbryllup, og jeg ville godt give en gave til fx 3000 kr. Så for mig er det ikke beløbet det handler om, men det at andre skal bestemme. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvis de vil give dem et skur, skal de være velkomne. Jeg giver hvad jeg har lyst til(snakker med min søster om at lave en fællesgave, men så er vi også enige om hvad det skal være)

Og hvorfor f... skal de have sådan en stor gave, fordi de har boet sammen i 20år? Hvad så om 10år? Skal de så have en endnu større gave?

Så jeg ville nok også sige nej tak.. Og give hvad jeg havde lyst til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.