16årig får erstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

TNBC

Monski skriver:

Jeg tror nu hun har fået en hjælpende hånd af sine forældre, tror det er de færreste 16-årige der ved hvordan man sagsøger

Det tror jeg også.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

TNBC

Frk.S skriver:

Nej, men altså hvad sker der?? 

Hvordan i al verden kan det lade sig gøre at få erstatning for ikke at være gammel nok til at køre bil eller servere alkohol.
Det der er nærmest så langt ude som det kan være, og det tangerer jo amerikanske tilstande. 

At hun kan finde på at klage over ikke at få et job, hvor man skal køre bil, når hun kun er 16, er sygt nok i sig selv. Men at hun får medhold er fuldstændig absurd. 

Man skal godt nok passe på med at sige curling-unger imod....! 

Jeg synes også det er helt vanvittigt, at søge et job man ikke kan få, og så klage fordi man ikke får det på grund af alder. Jeg er ret sikker på der var andregrunde til at hun ikke fik det.

Og at hun får medhold, jeg forstår ikke hvorfor? De har jo ikke gjort andet end at sige, at ansøgerne skulle være 20år.

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

SDD skriver:

Nej præcis. Men det er igen ved at være meget almindeligt at forældrene bakker op om de mest underlige ting bare for at gøre børnene tilfredse og/eller give dem det de vil have/"har ret til".

jeg håber aldrig det bliver min datter eller mig som forælder. Men nu får vi af se hun er kun 10 mdr lige nu.

Hvis min datter kom hjem og sagde at hun ikke havde fået den stilling, fordi hun kun var 16år, havde jeg nok sagt: jamen søde skat, du er jo for ung, du har hverken kørekort eller kan servere alkohol, hvorfor har du søgt den stilling? (Eller noget i den retning) og så måtte hun sætte sig nwd og søge stillinger der passer til hendes alder.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Kløver

Yurie skriver:

Det må vi prøve...

Jeg synes også det er utroligt at hun får medhold, når hun søger et arbejde hun ikke kan. Hun har ikke kørekort og må ikke sælge alkohol... seriøst..

Så kan vi vel klage hver gang vi ikke får et job.

Ja helt ærligt, og noget af et signal at sende ud, at man kan få erstatning på det grundlag 

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Årgangs Mor skriver:

Ja helt ærligt, og noget af et signal at sende ud, at man kan få erstatning på det grundlag 

Ja, kan jo frygte at det bliver en trend blandt unge, vi søger arbejde vi er for unge til og klager fordi vi ikke får jobbet på grund af vores alder.

Gad vide om forældrene også har haft noget med ansøgningen at gøre? For kan ikke forstå hvorfor en 16årig søger noget, det er umuligt for hende at få.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Sirius1981

Jeg kan ikke forstå jeres forargelse ...

1) det stod ikke i annoncen, at hun skulle være voksen.

2) det er ikke jeres penge ...

3) det er afgjort af en domstol. Medmindre I sidder og studerer til jurister for at lave om på denne -skrækkelige! - ligebehandlingslov, så er det da godt nok spild af krudt og kræfter 

Anmeld Citér

13. maj 2015

TNBC

Sirius1981 skriver:

Jeg kan ikke forstå jeres forargelse ...

1) det stod ikke i annoncen, at hun skulle være voksen.

2) det er ikke jeres penge ...

3) det er afgjort af en domstol. Medmindre I sidder og studerer til jurister for at lave om på denne -skrækkelige! - ligebehandlingslov, så er det da godt nok spild af krudt og kræfter 

Hun har søgt et arbejde, der kræver at hun skal have kørekort og kunne sælge alkohol, hvilket hun skal være 18 til, de siger at ansøgerne skal være 20. (Og jeg regner med at det med alkohol og kørekort har stået i annonce hun har søgt, da det jo er det noget af jobbet går ud på)

Og det har ikke at gøre med hvis penge det er, det er sku da at hun kan få medhold til sådan en klage, når hun ved at hun er for ung til den stilling.

Vi kan da godt brokke os over at en lille sur pige får medhold til sådan en klage.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Kløver

Yurie skriver:

Ja, kan jo frygte at det bliver en trend blandt unge, vi søger arbejde vi er for unge til og klager fordi vi ikke får jobbet på grund af vores alder.

Gad vide om forældrene også har haft noget med ansøgningen at gøre? For kan ikke forstå hvorfor en 16årig søger noget, det er umuligt for hende at få.

Tror jeg vil søge en høj lederstilling, og blive fornærmet når jeg ikke får det, for der står ikke at man ikke kan varetaget jobbet som fleksjobber en ting er at søge, men at søge erstatning er for tyndt og trist tendens hvis man er ude i at skulle have erstatning fordi man ikke var den rette til jobbet 

Anmeld Citér

13. maj 2015

TNBC

Årgangs Mor skriver:

Tror jeg vil søge en høj lederstilling, og blive fornærmet når jeg ikke får det, for der står ikke at man ikke kan varetaget jobbet som fleksjobber en ting er at søge, men at søge erstatning er for tyndt og trist tendens hvis man er ude i at skulle have erstatning fordi man ikke var den rette til jobbet 

Ja, man kan sagtens søge, men man skal jo så også forvente at man nok får et nej, og så burde den ikke være længere.

Skal vi så bare klage over alt der ikke lige går som vi vil ha det? At vi ikke kommer ind på drømmeuddannelsen? Barnet først kan starte i børnehave 3måneder senere, fordi der ikke plads før?

Den pige lære jo at hvis hun brokker mig så får hun sin vilje.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Kløver

Yurie skriver:

Ja, man kan sagtens søge, men man skal jo så også forvente at man nok får et nej, og så burde den ikke være længere.

Skal vi så bare klage over alt der ikke lige går som vi vil ha det? At vi ikke kommer ind på drømmeuddannelsen? Barnet først kan starte i børnehave 3måneder senere, fordi der ikke plads før?

Den pige lære jo at hvis hun brokker mig så får hun sin vilje.

Jeg er enig, det er realiteten som mangler. Forstår slet ikke hun fik medhold. Det er noget af en signalværdi at sende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.