Nogle sosu hj eller ssa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2015

Morjanne76

Måske du kan blive inspireret her.

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Sundhedsvidenskab/Samfundsmedicin/sygdomsforebyggelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Er der en der kan hjælpe med at formulerer til en tekst hvordan man arbejde sundhedsfremmende og sygedomsforbyggende ? Jeg blander det sammen og er på randen til at opgive det spørgsmål 

Har du styr på begreberne? Altså hvad det vil sige at arbejde sundhedsfremmende? Eller sygdomsforebyggende? 

Man kan kort sige at arbejde sundhedsfremmende er at gøre nogle tiltag/handlinger som forbedrer patientens tilstand/oplevelse af at være sund.

Og sygdomsforebyggende er at forhindre at patientens tilstand forværres.

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Har du styr på begreberne? Altså hvad det vil sige at arbejde sundhedsfremmende? Eller sygdomsforebyggende? 

Man kan kort sige at arbejde sundhedsfremmende er at gøre nogle tiltag/handlinger som forbedrer patientens tilstand/oplevelse af at være sund.

Og sygdomsforebyggende er at forhindre at patientens tilstand forværres.

Ja sådan nogenlunde 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Ja sådan nogenlunde 

Super, så er du allerede langt  

Hvad tænker du at du kunne gøre for at borgeren i din case oplever en forøget livskvalitet? (Sundhedsfremme)

Og hvad kunne du arbejde med for at forhindre at sygdommen forværres eller at borgeren får andre komplikationer som følge af KOL? 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Super, så er du allerede langt  

Hvad tænker du at du kunne gøre for at borgeren i din case oplever en forøget livskvalitet? (Sundhedsfremme)

Og hvad kunne du arbejde med for at forhindre at sygdommen forværres eller at borgeren får andre komplikationer som følge af KOL? 

Jeg har skrevet lidt om livskvalitet men det tuder ikke på noget i casen at han ligesom mangler det. 

Ouha ja det den der er svær med hvordan jeg vil arbejde med at sygdommen forværres ��

Anmeld Citér

11. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Det har jeg rigtig meget med om 

jeg har mere problemer med at formulere sundheds fremmende og sygdoms forbyggende 

Hvilken definition bruger du? WHO?

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Hvilken definition bruger du? WHO?

Ja 

Anmeld Citér

11. maj 2015

mor2011_

Anonym skriver:

Kram er det undersøgelser om forskellige ting fx rygerlunger ? 

KRAM STÅR FOR

K- kost

R- rygning 

A- alkohol 

M- motion 

Anmeld Citér

11. maj 2015

L-Mortil3

Anonym skriver:

Er der en der kan hjælpe med at formulerer til en tekst hvordan man arbejde sundhedsfremmende og sygedomsforbyggende ? Jeg blander det sammen og er på randen til at opgive det spørgsmål 

Du kan sende det til mig line@jod-bog.dk så kan jeg sagtens hjælpe , jeg er ssa og vejleder så jeg kan godt hurtigt kigge på det 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Mama85

Er igang med en opgave men er gået i stå, nogle der kan komme med en god forklaring på hvordan man arbejder sundhedsfremmende og sygdomsforbyggende med borgere der har KOL 

på forhånd tak 

Hvis du har forstået forskellen mellem de 2, så er din problemformulering (hvis du arbejder udfra sådan en) og dermed svarene oplagt. Hvis jeg var sig, så ville jeg sætte mig godt ind i hvad tingene er hver især, da det ville være at gøre dig en bjørnetjeneste at lave din opgave for dig.

derudover ville det være en god idé at holde dig til dit kompetenceområde og ikke bevæge dig i en masse teorier der egentlig er SSA områder, kig i dine bøger, hvad de indeholder og kig på pindene for denne læringselement.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.