Nogle sosu hj eller ssa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2015

Maise86

De ting de andre har skrevet tænker jeg også. 

Men også noget omkring motivation og motivationsformer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Puha ja 

Jeg kendte en KOL patient hvis livskvalitet bestod af en kop morgenkaffe med 1 smøg. Selvom hun lave meget lav lungekapacitet og hjemmesygeplejen ville have hende til at stoppe, jamen så var det hendes ynglingstidspunkt på dagen.  Så kunne vi som famile og alle fagpersonerne bare lukke i, for det var der absolut ingen, der skulle stoppe for hende 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja , kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om den model 

Men det er udfra KRAM man vurderer hvilken indsats der skal til. Er der kun behov for en indsats på det ene KRAM-niveau eller er det en massiv indsats der skal gøres på alle fire? Det er en "model", der klarlægger patientens kostvaner, rygevaner, alkoholvaner og motionsvaner for at give et overblik over situationen. Kan patienten selv gøre noget, så vedkommende bedres.

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

De ting de andre har skrevet tænker jeg også. 

Men også noget omkring motivation og motivationsformer

Det har jeg rigtig meget med om 

jeg har mere problemer med at formulere sundheds fremmende og sygdoms forbyggende 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Jeg kendte en KOL patient hvis livskvalitet bestod af en kop morgenkaffe med 1 smøg. Selvom hun lave meget lav lungekapacitet og hjemmesygeplejen ville have hende til at stoppe, jamen så var det hendes ynglingstidspunkt på dagen.  Så kunne vi som famile og alle fagpersonerne bare lukke i, for det var der absolut ingen, der skulle stoppe for hende 

Ja livskvalitet er vigtigt 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Men det er udfra KRAM man vurderer hvilken indsats der skal til. Er der kun behov for en indsats på det ene KRAM-niveau eller er det en massiv indsats der skal gøres på alle fire? Det er en "model", der klarlægger patientens kostvaner, rygevaner, alkoholvaner og motionsvaner for at give et overblik over situationen. Kan patienten selv gøre noget, så vedkommende bedres.

Puha  der er kun om KOL i casen men dey altid godt også at få motion selvom du har KOL. Men ved ikk hvordan man kan arbejde ud fra den model ? 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Er der en kram model her på nettet et sted ? Har prøvet at Google men ser kommer mest frem om undersøgelse fra 2013 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Dorthe1986

Anonym skriver:

Puha  der er kun om KOL i casen men dey altid godt også at få motion selvom du har KOL. Men ved ikk hvordan man kan arbejde ud fra den model ? 

Men spørgsmålet er om KRAM er en model som sådan. Det er i hvert fald ikke en teoretisk model i egentlig forstand. Men nogle faktorer der har indvirkning på helbred og sygdom. Men ud fra KOL skal du jo så vurdere, hvilke om nogen eller alle fire faktorer har betydning for sygdommen. Altså hvilken faktor eller flere er det vigtigt at sætte ind på i forbindelse med KOL

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Men spørgsmålet er om KRAM er en model som sådan. Det er i hvert fald ikke en teoretisk model i egentlig forstand. Men nogle faktorer der har indvirkning på helbred og sygdom. Men ud fra KOL skal du jo så vurdere, hvilke om nogen eller alle fire faktorer har betydning for sygdommen. Altså hvilken faktor eller flere er det vigtigt at sætte ind på i forbindelse med KOL

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Er der en der kan hjælpe med at formulerer til en tekst hvordan man arbejde sundhedsfremmende og sygedomsforbyggende ? Jeg blander det sammen og er på randen til at opgive det spørgsmål 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.