hypnose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2015

Kay

viben skriver:

Jeg har valgt at se min overspisning som udtryk for mere end bare overvægt der skal tabes, men fordi det igennem hele mit liv har været min måde at håndtere følelser - både glæde, trøst og kedsomhed. Jeg har altid identificeret mig med min vægt og brugt den til at slå mig selv i hovedet med når jeg allerede lå ned, og give mig glæde når den gik ned. Idag arbejder jeg på at finde ud af hvem jeg er, og hvad der udover maden kan gove mig nydelse. Slut med slankekure, regler og kvikfix tankegange og igang med at lære mig selv at kende igen. Følger et onlineforløb på Jetteuhre.dk som jeg her er måned inde i kun kan anbefale, på trods af at jeg endnu ikke er begyndt at tabe mig. Men jeg kan mærke at mine mønstre langsomt ændres i takt med at selvrefleksionen vokser...

det er dentop det jeg er ude i... at ville ændre det underlæggende... det hjalp mig øjensyneligt ikke at tabe over 40 kg ved at tælle kalorier... for nu sidder jeg her og burde tabe 30 kg igen... 

hvad giver du for det og hvad går det ud på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er både trøste -over -og kedsomhedsspiser.  Det handler om følelser og mangel på håndtering (og jeg er også 100 m mester i fornægtelse).  Jeg kan anbefale dig at lave en stor skål med grønt klar til spisning i køleskabet og derudover opsøge en coach eller psykolog. De kan hjælpe dig med at finde grunden til hvorfor du har det handlemønster  Så bliver det lettere at bryde 

Anmeld Citér

11. maj 2015

viben

Det er et 16 ugers forløb til 3500 mener jeg (betaler det over nogle gange uden renter) men hun har flere tilbud. Det her passer mig godt fordi det er nemt at klemme ind i en småbørnsfamilie idet man kan gøre det når man vil ;-)

Kort sagt handler det for mig om at blive klogere på mig selv og mine behov. Finde ind til hvorfor jeg overspiser og tage ansvar for det, ved at finde andre måder at give mig den nydelse, den trøst, den hvad det måtte være. Der er ikke noget rocket sciense over det, men det skaber refleksion der virker øjenåbnende, via 3 lydfiler hveranden uge, lidt meditationer og en lukket facebookgruppe hvor man kan dele oplevelser og stille Jette spørgsmål. Hvis du er interesseret kan du hente hendes kickstartguide på hjemmesiden og læse mere :-) 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Kay

Jeanne skriver:

Jeg er både trøste -over -og kedsomhedsspiser.  Det handler om følelser og mangel på håndtering (og jeg er også 100 m mester i fornægtelse).  Jeg kan anbefale dig at lave en stor skål med grønt klar til spisning i køleskabet og derudover opsøge en coach eller psykolog. De kan hjælpe dig med at finde grunden til hvorfor du har det handlemønster  Så bliver det lettere at bryde 

har gået til psykolog, hun kunne ikke hjælpe da jeg har en del af min barndom jeg har fortrængt... og jeg ved faktisk ikke hvorfor... jeg mener selv jeg har haft en ganske normal barndom  

jeg har øjensyneligt en grund til at handle som jeg gør... men jeg vil gerne finde den så jeg kan arbejde med den... 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Kay

viben skriver:

Det er et 16 ugers forløb til 3500 mener jeg (betaler det over nogle gange uden renter) men hun har flere tilbud. Det her passer mig godt fordi det er nemt at klemme ind i en småbørnsfamilie idet man kan gøre det når man vil ;-)

Kort sagt handler det for mig om at blive klogere på mig selv og mine behov. Finde ind til hvorfor jeg overspiser og tage ansvar for det, ved at finde andre måder at give mig den nydelse, den trøst, den hvad det måtte være. Der er ikke noget rocket sciense over det, men det skaber refleksion der virker øjenåbnende, via 3 lydfiler hveranden uge, lidt meditationer og en lukket facebookgruppe hvor man kan dele oplevelser og stille Jette spørgsmål. Hvis du er interesseret kan du hente hendes kickstartguide på hjemmesiden og læse mere :-) 

tak det vil jeg se nærmere på 

Anmeld Citér

11. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Kay skriver:

har gået til psykolog, hun kunne ikke hjælpe da jeg har en del af min barndom jeg har fortrængt... og jeg ved faktisk ikke hvorfor... jeg mener selv jeg har haft en ganske normal barndom  

jeg har øjensyneligt en grund til at handle som jeg gør... men jeg vil gerne finde den så jeg kan arbejde med den... 

Det, der har hjulpet mig, er at jeg har skrevet ned hvornår jeg spiser - i første omgang ikke hvad. Og så laver jeg en skål med gulerødder til køleskabet som jeg kan tage i stedet. Det har gjort at jeg ikke tager på  og nu er jeg begyndt at snacke gnavegrønt til maden i stedet for at tage en ekstra portion mad  bare afløse de dårlige vaner med mindre dårlige. Og det hjælper. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

MarianneRubi

Kay skriver:

Når ja om tænker også på den lange bane

Altså jeg hører søvn hypnose hver aften den varer ca 20-30 min og har aldrig hørt den færdig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.