Spiste i tun..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2015

Tranebaer

alenemor42 skriver:

Det er da ikke forældet... der er tale om dåsetun som tunmousse også er lavet af

Ja men hun omtalte f.eks. tunbøffer, netop ikke dåsetun.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2015

Os&lilledig

Lilleblyp skriver:

Jeg spurgte min JM i denne uge (er 28+4) og hun sagde at jeg saktens kunne spise tun i begrænsede mængder, der er også gode vitaminer i, så jeg har spist tun i løbet af graviditeten..

Jeg glæder mig så meget til at nå så langt i graviditeten hvor jeg får en jordmoder.. Det er hårdt med alle de spørgsmål som man googler sig til fordi man ikke kan spørge, og det gør da en total bims at Google! 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Tranebaer

Det eneste sted jeg kan læse det er på politikkens hjemmeside.

Ifølge sundhedsstyrelsens hjemmeside pr den 23 februar 2015, er det det jeg har skrevet tidligere. Det er ændringer i de råd der blev givet i 2006.

Med kilden mente jeg fødevarestyrelsens hjemmeside hvor jeg har kopieret fra.

Anmeld Citér

9. maj 2015

Tranebaer

Til alle dem der har citeret mig:

Har tjekket op på min og jeres kilde, som er hhv. fødevarestyrelsen og sundhedsstyrelsen, som tilsyneladende anbefaler to forskellige ting.

Mærkeligt. 

Ville nu alligevel gå med den mest forsigtige - især når det kan gå ud over noget så vigtigt som hjernen hos børn og fostre.

Anmeld Citér

9. maj 2015

Tranebaer

lineog4 skriver:

Hvilken del er forældet for fx det med de ikke anbefaler tun heller ikke den på dåse til børn under 3 er fra februar 2015 så med mindre de har skrevet nyt de sidste par måneder så er det rimelig up to date.

Se mit svar ovenfor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.