Hvilken uge mærkede i det første "rigtige" spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
20 svar
16 synes godt om
9. maj 2015

Tullemulle

Hej alle!

jeg har et spørgsmål til jer førstegangsgravide, hvilken uge mærkede i det "rigtige" spark?

jeg stiller spørgsmålet fordi jeg er førstegangsgravid, jeg ved ikke rigtig hvad uge man burde mærke noget til baby, jeg har hørt noget om man burde kunne mærke baby senest i uge 21? Men er det ikke meget sent? Eller er det meget normalt?

jeg er i uge 19+3 i dag, og jeg tror det er min lille dreng jeg kan mærke, (føles som en fisk der svømmer rundt i maven på mig)  

glæder mig til at høre fra jer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2015

Emisoph

18+2, var førstegangsgravid

Mærkede regelmæssige, daglige spark fra ca 20+

Anmeld Citér

9. maj 2015

SaraSH

Her var det 18+0

Anmeld Citér

9. maj 2015

FN

Jeg mærkede liv i uge 14 og deciderede spark i uge 17. Tror faktisk først at man siger, at man i uge 24 skal mærke spark regelmæssigt.  

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mom2

Tullemulle skriver:

Hej alle!

jeg har et spørgsmål til jer førstegangsgravide, hvilken uge mærkede i det "rigtige" spark?

jeg stiller spørgsmålet fordi jeg er førstegangsgravid, jeg ved ikke rigtig hvad uge man burde mærke noget til baby, jeg har hørt noget om man burde kunne mærke baby senest i uge 21? Men er det ikke meget sent? Eller er det meget normalt?

jeg er i uge 19+3 i dag, og jeg tror det er min lille dreng jeg kan mærke, (føles som en fisk der svømmer rundt i maven på mig)  

Med min datter i 2012 mærkede jeg først rigtig spark i uge 20, da jeg havde foanliggende moderkage, som hun skulle sparke igennem.
Denne gang ligger den bagved og der har jeg mærket spark fra uge 17.

Det er først fra uge 24, at du skal mærke liv hver dag

Anmeld Citér

9. maj 2015

S*DD

Christina88 skriver:

Med min datter i 2012 mærkede jeg først rigtig spark i uge 20, da jeg havde foanliggende moderkage, som hun skulle sparke igennem.
Denne gang ligger den bagved og der har jeg mærket spark fra uge 17.

Det er først fra uge 24, at du skal mærke liv hver dag

Jeg mærkede liv første gang i søndags da jeg var 16+3 

Og jeg er førstegangs 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Sajida2006

Første blod som en lille fiskehale var i uge 15, første rigtige spark i uge 19 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Sajida2006

Sajida2006 skriver:

Første blod som en lille fiskehale var i uge 15, første rigtige spark i uge 19 

Nej blop sgu da 

Anmeld Citér

9. maj 2015

JH12

Første gang 18+4 ca. 

Anden gang 28+ 

hvor jeg med sikkerhed viste det var baby.. 

Det kommer også meget an på hvor moderkagen ligger.. 

Anmeld Citér

9. maj 2015

NBNixen

Tullemulle skriver:

Hej alle!

Jeg er også første gangs gravid og er 23+1 i dag. Siden jeg var omkring 16 uger henne mærkede jeg en let kilden inde i maven og fik af vide at det var små spark jeg kunne mærke og her for et par uger siden mærkede min kæreste vores kommende søn sparke for første gang . . Jeg har ikke mærket ham så meget i løbet af dagen lige siden, men vi snakkede med fødegangen og det var helt normalt, så længe jeg stadig mærkede ham ind i mellem og vi fik af vide at den fødegang jeg er tilknyttet at jeg først skal mærke ham hver dag fra uge 26 . . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.