Hvad fanden gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville intet gøre, måske udover at vurderer om jeg gav mit barn en cardigan til 400 kr med i institution hvor den kan blive væk, malet på, klippet i og...

de kan jo have været super heldige at have fundet lige den cardigan i en genbrugs - jeg har fundet utrolig meget mærketøj nærmest udbrugt når jeg har kigget rundt, de kan have fået den i gave, de kan have arvet den og ja den kan være kommet med hjem og være retmæssig din. Men uafhængigt ville jeg ikke konfrontere eller selv snuppe, eller.... Jeg ville sige bad luck og håbe hvai de har taget den, at de vitterligt nyder den.

Cardiganen var fra x-mas14 kollektionen, så det er tvivlsomt at den er fundet i en genbrugs.

Nu har jeg på ingen måde betalt så meget for cardiganen. For mig har den været billigere end H&M, da jeg har en god aftale hos hummel. Derfor har mine børn nærmest ikke andet tøj end hummel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Jeg spurgte pædagogen dagen efter, som sagde at hun havde spurgt. Det var tydeligt, at hun også synes at det virkede tvivlsomt at det var deres, men ja, der er jo ikke rigtig noget at gøre.

Jeg har det præcis på samme måde. Min hjerne siger at jeg har ret, men det ville da være SÅ flovt hvis nu at det var det eneste stykke tøj de nogensinde havde prioriteret fra nyt og så at jeg enten tog den fra dem eller konfronterede dem.

Ja nemlig. Du kan jo overveje at lave en generel eftersøgning på den. Hænge et billede op og skrive at hvis nogen har fået den med hjem ved er uheld, så mangler I den. Jeg mener ikke du kan spørge forældrene direkte uden at det samtidig bliver en anklage. Hvis de siger ja det kan godt være din, så skal de jo samtidig indrømme at de havde tænkt sig at beholde den og lade som om at det var deres (hun har jo allerede haft den på) og hvis de siger nej, så er du lige vidt men har skabt en dårlig stemning ved at spørge..

bedste råd - glem trøjen og husk navn næste gang.

Anmeld Citér

8. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Ja nemlig. Du kan jo overveje at lave en generel eftersøgning på den. Hænge et billede op og skrive at hvis nogen har fået den med hjem ved er uheld, så mangler I den. Jeg mener ikke du kan spørge forældrene direkte uden at det samtidig bliver en anklage. Hvis de siger ja det kan godt være din, så skal de jo samtidig indrømme at de havde tænkt sig at beholde den og lade som om at det var deres (hun har jo allerede haft den på) og hvis de siger nej, så er du lige vidt men har skabt en dårlig stemning ved at spørge..

Jeg har prøvet med det generelle opslag - dog uden held

du har ret - jeg må bare komme over det. Jeg kan bare mærke at det fylder, så hver gang jeg ser pigen, tænker jeg på det! Og det er jo på ingen måde hendes skyld, uanset hvad.

Anmeld Citér

8. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Cardiganen var fra x-mas14 kollektionen, så det er tvivlsomt at den er fundet i en genbrugs.

Nu har jeg på ingen måde betalt så meget for cardiganen. For mig har den været billigere end H&M, da jeg har en god aftale hos hummel. Derfor har mine børn nærmest ikke andet tøj end hummel.

Du skal aldrig sige aldrig, du vil blive overrasket over hvad man kan finde i en genbrugs - jeg har fundet mærketøj til børn hvor mærket stadig var på, legopakker der var uåbnede osv.

Men der er da stor sandsynlighed for det er din cardigan, men stadig ville jeg ikke en gang overveje at gå til de forældre fordi bare spørgsmålet er en anklage i sig selv - er det tilfældigvis min cardigan som din datter nu har haft med hjemme, og I bliver ved at klæde hende i?

tænk om du ikke har ret, tænk om de har fået den i gave. Så har du fået trådt dem gevaldigt over tæerne. 

Lektien må være altid navn i tøjet før det kommer i institution og hvis ikke ja så er tabt tabt - jeg glemmer det nemlig selv eller der står et andet navn i fordi det er fra genbrugsen 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du skal aldrig sige aldrig, du vil blive overrasket over hvad man kan finde i en genbrugs - jeg har fundet mærketøj til børn hvor mærket stadig var på, legopakker der var uåbnede osv.

Men der er da stor sandsynlighed for det er din cardigan, men stadig ville jeg ikke en gang overveje at gå til de forældre fordi bare spørgsmålet er en anklage i sig selv - er det tilfældigvis min cardigan som din datter nu har haft med hjemme, og I bliver ved at klæde hende i?

tænk om du ikke har ret, tænk om de har fået den i gave. Så har du fået trådt dem gevaldigt over tæerne. 

Lektien må være altid navn i tøjet før det kommer i institution og hvis ikke ja så er tabt tabt - jeg glemmer det nemlig selv eller der står et andet navn i fordi det er fra genbrugsen 

Jamen du har ret. Jeg skal virkelig bare komme over det. Som sagt er det jo ikke en dyr bluse for mig, men det er mere det, at jeg er 98 procent sikker på at det er vores.

men jeg må videre - min datter er vel efterhånden også ved at vokse ud af den anyway 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Jj1709

Anonym skriver:

min datter havde et fint sæt tøj, hvor cardiganen var blevet væk. Jeg vidste ikle helt hvor jeg skulle lede, så måske accepterede jeg at den var væk. Jeg havde ikke fået skrevet navn i endnu. Min datter er 4,5 år.

En dag da jeg kommer ned i mine børns institution ser jeg en pige i vuggestuen, som har en cardigan magen til min datters på. Da denne pige ALTID går i genbrugstøj, som er for småt, studser jeg selvfølgelig over det. Jeg tjekker str på hendes bluse og kan se, at det er en 104, som er den str vi har blusen i. Pigen er to år og alt hendes andet tøj er str 92.

Jeg beder personalet i institutionen om at spørge forældrene om det er hendes bluse. (Det kan jo være at den er kommet på ved en fejl)

forældrene siger at det er deres bluse.

jeg ved bare at det ikke er deres. Blusen var fra hummel og kostede 400 kr. Har aldrig set pigen i andet hunmel eller bare generelt mærketøj. Det ville da være besynderligt, hvis man prioriterede at give 400 kr for ét stykke tøj, når alt andet er genbrug!?

samtidig har pigens storebror rendt rundt i sommerjakke hele vinteren - igen en lidt mærkelig prioritering.

pigen er 2 år og har en cardigan i 104. Det er også lidt mærkeligt.

hvad kan jeg gøre, når forældrene påstår at det er deres?

Jeg tror faktisk jeg ville spørge forældrene om det kunne være jeres, ikke for at få den tilbage, men for at de ligesom fandt ud af at man altså ikke snupper andres tøJ..  udfra det du skriver synes jeg osse det lyder til det er jeres.. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Kay

jenny4 skriver:

Jeg havde eftersøgt den hvis jeg var dig

Anmeld Citér

8. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

min datter havde et fint sæt tøj, hvor cardiganen var blevet væk. Jeg vidste ikle helt hvor jeg skulle lede, så måske accepterede jeg at den var væk. Jeg havde ikke fået skrevet navn i endnu. Min datter er 4,5 år.

En dag da jeg kommer ned i mine børns institution ser jeg en pige i vuggestuen, som har en cardigan magen til min datters på. Da denne pige ALTID går i genbrugstøj, som er for småt, studser jeg selvfølgelig over det. Jeg tjekker str på hendes bluse og kan se, at det er en 104, som er den str vi har blusen i. Pigen er to år og alt hendes andet tøj er str 92.

Jeg beder personalet i institutionen om at spørge forældrene om det er hendes bluse. (Det kan jo være at den er kommet på ved en fejl)

forældrene siger at det er deres bluse.

jeg ved bare at det ikke er deres. Blusen var fra hummel og kostede 400 kr. Har aldrig set pigen i andet hunmel eller bare generelt mærketøj. Det ville da være besynderligt, hvis man prioriterede at give 400 kr for ét stykke tøj, når alt andet er genbrug!?

samtidig har pigens storebror rendt rundt i sommerjakke hele vinteren - igen en lidt mærkelig prioritering.

pigen er 2 år og har en cardigan i 104. Det er også lidt mærkeligt.

hvad kan jeg gøre, når forældrene påstår at det er deres?

Jeg ville hænge en seddel op med billede af cardiganen og nævne hvilken størrelse det var. Skriv noget i stil med at hvis nogen finder den, kan de lægge den på din datters plads i garderoben. Du får måske ikke noget ud af det, men måske de får dårlig samvittighed og tænker sig om en ekstra gang inden de gør det samme igen.

Og så skriv navn i de ting som medbringes i institution, som ikke må blive væk. Jeg har selv mistet en Molo fleece og en Mini a Ture jakke på den måde. Jeg køber altid brugt, så det var ikke en kæmpe udskrivning, men det er mere princippet og ærgelsen over at miste noget som man er glad for.

Anmeld Citér

8. maj 2015

dpb

Umiddelbart ville jeg også sige at du må glemme det Da der ikke er skrevet navn i er det jo sådan set ord mod ord

Jeg kunne dog nok godt selv finde på pænt at spørge forældrene hvor de har købt den Vise interesse i den og evt. give udtryk for du gerne ville købe en magen til, til din datter på den måde kan du måske også få et lidt bedre indtryk af om der virkelig er noget i din anklage 

Derudover vil jeg sige at jeg kender rigtig mange forældre (specielt fædre) som ikke har en dyt styr på hvilket tøj og str. deres barn har og bruger Så det kan lige så vel være et hændeligt uheld. Dit barns cardigan har måske tilfældigt ligget på det andet barns plads eller lign. og så er den kommet med hjem på den måde uden at der er tænkt mere over det, og derved bare indgår i det almindelige tøj for dem.  Jeg har da prøvet et par gange hvor drengene er kommet hjem i tøj jeg ikke kunne genkende eller når man har skulle rydde deres plads i BH hver fredag så er alt hvad der har ligget der bare røget i posen og så har jeg tjekke når jeg fik det. Herhjemme er det nemlig mig der ved præcis hvad drengene har og ikke har, deres far har ikke den fjerneste ide. Jeg har så altid vasket det og afleveret det til personalet i BH så de har kunne finde ejermanden.

Qnuz

Anmeld Citér

8. maj 2015

AnnaK89

Kunne det ikke tænkes at den her pige har fået den i gave?

Det behøver vel ikke være pigens forældre der har givet 400 kr for den - og det kan jo være at den er fundet på tilbud! 

Synes det er blevet en trist tendens at beskylde hinanden for alt muligt. Di n datter er jo nok ikke den eneste med sådan en cardigan. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.