Anonym skriver:
min datter havde et fint sæt tøj, hvor cardiganen var blevet væk. Jeg vidste ikle helt hvor jeg skulle lede, så måske accepterede jeg at den var væk. Jeg havde ikke fået skrevet navn i endnu. Min datter er 4,5 år.
En dag da jeg kommer ned i mine børns institution ser jeg en pige i vuggestuen, som har en cardigan magen til min datters på. Da denne pige ALTID går i genbrugstøj, som er for småt, studser jeg selvfølgelig over det. Jeg tjekker str på hendes bluse og kan se, at det er en 104, som er den str vi har blusen i. Pigen er to år og alt hendes andet tøj er str 92.
Jeg beder personalet i institutionen om at spørge forældrene om det er hendes bluse. (Det kan jo være at den er kommet på ved en fejl)
forældrene siger at det er deres bluse.
jeg ved bare at det ikke er deres. Blusen var fra hummel og kostede 400 kr. Har aldrig set pigen i andet hunmel eller bare generelt mærketøj. Det ville da være besynderligt, hvis man prioriterede at give 400 kr for ét stykke tøj, når alt andet er genbrug!?
samtidig har pigens storebror rendt rundt i sommerjakke hele vinteren - igen en lidt mærkelig prioritering.
pigen er 2 år og har en cardigan i 104. Det er også lidt mærkeligt.
hvad kan jeg gøre, når forældrene påstår at det er deres?
Jeg tror faktisk jeg ville spørge forældrene om det kunne være jeres, ikke for at få den tilbage, men for at de ligesom fandt ud af at man altså ikke snupper andres tøJ.. udfra det du skriver synes jeg osse det lyder til det er jeres..