For meget fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.306 visninger
12 svar
2 synes godt om
7. maj 2015

amkjaer

Jeg er nu blevet scannet 2 gange med 3 ugers mellemrum pga for meget fostervand. Jeg er 34+0 i morgen.

Se siger det kan betyde at fødslen starter for tidligt men fra i morgen vil de ikke længere stoppe det hvis jeg går igang.

Er der nogen der har prøvet det? Gik i tidligt igang eller tiden ud?

Jeg er tilknyttet OUH og vil senest blive sat igang til termin men skal scannes igen om 2 uger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

amkjaer

Det er forresten min 2. Graviditet. Min første er født 38+1 men var lige ved at komme 36+4 pga blødning

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sissel

Jeg havde mega meget fostervand her 3. gang. Men jeg gik ikke i gang før tid.. Blev sat i gang 38+0 hvor jm blev gennemblødt da hun tog mit vandet

Anmeld Citér

7. maj 2015

Disarobi

Hejsa

Jeg havde for meget fostervand i min første graviditet og blev også advaret om at det kunne resultere i for tidlig fødsel pga den ekstra fylde og tyngde i livmoderen. Men jeg endte med en igangsættelse 41+5.

Dog kunne min livmoder ikke trække sig sammen efter fødslen fordi den havde været alt for udspilet, så endte med en voldsom blødning og en tur i narkose. Så det er godt de er opmærksomme på din situation.

alt det bedste herfra

Anmeld Citér

7. maj 2015

amkjaer

Mange tak for jeres svar jeg Gik også lidt i panik ved tanken om det nærmest kunne være nu her... men så fik jeg da tasken pakket om ikke andet ;-) 

Kan nogen af jer huske hvad jeres tal var på? Den der AFI-værdi

Anmeld Citér

7. maj 2015

Disarobi

amkjaer skriver:

Mange tak for jeres svar jeg Gik også lidt i panik ved tanken om det nærmest kunne være nu her... men så fik jeg da tasken pakket om ikke andet ;-) 

Kan nogen af jer huske hvad jeres tal var på? Den der AFI-værdi

Bum bum... Kan ikke huske at det blev kaldt Afi værdi, men kan huske at de målte og fortalte at grænsen for normalt fostervandsmængde var 25. 

Mit tal var 29

Anmeld Citér

7. maj 2015

amkjaer

Disarobi skriver:

Bum bum... Kan ikke huske at det blev kaldt Afi værdi, men kan huske at de målte og fortalte at grænsen for normalt fostervandsmængde var 25. 

Mit tal var 29

Tak for svar jeg tror det er den :-) 

Og der var heller ikke noget i vejen med din baby?? Det er jo ikke småting man kan læse. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Carina:-)

Jeg havde for meget her i sidste graviditet .Så meget at Villads kunne slå kolbøtter derinde helt op itl fødslen 37+0

Jeg fik lavet en masse prøver for at udelukke sygedomme og de scannede flow også i hjernen på ham tjekkede nyrer og blære og alt var ok.

Fik at vide at jeg skulle ligge mig ned hvis vandet gik fordi at han havde så meget plads kunne han ikke sætte sig fast og dermed var der risiko for navlesnorsfremfald. 

Men fik ks i 37+0 og der var så meget vand at det plaskede ud på gulvet :) 

Kan ikke huske noget om nogen tal så et kan jeg ikke svare på :) 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Disarobi

amkjaer skriver:

Tak for svar jeg tror det er den :-) 

Og der var heller ikke noget i vejen med din baby?? Det er jo ikke småting man kan læse. 

Nej, han var helt perfekt. De lavede nogle ekstra scanninger af hjerte, nyrer mm, men alt var normalt. 

Men ja, det er en alvorlig komplikation åbenbart. Tænkte ikke at det lød af noget særligt vigtigt dengang de mistænkte det første gang hos mig, men  i min anden graviditet var jeg til ekstra scanninger og jordemoderkonsultationer for at holde øje med om jeg dannede for meget igen. 

Så de tager det alvorligt.. Godt de holder øje med dig!!! 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Nelly4

Hvordan opdages for meget forstervand? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.