2babygirls skriver:
Sutten påvirker jo ikke kun tænderne, men også længere op. Min søster på 32år kan stikke en finger ind mellem hendes fortænder, og skal snart opereres for det, så hun kan tygge rigtigt.
Jeg ville se om det var muligt at erstatte med en bamse eller andet. Vi har taget sutten fra vores piger da de var mellem 2 og 2.4 år uden voldsomme problemer. Vi har også altid brugt bamser, så de havde den som trøst også.
Husk lige at nu snakker jeg om 3 måske 4 årige der stadigvæk kan ha et tryghedsbehov for deres sut engang imellem, og jeg tror simpelhent ikke på at din søster skal opereres fordi at hun i den alder fik lov til at bruge sin sut engang imellem.
Selvfølgelig er det bedst at det bliver begrænset, men lidt brug af sut hos en 3 årig, behøver absolut ikke af betyde skæve tænder som voksen og at man ikke kan spise ordenligt.
desværre er reglerne nu om dage at næsten ingen for rettet tænder af kosmetiske grunde og det kan lige så godt dreje sig om et barn der aldrig har brugt sut, men simpelhent bare er født med et asymetrisk bid. Men de børn der har et funktionelt behov for det , for i de aller fleste tilfælde også tilbudet
Anmeld
Citér