Mors dagsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Ej det er bare så forkert! Hun har da fået det gave-princip helt forkert opfattet..

jeg synes på ingen måder det er okay at forlange. Man kan håbe og give små hints.. Men nej nej nej.. Det der er helt forkert.

så giv hende noget praktisk.. En opvaskevalje med opvaskemiddel og skurresvamp. Eller nogle vaskeposer(dem til undertøj og lignende). Eller en pakke gær, pose mel og en udprintet opskrift på boller.

altså altså..

Lol. Havde overvejet en kaktus. 

Det var nemlig det jeg sagde hun kunne få, da hun forlangte en gave... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Hvordan ville I reagere hvis jeres mor/svigermor KRÆVEDE at I SKULLE give en mors dags gave. 

Sagen er den at svigermor sad og sagde, at vi SKULLE give en gave ellers var det slut med tjenester osv. Ingen gaver til børnebørn osv (vi beder ikke om de gaver) hun mener hun gør meget for os.(alle hendes børn, børnebørn og svigerbørn) 

Egentlig har jeg ikke lyst til hun får en, når hun kræver og skælder en ud.. Jeg har dog overvejet at give hende en for sjov gave... Hun har nemlig altid en ønskeliste hvilket jeg synes er forkert... Og det gør hendes børn også. 

Hun plejer få en gave hvert år ellers bliver hun mega sur.

jeg ved godt, det ikke er min mor, men hun skældte også mig ud for det, da jeg også plejer være med i gaven......

Lyder helt forkert i mine øre, at ligefrem kræve at få en mors dags gave!

Synes egentlig ikke, at hun "fortjener" det, med hendes lille ultimatum om at børnebørnene får noget mere og slut med tjenester osv..

og ja det med at hun har en ønskeseddel, så forsvinder glæden da helt ved mors dag synes jeg

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Min mand synes så, at hun skal have en gave fordi der ikke er grund til at pisse hende af :/

Anmeld Citér

7. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Min mand synes så, at hun skal have en gave fordi der ikke er grund til at pisse hende af :/

I min optik har hun slet ikke ret til at få en gave(af værdi, altså noget "godt"). Men i forhold til børn mv så synes jeg måske det er lettest ikke at "tage kampen" hvis du forstår. 

Derfor de forslag jeg kom med. Det er jo gaver. Endda noget man kan bruge, men bare ikke så spændende. 

I skal bare give gaven. Og så virkelig mene det!! Som i at I virkelig føler selv det er en god gave. Så kan hun jo ikke være andet bekendt end at sige tak.. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Give hende da den gave hvis din mand synes det. Det er hans mor og så må det være op til ham. 

Hvis du ikke vil fordi det er blevet en principsag, så må manden selv ud og købe 

det er i hvert fald ikke noget jeg ville skabe en konflikt ud af. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Ja det er blevet en principsag for mig, desværre. Fordi jeg er træt af det gaveræs.. Træt af hun skal diktere hvad og hvor meget vi giver for. 

Så der ligger desværre meget bag... 

Han giver hende en gave, så må han sq selv finde ud af det... 

Det er et problem hvert år.... Og det er jo sindssyg dyre gaver hun ønsker sig.... 

Jeg hader det irriterer mig.. Jeg burde jo være ligeglad men det er jo også mig hun skælder ud...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.