Mors dagsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
15 svar
16 synes godt om
7. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvordan ville I reagere hvis jeres mor/svigermor KRÆVEDE at I SKULLE give en mors dags gave. 

Sagen er den at svigermor sad og sagde, at vi SKULLE give en gave ellers var det slut med tjenester osv. Ingen gaver til børnebørn osv (vi beder ikke om de gaver) hun mener hun gør meget for os.(alle hendes børn, børnebørn og svigerbørn) 

Egentlig har jeg ikke lyst til hun får en, når hun kræver og skælder en ud.. Jeg har dog overvejet at give hende en for sjov gave... Hun har nemlig altid en ønskeliste hvilket jeg synes er forkert... Og det gør hendes børn også. 

Hun plejer få en gave hvert år ellers bliver hun mega sur.

jeg ved godt, det ikke er min mor, men hun skældte også mig ud for det, da jeg også plejer være med i gaven......

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

alenemor42

Hold da op..... ønske liste, gaver giver man da fordi man har lyst.

Jeg var blevet så Rasmus modsat og hun kunne få lov at beholde sine egne gaver..... ikke om jeg ville give en gave af pligt!!!

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hold da op..... ønske liste, gaver giver man da fordi man har lyst.

Jeg var blevet så Rasmus modsat og hun kunne få lov at beholde sine egne gaver..... ikke om jeg ville give en gave af pligt!!!

Det vil jeg nemlig heller ikke. Det ødelægger ligesom konceptet med mors dag.... 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Hvordan ville I reagere hvis jeres mor/svigermor KRÆVEDE at I SKULLE give en mors dags gave. 

Sagen er den at svigermor sad og sagde, at vi SKULLE give en gave ellers var det slut med tjenester osv. Ingen gaver til børnebørn osv (vi beder ikke om de gaver) hun mener hun gør meget for os.(alle hendes børn, børnebørn og svigerbørn) 

Egentlig har jeg ikke lyst til hun får en, når hun kræver og skælder en ud.. Jeg har dog overvejet at give hende en for sjov gave... Hun har nemlig altid en ønskeliste hvilket jeg synes er forkert... Og det gør hendes børn også. 

Hun plejer få en gave hvert år ellers bliver hun mega sur.

jeg ved godt, det ikke er min mor, men hun skældte også mig ud for det, da jeg også plejer være med i gaven......

Wow en svigermor. Jeg havde IKKE givet hende en gave eller kun en lille for sjov gave som du selv skriver mere fortjener hun sku ikke når hun er sådan.

Jeg ville blive rigtig sur på hende over at hun KRÆVER en gave af jer for ellers vil hun lade det gå ud over sine børnebørn!!. Det havde jeg ikke fundet mig i og det ville hun også få af vide. Men jeg har også en mor/svigermor der begge er lykkelige til tåre bare det at de får en blomst eller bare en sød SMS til mors dag.

Jeg har den optik at jeg VÆLGER at give min mor en gave i år som hun ikke ved hun får, fordi jeg elsker hende og synes hun fortjener den, ikke fordi hun kræver en.

Gaver og tjenester er noget man giver UDEN at forvente noget igen.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Wow en svigermor. Jeg havde IKKE givet hende en gave eller kun en lille for sjov gave som du selv skriver mere fortjener hun sku ikke når hun er sådan.

Jeg ville blive rigtig sur på hende over at hun KRÆVER en gave af jer for ellers vil hun lade det gå ud over sine børnebørn!!. Det havde jeg ikke fundet mig i og det ville hun også få af vide. Men jeg har også en mor/svigermor der begge er lykkelige til tåre bare det at de får en blomst eller bare en sød SMS til mors dag.

Jeg har den optik at jeg VÆLGER at give min mor en gave i år som hun ikke ved hun får, fordi jeg elsker hende og synes hun fortjener den, ikke fordi hun kræver en.

Gaver og tjenester er noget man giver UDEN at forvente noget igen.

Ja jeg føler også det er en pligt... Ikke en glæde... 

Men sådan er det altid med gaver fra hendes side af hun er ligesom et barn. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Ja jeg føler også det er en pligt... Ikke en glæde... 

Men sådan er det altid med gaver fra hendes side af hun er ligesom et barn. 

Og så det ikke sjovt og hyggeligt mere

Det forfærdeligt at man kan være sådan

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Og så det ikke sjovt og hyggeligt mere

Det forfærdeligt at man kan være sådan

Nemlig! Jeg har ikke taget snakken med min mand endnu... Men han synes også, det var for meget... 

De tør ikke rigtig sige fra...:/ 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Nemlig! Jeg har ikke taget snakken med min mand endnu... Men han synes også, det var for meget... 

De tør ikke rigtig sige fra...:/ 

Nej det jo det :/ Man vil jo ikke skabe drama i familien eller have det går ud over ens børn

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Nej det jo det :/ Man vil jo ikke skabe drama i familien eller have det går ud over ens børn

Det stresser mig i hvert fald lidt. Nu må vi se, hvordan det kommer til at gå...

Anmeld Citér

7. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ej det er bare så forkert! Hun har da fået det gave-princip helt forkert opfattet..

jeg synes på ingen måder det er okay at forlange. Man kan håbe og give små hints.. Men nej nej nej.. Det der er helt forkert.

så giv hende noget praktisk.. En opvaskevalje med opvaskemiddel og skurresvamp. Eller nogle vaskeposer(dem til undertøj og lignende). Eller en pakke gær, pose mel og en udprintet opskrift på boller.

altså altså..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.