Anonym skriver:
Altså det "gale" ved det er jo at jeg sådan set selv synes det er synd for syrerne. Bryder mig ikke om at de skal dø. Så det er svært at overbevise børnene om andet 
Hvis I ligefrem har spist syrerne så synes jeg også det tangerer noget der er "galt" - nej pjat, men kunne ikke lade være 
er det dårlig samvittighed over for din søn eller over for anden? Hvis der er over for din søn, så kan du sagtens pakke den væk. Han spørger skønt filofisk: hvir jeg har spist noget, så er det forsvundet? Det simple svar er: ja.
Vi har efterhånden flyttet os fra virkeligheden til vakuumpakker, rigtig mange børn forbinder ikke kødsaucen med koen på marken, og får et chok når det går op for dem at de spiser noget fra en ko og ikke noget der kommer som hakket kød fra begyndelsen. For når vi spiser kød ja så er det den søde and, den store varme ko, den blød kanin, den nuttede kylling og sådan er det bare. Vi spiser kødet for at leve (man kan sagtens leve uden) og vi er en del af fødekæden og som de øverste qua den måde vi har indrettet os på hvor vi ikke har andre naturlige fjender end hinanden og vi ikke er kannibaler.
vi har en tradition juledag; vi går ned og fodrer ænder, så de ænder som ikke endt på julebordet også får noget godt at spise og mine børn har altid vidst der der kommer på bordet en gang har lignet anden nede i parken. Vælger de at blive vegetarer skal jeg nok støtte dem, men indtil videre har de bare syntes det interessant og de vil ofte gerne vide hvordan det vi spiser har set ud.
Anmeld
Citér