Gode råd søges til elendig samvittighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.043 visninger
21 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2015

Anonym trådstarter

Vi er decideret fattige pt og vi måtte derfor spise hvad vi har til aftensmad og det var så lige and, selv om ingen af os egentlig som sådan bryder os om det og derfor får det sjældent. Min mand udbrød derfor til min søn; ved du hvad vi skal have? Det er and!

Da vi havde spist lidt spurgte Min søn som er 3 år og bliver 4 om tre måneder, hvad nu med anden? Og sagde ordret: "når vi har gjort det ved anden, så er den der jo ikke mere".

Det gjorde mig simpelthen så ondt fordi jeg altid har elsket dyr og hele livet har kæmpet med dårlig samvittighed over at være skyld i at de skal dø. Men nu er jeg jo voksen og kan skubbe tanken fra mig, men bryder mig bestemt ikke om at tænke over det.

Har jeg traumatiseret min søn? Og burde vi være vegetarer? Hvad gør man! For mig personligt er vi ikke vegetarer fordi det er meget nemmere ikke at være det, men når jeg tænker på hvad vi spiser så har jeg bestemt lyst til at være det. Og derfor fik jeg afsindig dårlig samvittighed.

Tror I han vil tænke mere over det og tror I han føler sig ond? Eller at hans forældre er onde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

PernilleogLouis

kan ikke se noget galt i at børn ved hvor maden kommer fra??? 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi er decideret fattige pt og vi måtte derfor spise hvad vi har til aftensmad og det var så lige and, selv om ingen af os egentlig som sådan bryder os om det og derfor får det sjældent. Min mand udbrød derfor til min søn; ved du hvad vi skal have? Det er and!

Da vi havde spist lidt spurgte Min søn som er 3 år og bliver 4 om tre måneder, hvad nu med anden? Og sagde ordret: "når vi har gjort det ved anden, så er den der jo ikke mere".

Det gjorde mig simpelthen så ondt fordi jeg altid har elsket dyr og hele livet har kæmpet med dårlig samvittighed over at være skyld i at de skal dø. Men nu er jeg jo voksen og kan skubbe tanken fra mig, men bryder mig bestemt ikke om at tænke over det.

Har jeg traumatiseret min søn? Og burde vi være vegetarer? Hvad gør man! For mig personligt er vi ikke vegetarer fordi det er meget nemmere ikke at være det, men når jeg tænker på hvad vi spiser så har jeg bestemt lyst til at være det. Og derfor fik jeg afsindig dårlig samvittighed.

Tror I han vil tænke mere over det og tror I han føler sig ond? Eller at hans forældre er onde?

Jeg tror det er meget naturligt at børnene spørger til det kød de spiser, og får de en ganske naturlig forklaring på at dyret dør, og vi spiser det (forenklet forklaring), så tager langt de fleste børn det altså pænt. Men hvis du har gjort et stort nummer ud af det, og virket chokeret så smitter det selvfølgelig af på barnet.

Spiser I normalt ikke kød? For det er jo ikke kun anden som så har måtte lade livet for et måltid..?

Jeg selv kunne aldrig være vegetar, jeg elsker kød

Anmeld Citér

6. maj 2015

hesøth

Anonym skriver:

Traumatiseret ligefrem?

Håber næsten det rent faktisk er en and

Anmeld Citér

6. maj 2015

Sprit25

Men din søn har jo ret? 

Jeg må indrømme hvis du gerne vil være vegetar men synes det er besværligt så er det ikke de rigtige motivations grunde. Snak med din dreng om hvor maden kommer fra og bearbejd din samvittighed eller bliv vegetar 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

kan ikke se noget galt i at børn ved hvor maden kommer fra??? 

Altså det "gale" ved det er jo at jeg sådan set selv synes det er synd for syrerne. Bryder mig ikke om at de skal dø. Så det er svært at overbevise børnene om andet 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Altså det "gale" ved det er jo at jeg sådan set selv synes det er synd for syrerne. Bryder mig ikke om at de skal dø. Så det er svært at overbevise børnene om andet 

Det kan jeg ikke se. 

Jeg syntes fx overhovedet ikke det er fedt at komme til tandlægen, men italesætter det positivt overfor ungerne. Gode miner kommer man langt med.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg tror det er meget naturligt at børnene spørger til det kød de spiser, og får de en ganske naturlig forklaring på at dyret dør, og vi spiser det (forenklet forklaring), så tager langt de fleste børn det altså pænt. Men hvis du har gjort et stort nummer ud af det, og virket chokeret så smitter det selvfølgelig af på barnet.

Spiser I normalt ikke kød? For det er jo ikke kun anden som så har måtte lade livet for et måltid..?

Jeg selv kunne aldrig være vegetar, jeg elsker kød

Men hvad siger man til barnet? Hvorfor er det ok at spise dyr? Jeg synes Det er svært   er egentlig selv opdraget til at det er naturligt men har alligevel altid hadet tanken.

Kan faktisk ikke lige helt huske hvad vi sagde til ham. Tror jeg lod manden tage den, da jeg jo slev synes det virker lidt makabert. Tror jeg sagde at hvis det er fordi han godt kan lide levende ænder, så er der stadig masser levende ænder vi kan kigge på 

Anmeld Citér

6. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Men hvad siger man til barnet? Hvorfor er det ok at spise dyr? Jeg synes Det er svært   er egentlig selv opdraget til at det er naturligt men har alligevel altid hadet tanken.

Kan faktisk ikke lige helt huske hvad vi sagde til ham. Tror jeg lod manden tage den, da jeg jo slev synes det virker lidt makabert. Tror jeg sagde at hvis det er fordi han godt kan lide levende ænder, så er der stadig masser levende ænder vi kan kigge på 

Dyrene spiser jo også selv dyr.. Det er naturens gang. 

Virkede din søn påvirket af svaret? Ellers synes jeg måske du gør for stort et nummer ud af det..

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har fortalt mine at nogle dyr kun bliver født for at være mad til mennesker imens andre dyr bliver født for at vi kan have dem som kæledyr og andre for at de kan leve vildt i naturen. Og det er gode ting i kød, som er godt for mennesker..

Men spiser I ikke kød til dagligt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.