Barnedåb er truet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Nå, jeg fik snakket med svigermor og blev ærlig talt ikke klogere.... Hun syntes at vi skal afgøre hvad vi vil. Det vil hun ikke bestemme. Men kunne godt fornemme at hvis vi kan vente så er det nok bedst. Så jeg tænker at så må min kæreste bestemme hvad han vil da det er hans forældre. Hvis det bliver senere så kan vores søn bare ikke passe dåbskjolen som hans søster også blev døbt i men så må man jo kunne finde andet tøj. Min svigerfar vil nok blive behandlet inden for 2-3 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Min svigerfar er hjertesyg og skal måske opereres inden for den nærmeste fremtid. Ham og min svigermor er flere gange i ugen til kontroller på sygehuse langt væk fra hvor de bor. Min svigerfar har det skidt og bliver forpustet over ingenting. 

Vi har en søn på 3 mdr og det betyder utrolig meget for mig at han bliver døbt. Vi har i forvejen en datter på 3 1/2 år og hun er døbt. Min kæreste har snakket med hans forældre og de tror ikke at de kan komme med pga svigerfar er så syg og fordi de konstant er til kontrol. Min kæreste siger at jeg må snakke med dem og at jeg måske sammen med min svigermor kan finde en dato der passer til dem så de ikke bliver stresset osv. Jeg har så tænkt mig at ringe til hende imorgen. 

Problemet er bare at vi er en meget lille familie og hvis de ikke kom med ville ikke være en ordentlig barnedåb i mine øjne. Vi er kun mine svigerforældre, min mor, min svoger og et vennepar samt vores datter, så I kan nok se at vi ikke vil være mange hvis de ikke var med. 

Jeg er enormt ked af det for vil så gerne holde barnedåb og hygge med familien den dag og det betyder bare rigtig meget for mig. Hvis de ikke kommer med bliver det nok højst sandsynlig ikke til noget 

Hvis nu de ikke kan komme med kunne man så alligevel godt døbe vores søn hvor det kun er min kæreste, mig, vores datter og gudfar samt de 2 faddere som er i kirken?? Og bagefter er der ingen fest?? Altså hvor vi bare tager hjem uden nogen komsammen?? Ved godt det lyder bøvet men så bliver han da i det mindste døbt??? 

Hvad siger I til alt det her?? Skal lige siges at jeg har forståelse for min svigerfar og hans situation.... Jeg er bare ked af hvis de ikke kan komme med...

Der er jo ikke nogen alder på hvornår man kan blive døbt, så navngiv jeres søn, og så hold noget stille og så holde dåbsfesten, når han er klar igen. Så bliver du ikke stresset over det og din svigerfar kan være med til at fejre sit barnebarn uden at tænke over at han er syg.

til dig og din kærese. Det må være forfærdeligt at opleve ham så syg..

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nå, jeg fik snakket med svigermor og blev ærlig talt ikke klogere.... Hun syntes at vi skal afgøre hvad vi vil. Det vil hun ikke bestemme. Men kunne godt fornemme at hvis vi kan vente så er det nok bedst. Så jeg tænker at så må min kæreste bestemme hvad han vil da det er hans forældre. Hvis det bliver senere så kan vores søn bare ikke passe dåbskjolen som hans søster også blev døbt i men så må man jo kunne finde andet tøj. Min svigerfar vil nok blive behandlet inden for 2-3 mdr.

Det er jo også svært for hende at sidde og sige nu, især når de ikke har en præcis dag for operationen. Hvis hun nu siger en dag i juni, og han så får det dårligt lige før, så bliver det en trist dag og han får ikke lov til at være med. Og hun er jo nok ikke lige klar nok i hovedet til at tænke på sådan noget, det er trosalt hendes mand der er alvorligt syg..

Det er super surt at jeres søn nok ikke vil kunne passe kjolen, men hvis det var mig, og jeg virkelig gerne ville have min svigerfar med, så ville jeg nok finde noget andet tøj til min søn, den skønneste lille smoking/jakkesæt og så vente til min svigerfar var rask nok til at være med.

Håber at I finder en god løsning. Det er jeres beslutning

Held og lykke med barnedåben og svigerfar.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er jo også svært for hende at sidde og sige nu, især når de ikke har en præcis dag for operationen. Hvis hun nu siger en dag i juni, og han så får det dårligt lige før, så bliver det en trist dag og han får ikke lov til at være med. Og hun er jo nok ikke lige klar nok i hovedet til at tænke på sådan noget, det er trosalt hendes mand der er alvorligt syg..

Det er super surt at jeres søn nok ikke vil kunne passe kjolen, men hvis det var mig, og jeg virkelig gerne ville have min svigerfar med, så ville jeg nok finde noget andet tøj til min søn, den skønneste lille smoking/jakkesæt og så vente til min svigerfar var rask nok til at være med.

Håber at I finder en god løsning. Det er jeres beslutning

Held og lykke med barnedåben og svigerfar.

Ja, det kan jeg godt se... Han har været syg i mange, mange år og det er bare gået stille og roligt ned af bakke... Der er jo desværre også den risiko at han ikke vil overleve operationen hvis han skal have den. En operation hvor de skal åbne hans brystkasse op som han fik for mange år siden. Det er en kæmpe belastning for hans krop så der er desværre også det at hvis vi venter til han er blevet opereret og måske dør af det så har han ikke set sit andet barnebarn blive døbt  

Så enten skal vi gøre det inden for kort tid hvor svigerfar enten har en god eller dårlig dag. Og ellers skal vi vente med risiko for at han ikke kan være blandt os mere eller også overlever han operationen, har det forhåbentlig bedre og kan deltage til dåben hvor vores søn vil være større men skidt med det. 

Ihh... Syntes det er  SÅ svært 

Anmeld Citér

7. maj 2015

loop

Anonym skriver:

Ja, det kan jeg godt se... Han har været syg i mange, mange år og det er bare gået stille og roligt ned af bakke... Der er jo desværre også den risiko at han ikke vil overleve operationen hvis han skal have den. En operation hvor de skal åbne hans brystkasse op som han fik for mange år siden. Det er en kæmpe belastning for hans krop så der er desværre også det at hvis vi venter til han er blevet opereret og måske dør af det så har han ikke set sit andet barnebarn blive døbt  

Så enten skal vi gøre det inden for kort tid hvor svigerfar enten har en god eller dårlig dag. Og ellers skal vi vente med risiko for at han ikke kan være blandt os mere eller også overlever han operationen, har det forhåbentlig bedre og kan deltage til dåben hvor vores søn vil være større men skidt med det. 

Det kan jeg godt forstå du synes. Det må også være svært.

Hvis svigerfar kan klare det nu her, ville jeg gøre det hurtigst muligt, eks. søndag 8 dage. 

Det ville betyde meget for mig at han kom med og det ville også betyde meget for mig at dåbskjolen er den samme (hvis det er en familiedåbskjole).

Efterfølgende ville jeg invitere gæsterne hjem, så svigerfar ikke skal ud blandt andre mennesker med risiko for sygdomssmitte, og han kan gå ind og hvile på seng/sofa om nødvendigt. Evt. endda holde det hjemme hos dem.

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er sku ikke leselvfølgeli

t.   det er et lidt mærkeligt foreslag, (det poppedd lige op) men som en anden siger,  hold den om 8-14dage, bare dåben og så hjem til svigerforældrene  så han kan gå i seng hvis han brug for det, og hvis han er for dårlig til at tage med i kirken, så brug viper eller skype (det mærkelige foreslag) så han kan være der.. og tag billeder med ham derhjemme.

Det er jo ikke sjovt at vente og at han så ikke klare det for at det gør han selvfølgelkIg.

spørg svigermor om deg er muligt at være hos dem, måske kun familie (ved ikke hvor mange i bliver) og så bare kage og drikkelse (måske noget mad) 

Anmeld Citér

7. maj 2015

tweety2060

Er svigerfar indlagt på sygehuset ?

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Er svigerfar indlagt på sygehuset ?

Nej det er han ikke. Endnu ihvertfald...

Anmeld Citér

8. maj 2015

Anonym trådstarter

Nå har snakket med kæresten og han vil selvfølgelig gerne have dem med ligesom jeg så han syntes at vi skal give det en måned inden vi beslutter hvilken dag vi vælger at vores søn skal døbes på. Så er det bare ikke sikkert at han kan passe dåbskjolen men det gør faktisk heller ikke noget. Selvfølgelig ville jeg gerne at han kunne have den på men så må han jo bare få noget andet fint tøj på. Man kan jo få meget fint til drenge. Det vigtigst er bare at mine svigerforældre kommer med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.