Når vi at få børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. september 2009

Isabeau

Hejsa!

Ja, denne måned er simpelthen så fattig, at vi har været nødt til at bruge vores oliepenge fra budgetten.
Vi havde planer om at vores første omgang børnepenge skulle bruges på en vaskemaskine, for Stella kommer overhovedet ikke til at mangle noget overhovedet de næste mange måneder - udover bleer selvfølgelig. Vi har fået så mange ting, I drømmer ikke om det! Tøj, møbler, sengetøj, barnevogn, autostol, højstol, osv osv osv.

Mit spørgsmål er så; Når jeg nu skal ha´ kejsersnit her d. 21. sep., kan vi så nå at få den omgang børnepenge med som blir´ udbetalt i oktober måned? Vi skal jo ha´ olie på fyret...

Diana, uge 37+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

sarahb

ja det mener jeg bestemt i får...

Anmeld

11. september 2009

Vingummien

Det gør i, for du føder inden den 1 Oktober så gør du. Havde det nu været den 2 Oktober så havde i ikke

Anmeld

11. september 2009

Isabeau

sarahb skriver:

ja det mener jeg bestemt i får...

Om vi får vaskemaskinen i oktober eller november er sgu lige meget... Tror nok, vi klarer en måned mere med at vaske hos svigerfar, også selvom der nok kommer en hel del mere nu! Så må vi bare besøge ham noget oftere

Jeg håber, vi får d. 20. okt. - må nok hellere lige høre kommunen på mandag.

Anmeld

11. september 2009

Isabeau

suanne85 skriver:

Det gør i, for du føder inden den 1 Oktober så gør du. Havde det nu været den 2 Oktober så havde i ikke

Okay, tak

Anmeld

11. september 2009

Vingummien

Isabeau skriver:

Okay, tak

Var så lidt

Kender nogen der fik tvillinger engang og hun fødte 2 dage efter den 1 juli og de kunne så ikke få nogle fordi det var efter den 1.
Og sådan er det med alle børnepengene, ligesom hvis man går fra kæresten og skal have ekstra så skal de vide det inden den 1 i den måned børnepengene kommer og ens adr skal være flyttet osv. De skal jo have en dato de ligesom går efter.

Bliver da vildt spændende at blive mor

Anmeld

11. september 2009

Pige2009

Var så lidt

Kender nogen der fik tvillinger engang og hun fødte 2 dage efter den 1 juli og de kunne så ikke få nogle fordi det var efter den 1.
Og sådan er det med alle børnepengene, ligesom hvis man går fra kæresten og skal have ekstra så skal de vide det inden den 1 i den måned børnepengene kommer og ens adr skal være flyttet osv. De skal jo have en dato de ligesom går efter.

Ja, men så udligner det sig heldigvis i den anden ende 

Du er så klog Susanne, kan du ikke svare mig på om det kører det automatisk fra kommunen med børnepengene efter barnet er født?

Knus Linda, som har termin 10-10 og først får penge til årsskiftet

Anmeld

11. september 2009

grinbidderen

Isabeau skriver:

Hejsa!

Ja, denne måned er simpelthen så fattig, at vi har været nødt til at bruge vores oliepenge fra budgetten.
Vi havde planer om at vores første omgang børnepenge skulle bruges på en vaskemaskine, for Stella kommer overhovedet ikke til at mangle noget overhovedet de næste mange måneder - udover bleer selvfølgelig. Vi har fået så mange ting, I drømmer ikke om det! Tøj, møbler, sengetøj, barnevogn, autostol, højstol, osv osv osv.

Mit spørgsmål er så; Når jeg nu skal ha´ kejsersnit her d. 21. sep., kan vi så nå at få den omgang børnepenge med som blir´ udbetalt i oktober måned? Vi skal jo ha´ olie på fyret...

Diana, uge 37+2

hej ville bare lige tilføje at du får børnepenge til d.20 oktober når du får pks i denne månede.. det ved jeg da jeg fødte min søn den 30 september 08 og jeg fik børnepenge d.20 oktober.... held og lykke med den lille bebs..
knus

Anmeld

11. september 2009

Isabeau

grinbidderen skriver:

hej ville bare lige tilføje at du får børnepenge til d.20 oktober når du får pks i denne månede.. det ved jeg da jeg fødte min søn den 30 september 08 og jeg fik børnepenge d.20 oktober.... held og lykke med den lille bebs..
knus

Anmeld

11. september 2009

Isabeau

suanne85 skriver:

Var så lidt

Glæder mig mega meget - vildt at ha´ en nøjagtig dato på og klokkeslæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.