Har termin idag og hindeløsning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.997 visninger
14 svar
3 synes godt om
6. maj 2015

SaraSH

Så blev det den 6. maj. 

En dato jeg har ventet på i 9 måneder

man siger jo at alle (og hvis ikke, så de fleste) førstegangs gravide går langt over tid.. Men nu er det sådan at de seneste 3-4 år har venner, bekendte og familie løbende fået børn og ALLE er født mellem 14 dage og 3 dage før tid, så en halv dårlig statistik tænker jeg ... Indtil jeg peger mod mig selv - jeg fik ikke lov til at se min søn før tid og det er faktisk ret frustrerende 

jeg har længe haft den mest forfærdelige bækkenløsning og har bestemt ikke nydt den sidste tid, andet end når jeg selvfølgelig mærket lillefis derinde 

idag skal jeg til JM som vil lave en hindeløsning på mig - har googlet mig frem og tilbage og på en side om hindeløsning står der at det ikke kan gøres helt smertefrit  

er der nogen herinde som har prøvet det og hvordan var effekten hos jer? 

Tusinde tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

hekran

Jeg fik foretaget hindeløsning 3 dage før min termin, da jeg var hos jordemoder. Det var ikke ligefrem behageligt, men de var heller ikke så galt, at jeg ikke kunne holde det ud. Hvis det virker, skal effekten gerne komme indenfor nogle timer. Det gjorde det bare ikke for mig. Fødte en kæmpe gut på 4500 og 56 cm 5 dage over termin

Anmeld Citér

6. maj 2015

SaraSH

hekran skriver:

Jeg fik foretaget hindeløsning 3 dage før min termin, da jeg var hos jordemoder. Det var ikke ligefrem behageligt, men de var heller ikke så galt, at jeg ikke kunne holde det ud. Hvis det virker, skal effekten gerne komme indenfor nogle timer. Det gjorde det bare ikke for mig. Fødte en kæmpe gut på 4500 og 56 cm 5 dage over termin

Så det er egentlig 50/50 ? - hvis ikke der er sket noget efter nogen timer så virker hindeløsningen ikke ? 

Anmeld Citér

6. maj 2015

alenemor42

Jeg fik lavet hindeløsning i mandags uden effekt, jeg er 38+2 idag og har haft veer de sidste par dage uden effekt ....  har heldigvis haft ro siden igår aftes hvilket var tiltrængt for puha det hårdt for kroppen med veer i 2 dage.

Her til morgen er det sidste slimprop dog gået samt en lille tegn blødning  .... så håber det nu er stilhed før stormen

Håber din hindeløsning virker så bebse kan komme ud til dig 

Anmeld Citér

6. maj 2015

FrkGranger

SaraSHirsvang skriver:

Så blev det den 6. maj. 

En dato jeg har ventet på i 9 måneder

man siger jo at alle (og hvis ikke, så de fleste) førstegangs gravide går langt over tid.. Men nu er det sådan at de seneste 3-4 år har venner, bekendte og familie løbende fået børn og ALLE er født mellem 14 dage og 3 dage før tid, så en halv dårlig statistik tænker jeg ... Indtil jeg peger mod mig selv - jeg fik ikke lov til at se min søn før tid og det er faktisk ret frustrerende 

jeg har længe haft den mest forfærdelige bækkenløsning og har bestemt ikke nydt den sidste tid, andet end når jeg selvfølgelig mærket lillefis derinde 

idag skal jeg til JM som vil lave en hindeløsning på mig - har googlet mig frem og tilbage og på en side om hindeløsning står der at det ikke kan gøres helt smertefrit  

er der nogen herinde som har prøvet det og hvordan var effekten hos jer? 

Tusinde tak for hjælpen 

Jeg fik den 3 gange.

Første gang 40+1, anden gang 41+0 og tredje gang 41+3.. Fødte 41+5 så ingen af dem virkede

Det kan mærkes men syntes ikke det gjorde ondt det var bare lidt ubehageligt...

Anmeld Citér

6. maj 2015

De3Guldklumper

Som med alt andet der afprøves for at gå i fødsel virker en hindeløsning også kun hvis kroppen er klar og moden til at gå i fødsel. 

Pøj pøj med fødslen når du kommer dertil

Anmeld Citér

6. maj 2015

AnnaK89

Hindeløsning har aldrig virket på mig - har fået lavet 3. 1 ved nr. 2 over tid og 2 ved nr. 3 før tid. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Småbørnsmor

Du skal da også lige have en positiv tilbagemelding.. :-)

Jeg fik lavet en hindeløsning klokken 19.30 og 5 timer efter havde jeg min datter i armene. Det var 5 dage over termin. Det var så mit andet barn, så om det har noget at sige, det ved jeg ikke.

Pøj pøj med det. :-)

Anmeld Citér

6. maj 2015

SaraSH

Så er det overstået. Og sikke en forfærdelig og smertefuld omgang  jeg er 1 cm åben og fik tegnblødning kort efter hun var færdig.
Hvis hindeløsningen hjælper så skulle der ske noget indenfor 24 timer sagde hun. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

vitapigen

Synes ikke det gør ondt.... Bare ubehageligt, men det er hurtigt overstået. Fik det lavet 3-4 gange med min nummer 2. Det havde overhovedet ingen effekt anden end at man fik nogle møg plukkeveer og tegnblødning... Fødte 41+0 selvom jeg var 3 cm åben ved terminsdato  og knægten vejede knap 5 kg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.