spørgsmål ang...dyrekort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2015

ErDetSnartNU

Jeg forstår det heller ikke - da jeg var barn, samlede jeg både på magic cards og spice girls kort (foruden glansbilleder, servietter and what have we not) og det var da bare en del af gamet at man ikke havde alle kortene, men kunne bytte med Maria fra klassen, så man fik det, hvor Emma blæser en tyggegummiboble. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har været ulykkelig over ikke at have alle kortene - derimod kan jeg huske, hvordan interessen faldt, når et album var fyldt. 

Jeg synes faktisk, at det er en vigtig ting at lære børn - at man ikke kan få alt, hvad man vil have, og at visse ting har en særlig pris, så hvis man vil have specialkortet, så "koster" det måske 5 almindelige kort. På den måde bliver den økonomiske sans leget ind, og man kan så vurdere, som man hellere vil have ét særligt kort eller om man vil have 5 mindre særlige kort. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

namaha

Tin skriver:

Hvad er det jeg ikke har fattet? Hvorfor er de her kort SÅ vigtige? Jeg mener SÅ vigtige, at nogle bruger flere tusinde på at skaffe dem,nogle kører i timevis for at hente gratis kort, nogle betaler overpriser,bigtime, for at skaffe dem.

Hvad sker der lige for det???

Jeg siger pr automatik "nej tak" når kassedamen spørger, ingen af mine unger skal have det skidt til at ligge og flyde. Synes faktIsk at de har nok ubrugelig legetøj,jumbobøger,spil og jeg skal komme efter dig,til at ligge.

Sidst gik det jo hel amok på facebook,da en eller anden begyndte, for åben skærm, at brænde de kort af.

Så venligst forklar mig...hvorfor er de så vigtige,at danMark går amok??

Nu har jeg ikke læst de andre svar 

jeg er gravid og venter mig til august, min mor samlede bogen sidste år og samler i år, det skal siges at vi er en familie på 7 PERSONER som samler EN bog sammen 

vi alle 7 snakker om at vi syntes det er trælst ikke at have en komplet.

bogen hos os er ikke samlet bare for ar set skulle samles. Min far er frilufts menneske og ved meget om dyr, og han vil gernehave bøgerne så han kan give sin viden vidre til hans børnebørn (min far er meget asocial og snakke er ikke nogen han bruger ofte) 

Vi i familiernes også enige om at det har taget overhånd, og er fast besluttet på at hvis vi ikke får bogen fyldt, så er det, det. 

Jeg er enig, men syntes samtidig at når vi er 7 personer om at samle en bog at det er trælst at sp mangle 2 kort, jeg har mere forståelse for de familier der samler 2-3-4 bøger, de skal ikke for vente at få alle bøgerne fyldt, man skal kunne dele med andre.

men som min mand siger, så er folk bare mega grådige i dag 

Anmeld Citér

6. maj 2015

loop

Tin skriver:

Den der hel almindelig "jeg tager kortene med,fordi jeg alligevel har handlet -ting " ser jeg også som en ret naturlig og god ting. Men kan jo læse at mange går hel i hysteri over kortene.

At man beriger børnene med noget viden og farvestrålende billeder er jo kun sundt, men når det grænser til vanvid...altså har læst at nogle ligefrem klager til det ene og andet,fordi de ikke kan få mappen fyldt!!?? Det synes jeg sku er ret vildt.

Hvis man køber et leksikon så står der vel cirka det samme...

Man behøver jo ikke engang at købe et leksikon. Man kan låne bøger om de forskellige dyr GRATIS på biblioteket��.

Jeg kan slet ikke se det spændende i at have en samling af noget, som så mange andre også har.

Min datter har måske 20 af de der pakker. Jeg har ikke købt samlehæftet. Men står der en masse om dyrene i samlemappen? For der står da kun lidt om dyrene på kortene.

Det er altid trist når forældre går for meget op i noget på deres børns vegne. Og det uanset om det er skole, sport eller dyrekort.

I går aftes da jeg gik ind på baby.dk, var der på forsiden næsten udelukkende overskrifter om dyrekort.

Jeg smiler lidt over vanviddet og synes det er dejligt at folk ikke har større problemer end manglende dyrekort

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.