spørgsmål ang...dyrekort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
12 svar
18 synes godt om
5. maj 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Hvad er det jeg ikke har fattet? Hvorfor er de her kort SÅ vigtige? Jeg mener SÅ vigtige, at nogle bruger flere tusinde på at skaffe dem,nogle kører i timevis for at hente gratis kort, nogle betaler overpriser,bigtime, for at skaffe dem.

Hvad sker der lige for det???

Jeg siger pr automatik "nej tak" når kassedamen spørger, ingen af mine unger skal have det skidt til at ligge og flyde. Synes faktIsk at de har nok ubrugelig legetøj,jumbobøger,spil og jeg skal komme efter dig,til at ligge.

Sidst gik det jo hel amok på facebook,da en eller anden begyndte, for åben skærm, at brænde de kort af.

Så venligst forklar mig...hvorfor er de så vigtige,at danMark går amok??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

De3Guldklumper

Tin skriver:

Hvad er det jeg ikke har fattet? Hvorfor er de her kort SÅ vigtige? Jeg mener SÅ vigtige, at nogle bruger flere tusinde på at skaffe dem,nogle kører i timevis for at hente gratis kort, nogle betaler overpriser,bigtime, for at skaffe dem.

Jeg siger pr automatik "nej tak" når kassedamen spørger, ingen af mine unger skal have det skidt til at ligge og flyde. Synes faktIsk at de har nok ubrugelig legetøj,jumbobøger,spil og jeg skal komme efter dig,til at ligge.

Sidst gik det jo hel amok på facebook,da en eller anden begyndte, for åben skærm, at brænde de kort af.

Jeg ved ikke hvorfor dk går amok. 

Her synes vi det er hyggeligt og ungerne læser meget i deres bog om de forskellige dyr. 

Vi bytter på de lokale fb grupper så de børn der samler kan få fyldt deres mapper. 

Jeg har godt set dem som vil have penge for kortene og det forstår jeg ikke noget af. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Isabella_mor

de er fine nok

men jeg nægter at betale for dem..

og jeg nægter at tage penge for dem..

selvom det fanme næsten kunne finansiere hele familiens udgifter til en sommerferie... 

Anmeld Citér

6. maj 2015

lineog4

Det er vel sådan en samler, ludomani, jeg får noget dyrt, adrenalin agtigt der sætter i gang - især når det er forældrene der får overtaget, og bestemmer at målet er et fyldt album og ikke bare at samle eller måske samle 10 af en eller hvad ved jeg.

jeg synes nu ikke der er noget forkert ved kortene, kan tænke pæ spildet af pap og blæksværte når jeg ser vores store bunke, men håber så de fleste finder noget at bruge dem til og ikke bare smide dem ud for der er da røget et par træer 

mine har kortene, og de synes det er spændende - de læser om de famøse fisk og synes de har nogen sjove navne. Men ingen får mig til at drøne rundt efter kortene, købe dem, betale porto eller lignende for at få de sidste (det strider mod den der "alt skal være i orden" at mappen ikke er fyldt, men jeg holder mig i skindet), og mine unger er dejligt ligeglade. Vi har været til byttedag, en stor læring for drengene for de skulle styre det selv, de skulle kunne henvende sig til fremmede på en god måde og ja så fik de en fransk hotdog og havde en fest 

men udover det er der intet ved de kort, andet end det vi skaber. Og om det er kort eller raseri over en frost koncert, eller en kahler vase - ja det er vel det samme. Måske især kahler vasen og kortene er vel præcis samme mekanisme.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Os&lilledig

Isabella_mor skriver:

de er fine nok

selvom det fanme næsten kunne finansiere hele familiens udgifter til en sommerferie... 

Ja 4 speciel kort og familien kam rejse en tur til Tyrkiet 

Anmeld Citér

6. maj 2015

lineog4

Os&lilledig skriver:

Ja 4 speciel kort og familien kam rejse en tur til Tyrkiet 

Jeg har overvejet at sælge hele mappen og holde 3 måneders orlov 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Tin

Profilbillede for Tin
lineog4 skriver:

Det er vel sådan en samler, ludomani, jeg får noget dyrt, adrenalin agtigt der sætter i gang - især når det er forældrene der får overtaget, og bestemmer at målet er et fyldt album og ikke bare at samle eller måske samle 10 af en eller hvad ved jeg.

jeg synes nu ikke der er noget forkert ved kortene, kan tænke pæ spildet af pap og blæksværte når jeg ser vores store bunke, men håber så de fleste finder noget at bruge dem til og ikke bare smide dem ud for der er da røget et par træer 

mine har kortene, og de synes det er spændende - de læser om de famøse fisk og synes de har nogen sjove navne. Men ingen får mig til at drøne rundt efter kortene, købe dem, betale porto eller lignende for at få de sidste (det strider mod den der "alt skal være i orden" at mappen ikke er fyldt, men jeg holder mig i skindet), og mine unger er dejligt ligeglade. Vi har været til byttedag, en stor læring for drengene for de skulle styre det selv, de skulle kunne henvende sig til fremmede på en god måde og ja så fik de en fransk hotdog og havde en fest 

men udover det er der intet ved de kort, andet end det vi skaber. Og om det er kort eller raseri over en frost koncert, eller en kahler vase - ja det er vel det samme. Måske især kahler vasen og kortene er vel præcis samme mekanisme.

Den der hel almindelig "jeg tager kortene med,fordi jeg alligevel har handlet -ting " ser jeg også som en ret naturlig og god ting. Men kan jo læse at mange går hel i hysteri over kortene.

At man beriger børnene med noget viden og farvestrålende billeder er jo kun sundt, men når det grænser til vanvid...altså har læst at nogle ligefrem klager til det ene og andet,fordi de ikke kan få mappen fyldt!!?? Det synes jeg sku er ret vildt.

Hvis man køber et leksikon så står der vel cirka det samme...

Anmeld Citér

6. maj 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Isabella_mor skriver:

de er fine nok

Ja det er jo helt ude i hampen! 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mor1986

Tin skriver:

Ved ikke hvorfor folk går amok. Vi samler dem vi kan få fordi vores datter elsker fisk. Så den er lige noget for hende. Og de kort vi ikke får ja dem printer vi bare. Gider ikke give overpriser for at få dem. Så vigtige er de heller ikke

Anmeld Citér

6. maj 2015

Sprit25

Jeg tror at det handler om frygten for at ens barn skal skuffes. At ens mest dyrebar bliver ked af det og der ligger frygten. 

Derudover tror jeg det handler om vi er vant til at have det lidt for godt i Danmark idag. Når vi er arbejdsløse, får vi stadig en indtægt, vi får penge for at føde børn, penge til at gå hjemme med dem det første år, penge for at uddanne os, penge for at blive gamle osv så derfor når vi lige præcis ikke får jamen så! 

Samtidig har danskere, i min optik, en høj retfærdighedstærskel og hvis vil oplever uretfærdighed inden for egen grund jamen så er vi klar med facebook og klager

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.