Foster størrelse.. Jeg bliver bims!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.385 visninger
18 svar
21 synes godt om
4. maj 2015

Os&lilledig

Jeg er ved at drive mig selv til vanvid..! Blev scanne 7+2. Lilleliv var 1,1 cm. Stor og stærk! 8+0 bliver vi scannet igen.. Jordmoderen måler lilleliv til 1,3 cm. I følge bøger og net burde lilleliv være 1,6 cm. Se her breder panikken sig.. Vores sidste "baby" stoppede nemlig med at vokse sidst og endte som MA. 

Hvor meget går i op i målene..? Og behøver jeg overhoved være så bekymret..? Der har været hjerte aktivitet hver gang og trods alt en udvikling.. Vi har snakket om, at den måske lå krøllet sammen og derfor er svær at måle.. 

Jordmoderen siger dog at alt er fint. Men hvorfor står der så Alle stedet at den skal være større..? 

Jeg er insemineret, så der er ingen tvivl om præcis befrugtnings dato!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Babilooo

Det er en forskel på 3 mm! Det kan du slet slet ikke regne med. Det er meget usikre målinger i starten. Nyd din graviditet

Anmeld Citér

4. maj 2015

Jn81

Os&lilledig skriver:

Jeg er ved at drive mig selv til vanvid..! Blev scanne 7+2. Lilleliv var 1,1 cm. Stor og stærk! 8+0 bliver vi scannet igen.. Jordmoderen måler lilleliv til 1,3 cm. I følge bøger og net burde lilleliv være 1,6 cm. Se her breder panikken sig.. Vores sidste "baby" stoppede nemlig med at vokse sidst og endte som MA. 

Hvor meget går i op i målene..? Og behøver jeg overhoved være så bekymret..? Der har været hjerte aktivitet hver gang og trods alt en udvikling.. Vi har snakket om, at den måske lå krøllet sammen og derfor er svær at måle.. 

Jordmoderen siger dog at alt er fint. Men hvorfor står der så Alle stedet at den skal være større..? 

Nu er jeg jo nok ikke den rette til at komme med "gode råd"  eftersom at jeg kun er 7 uger henne med mit første barn og har kæmpet i 10 år, MEN.....  jeg kan virkelig godt forstå at du er nervøs.... Især med alt det I har været igennem.... Men jeg tror også at du skal prøve at nyde din graviditet....ved det er svært.... Er selv ved at Google mig til bevidstløshed  jeg håber og  for at alt er som det skal være..... Jeg tror dog bare også at alle "os" som har været i behandling på den ene eller den anden måde (overfor)tolker kroppens signaler Big time fordi at det har været sådan en kamp som det har..... Vi er i samme båd og ved hvordan det er at være så meget i tvivl hele tiden og bange for at miste det som endelig er lykkedes ( og her siger jeg ikke at alle dem som har haft "nemt" ved at blive gravide slet ikk bekymrer sig om det der sker inde i kroppen) jeg er ny irettesat forum og har virkelig været glade for de råd jeg har fået fra andre... Med at jeg skulle prøve at slappe af....mens lignende smerter er heeeeelt normalt osv de tøser herinde er guld værd  men du er velkommen til at skrive privat til mig hvis det er.... Alt  og det hele til dig og lille liv

Anmeld Citér

4. maj 2015

ErDetSnartNU

Prøv at se, om du ikke kan slippe nervøsiteten Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, men tænk på, hvor lidt der skal til, for at der bliver målt blot en millimeter forkert. 

Desuden så udvikler fostre sig forskelligt og lidt i ryk. 
Jeg blev scannet 7+2 og vurderet til at være 7+4, og blev igen scannet 10+4 hvor scanningsdamen igen vurderede mig til at være 2 dage længere henne, altså 10+6 (stadig med udgangspunkt i samme terminsdato). Da jeg skulle til nakkefoldsscanning 12+5 blev jeg pludselig vurderet til 13+1, hvilket jo er noget mere end de +2 dage den første scanningsdame havde målt begge gange. Fostrene vokser altså lidt deres eget tempo, og det er jo også derfor man først fastsætter terminen til nakkefoldsscanningen 

Anmeld Citér

4. maj 2015

ErDetSnartNU

Hov, og kan du SÅ lægge google fra dig! Du bliver bare skør og stresser dig selv af at prøve at hitte rede i en masse ting, som du desværre alligevel ikke har kontrol over Jeg ved selv hvor svært det er, for jeg er også sådan en, som gerne skal vide alt om alt, men jeg fik det simpelthen dårligt af al den "internetrådgivning" hvor jeg læste skrækhistorier om MA'er osv. Det er heller ikke sundt for fosteret at du stresser dig selv så meget 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Os&lilledig skriver:

Står der, hvor stor den SKAL være, eller står der, hvor stor den omtrentligt er? Jeg gætter på, det er et gennemsnit. Det ville da undre mig meget, om alle fostre havde nøjagtig samme længde på et givet tidspunkt. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

April-baby

Måske det her kan berolige dig. Min datter var undervægtigt og tog ikke på som andre babyer, men da hun kom ud vejede hun altså 3710 og var 53 lang, plus de kan måle forkert (: min datter tog næsten et kilo på, på ti dage (:

Anmeld Citér

4. maj 2015

Os&lilledig

Mor og meget mere skriver:

Står der, hvor stor den SKAL være, eller står der, hvor stor den omtrentligt er? Jeg gætter på, det er et gennemsnit. Det ville da undre mig meget, om alle fostre havde nøjagtig samme længde på et givet tidspunkt. 

Samtlige steder står der at de vokser ens i de første uger og at den 8+ skal være 1,6 cm til 2,3 cm. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Os&lilledig

ErDetSnartNU skriver:

Hov, og kan du SÅ lægge google fra dig! Du bliver bare skør og stresser dig selv af at prøve at hitte rede i en masse ting, som du desværre alligevel ikke har kontrol over Jeg ved selv hvor svært det er, for jeg er også sådan en, som gerne skal vide alt om alt, men jeg fik det simpelthen dårligt af al den "internetrådgivning" hvor jeg læste skrækhistorier om MA'er osv. Det er heller ikke sundt for fosteret at du stresser dig selv så meget 

Har efter den der scanning også total slukket for Google.! Har fået sådan en "første gangs gravid" af lægen hvor det nemlig også står.. Vælger at tro på at lilleliv bare var krøllet sammen. 

Man bliver mega skør!! Nyder det næsten og har begyndende ligament smerter.. Så der sker da noget der nede

Anmeld Citér

4. maj 2015

Os&lilledig

Smølfine123 skriver:

Det er en forskel på 3 mm! Det kan du slet slet ikke regne med. Det er meget usikre målinger i starten. Nyd din graviditet

Tusind mange tak.. Er såååå bange for at gå med noget dødt i mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.