Jeg startede selv i skole et år for tidligt, jeg var 5 år :-) Grunden var også at alle mine veninder skulle i skole, og jeg fik så lov at komme med.
For mig var det det helt rigtige, jeg mærkede ikke aldersforskellen, heller ikke da vi kom i teenageårene, jeg var fuldstændig samme sted som de andre.
En ting du dog skal overveje som mine forældre ikke lige havde tænkt over er, at når klassen begynder at ville holde fester og gå i byen osv, som i vores skolle begyndte i 7 kl, hvor de andre var 13-14 år, var jeg altså kun 12. Mine forældre kunne jo ikke sige at jeg ikke måtte deltage, da jeg så ville blive meldt fuldstændig ud af fælleskabet, så de måtte give mig lov til nogen ting, meget tidligere end de egentlig havde lyst til. Det samme med interessen for drenge, der fulgte jeg jo også bare klassekammeraterne, så jeg var tidligt ude med mange ting. Synes jeg bare er værd at tænke over, om man som forældre er ok med det, da man ikke rigtig kan tillade sig at sige til sit barn at det ikke må de samme ting som resten af klassen :-)
Anmeld
Citér