Være tro mod ens mand eller svigerfamilien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.740 visninger
24 svar
47 synes godt om
3. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har idag opdaget at min mands familie lyver overfor min mand om noget meget slemt. 

Men jeg ved ikke om jeg skal fortælle ham det eller lade som om jeg ikke ved noget? Er bange for at familien bliver rigtig sur og føler sig svigtet af mig fordi jeg kommer til at buste dem.

hvad skal jeg gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2015

LouiseEm

Anonym skriver:

Jeg har idag opdaget at min mands familie lyver overfor min mand om noget meget slemt. 

Men jeg ved ikke om jeg skal fortælle ham det eller lade som om jeg ikke ved noget? Er bange for at familien bliver rigtig sur og føler sig svigtet af mig fordi jeg kommer til at buste dem.

hvad skal jeg gøre? 

Det kommer meget an på hvad det er. Hvis det er i kategorien "du er adopteret, tadaaaaa!" synes jeg du skal klappe i, men det er svært at give råd når man ikke får selve problemstillingen at vide. 

Anmeld Citér

3. maj 2015

esioul

Anonym skriver:

hvad skal jeg gøre? 

kommer an på hvad det er.

Anmeld Citér

3. maj 2015

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Det kommer meget an på hvad det er. Hvis det er i kategorien "du er adopteret, tadaaaaa!" synes jeg du skal klappe i, men det er svært at give råd når man ikke får selve problemstillingen at vide. 

Det er ikke så slemt. Men jeg ved min mand vil gå FULDSTÆNDIG amok og måske vende ryggen til dem.. 

Anmeld Citér

3. maj 2015

FruStolpe

Jeg er altid ærligt overfor min mand.  Tænk hvis han finder ud af at du har vidst det og holdt det hemmeligt.  

Selvfølgelig skal du fortælle det, det handler vel også om tillid i forholdet  

Anmeld Citér

3. maj 2015

ErDetSnartNU

Hvis jeg vurderer, at min kæreste får et mere ulykkeligt liv på lang sigt (altså ikke blot her-og-nu-ked-af-det-hed), så ville jeg holde den tunge viden for mig selv. 

Hvis jeg derimod mente, at det var noget min kæreste fortjente eller direkte havde ret til at få at vide, så ville jeg uden at tøve fortælle ham det. 

Min udelte og ultimative loyalitet ligger hos min kæreste, og jeg ville afgjort handle i det, jeg vurderede som værende hans interesse, fremfor i hans families interesse. 

Anmeld Citér

3. maj 2015

ErDetSnartNU

Det ville være meget nemmere at rådgive dig, hvis vi kendte til problemstillingen. Kan du ikke fortælle hvad det er, eller komme med et lignende eksempel?

Anmeld Citér

3. maj 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

hvad skal jeg gøre? 

Først var min umiddelbare tanke "sig det", men så skrev LouiseEm det med adoption, og så var det alligevel ikke så sort/hvidt ...

Jeg tror simpelthen ikke jeg ville kunne bære at skulle holde en kæmpe stor hemmelighed for min mand. En af de ting vi vægter meget er ærlighed, og det ville simpelthen æde mig op indefra. På den anden side, er det ikke sikkert det er min hemmelighed at fortælle ... Jeg tror jeg ville blive nødt til at tage en snak med fx svigermor, og sige at de var nødt til at lægge kortene på bordet.

Anmeld Citér

3. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

hvad skal jeg gøre? 

Jeg kan slet ikke forstå at der overhovedet kan være tvivl. Naturligvis skal din loyalitet ligge hos din mand.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg fandt ud af at min mand havde holdt sådan en hemmelighed fra mig. Jeg er ret sikker på at jeg ville gå fra ham. Det ville være et kolossalt tillidsbrud. Og jeg er ellers ret overbærende.

Anmeld Citér

3. maj 2015

jenny4

Ja jeg tror også jeg ville sige til svigermor eller anden I familien at jeg har den viden, men ikke synes det er min at overbringe.

Handler det om økonomi, arv eller lignende - eller hvilken kategori er vi i?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.