lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
13 svar
6 synes godt om
2. maj 2015

hmg86

hej folkens..

er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg er 16+4 og arbejder slm pædagog i børnehave. i torsdags var der et af børnene, der havde fået udslæt på kinderne og det ligner lussingesyge. Jeg tog tidligt hjem og skal nu finde ud af hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg ved jeg ikke har haft det før, men ved også at retningslinjerne er blevet ændret, så det ikke længere anbefales at man sygemelder sig, da barnet smitter før der kommer symptomer.

Jeg har mistet før og ved bare at jeg aldrig ville kunne tilgive mig selv, hvis jeg mistede barnet fordi jeg tog på job og blev smittet. Tænker selv at en blodprøve kan vise om jeg er blevet smittet, og hvis jeg ikke er, ser jeg ikke nogen grund til at tage chancen på jobbet og blive det.

overreagerer jeg? Ved bare jeg ville hade mig selv, hvis det gik galt pga lussingesyge..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej, du overreagerer ikke. 

Kontakt din læge på mandag, og bed om en blodprøve. 

Indtil svaret foreligger, ville jeg sygemelde mig.

Anmeld Citér

2. maj 2015

Pikku Myy

hmg86 skriver:

hej folkens..

er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg er 16+4 og arbejder slm pædagog i børnehave. i torsdags var der et af børnene, der havde fået udslæt på kinderne og det ligner lussingesyge. Jeg tog tidligt hjem og skal nu finde ud af hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg ved jeg ikke har haft det før, men ved også at retningslinjerne er blevet ændret, så det ikke længere anbefales at man sygemelder sig, da barnet smitter før der kommer symptomer.

Jeg har mistet før og ved bare at jeg aldrig ville kunne tilgive mig selv, hvis jeg mistede barnet fordi jeg tog på job og blev smittet. Tænker selv at en blodprøve kan vise om jeg er blevet smittet, og hvis jeg ikke er, ser jeg ikke nogen grund til at tage chancen på jobbet og blive det.

overreagerer jeg? Ved bare jeg ville hade mig selv, hvis det gik galt pga lussingesyge..

Smitter lussingesyge meget? Hvis det gør, tænker jeg at der er rimelig stor sandsynlighed for at et af de andre børn i institutionen kan være blevet smittet, og dermed selv smitter indtil symptomer viser sig. Jeg ville, som en anden foreslår, ringe til lægen på mandag, og høre hvad han/hun synes du skal gøre.

Held og lykke.

Anmeld Citér

2. maj 2015

S*DD

hmg86 skriver:

hej folkens..

Jeg talte med min jordemoder om det i torsdags. Jeg er 16+ også. Hun havde ikke hørt om de nye retningslinjer og synes det var tåbeligt. Hun synes at hvis det kom nede der hvor jeg arbejder, at jeg så tager en uge eller to syg. Hun synes ikke det er en risiko man skal tage. 

Det er kun til uge 20 man skal være OBS på lussingesyge. 

Anmeld Citér

2. maj 2015

hmg86

S*DD skriver:

Jeg talte med min jordemoder om det i torsdags. Jeg er 16+ også. Hun havde ikke hørt om de nye retningslinjer og synes det var tåbeligt. Hun synes at hvis det kom nede der hvor jeg arbejder, at jeg så tager en uge eller to syg. Hun synes ikke det er en risiko man skal tage. 

Det er kun til uge 20 man skal være OBS på lussingesyge. 

Jeg ringede til jordmodercentret torsdag men fik fat i en der ikke rigtig vidste noget om det.. hun slog det bare op på nettet.. min læge mener også umiddelbart at det hedder sygemelding..

Anmeld Citér

2. maj 2015

Pikku Myy

hmg86 skriver:

Jeg ringede til jordmodercentret torsdag men fik fat i en der ikke rigtig vidste noget om det.. hun slog det bare op på nettet.. min læge mener også umiddelbart at det hedder sygemelding..

Så sygemelder du dig. Længere er den vel ikke Hvis det bliver problematisk i forhold til din arbejdsplads, kan din læge vel give dig en lægeerklæring. Eller hvordan er det nu sådan noget virker ...?

Anmeld Citér

2. maj 2015

hmg86

Pikku Myy skriver:

Så sygemelder du dig. Længere er den vel ikke Hvis det bliver problematisk i forhold til din arbejdsplads, kan din læge vel give dig en lægeerklæring. Eller hvordan er det nu sådan noget virker ...?

Så vidt jeg husker får man ikke en lægeerklæring længere.. det er bare en selv der siger, jeg er sygemeldt..

Anmeld Citér

2. maj 2015

Nettemor

Du kan godt have haft lussingesyge uden at du selv er klar over det. Det har jeg nemlig. Men det kan du finde ud af ved at få taget en blodprøve ved din læge.  

Anmeld Citér

2. maj 2015

hmg86

Nettemor skriver:

Du kan godt have haft lussingesyge uden at du selv er klar over det. Det har jeg nemlig. Men det kan du finde ud af ved at få taget en blodprøve ved din læge.  

Har tidligere i graviditeten fået det tjekket.. der havde jeg ikke haft det.. men det skal selvfølgelig tjekkes igen..

Anmeld Citér

2. maj 2015

Molly23

Snak med din læge om det. Jeg blev smittet med lussingesyge da jeg var gravid med min datter og hun blev syg af det. Jeg fik foretaget blodtransfusion gennem navlestrengen, da hun fik blodmangel. Hun overlevede det og er sund og rask, men der er en stor risiko ved sådan en blodtransfusion! Jeg vil bestemt tage det seriøst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.