Selviscenesættelse på sociale medier.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg poster ikke ret meget hverken på insta eller Facebook. Men når jeg gør, er det fordi jeg har noget glædeligt/positivt at sige. Eller som du siger, noget der kan grines lidt af jeg føler ikke jeg iscenesætter noget, for jeg kunne aldrig drømme om at skrive at jeg ingen problemer har i mit liv eller lign. Men jeg føler heller ikke det kommer andre ved, hvilke diskussioner jeg har med kæresten elle hvilke kampe jeg kan have med den store fx.. Det ville være at udstille dem, synes jeg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Ciss

Jeg er ærlig - men det betyder ikke, at jeg skriver om absolut alt. Generelt skriver jeg ikke andet på sociale medier end ting, jeg kunne have fortalt naboen, hvis jeg traf hende i butikken. Jeg ser på de sociale medier som et offentligt rum, og der fortæller jeg ikke alt for private ting. Jeg ser ikke på det som annerledes end, at jeg heller ikke i andre sociale sammenhænge irl fortæller alle detaljer eller ting, jeg er flov over.

Anmeld Citér

27. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har kun fb, hvilket jeg som regl mest bruger til lige at smide et par billeder ind på, hvis vi feks har været på tur, oplevet noget hyggeligt/ sjovt eller ud over det normale.

jeg ka godt finde på at lave et lille "brok" indlæg over at kæresten har holdt mig vågen hele natten pga han snorker, så jeg til sidst er gået på sofaen, fordi han påstår at han i hvert fald ik snorker, men spinder som vores katte ( siger han i søvne)

Men hader når folk feks skriver et oplæg, hvorefter man spørger indtil det, og de så endten ik svare eller skriver, at de ik vil uddybe, fordi det er for privat... Vh stine

Anmeld Citér

27. april 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg deler ikke noget på fB, jeg ikke ville have blev skrevet i en avis. Det er et offentligt forum, og private og personlige problemer bliver delt med mine veninder på anden vis. 

Jeg synes ikke, jeg selv iscenesætter mit liv men derimod handler ansvarligt. 

Jeg deler heller ikke billeder af mine børn,der vil være pinlige for dem senere. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Mama85

Migogmymy skriver:

Tænkte på emnet forleden dag, og nu hvor de lige snakker om det i GO morgen Danmark, så tænkte jeg lige at jeg ville oprette en tråd. 

Hvor meget selviscenesætter I jer selv på de sociale medier, fx facebook og instagram? Og hvad synes I om at folk iscenesætter deres liv som  perfekte og fejlfrie

Personligt har jeg nok en tendens til udelukkende at dele de positive ting på min instagram-profil, især fordi der er nogle jeg ikke kender, der følger mig derinde, og derfor ser jeg ingen grund til at dele mine øv-oplevelser på det medie. På facebook er jeg nok en del mere ærlig, og så alligevel ikke.. Holder mig primært til at dele de positive og gode ting i mit liv, og så kun dele negative historier hvis de kan få et humoristisk tvist. Men jeg ser ingen grund til at dele konflikter med min kæreste og lignende.

Jeg har desværre ikke set det program du omtaler, men Iscenesættelse er et stort ord, det kommer an på hvilke øjne man ser det med. Jeg tænker personligt ikke at de ting jeg poster, skal afspejle noget specifikt, eller at jeg bliver til noget jeg ikke er, ved at være noget som andre synes er perfekt, men jeg deler mine glæder, viser det frem som jeg selv ville tænke positivt om hvis andre gjorde, og har ikke et andet agenda end det. Nu har jeg familie og venner i udlandet, og der er facebook altså bare et genialt kommunikationsredskab for mig. Men der er så meget andet end de billeder og statuser man deler, der er også eks. De artikler man kommenterer på, på det punkt holder jeg mig hellere ikke tilbage, for folk på min vennesliste må tænke hvad  de vil mht. Mine holdninger Og dermed min "iscenesættelse" af mig selv.

Anmeld Citér

27. april 2015

Kay

jeg er ikke på instagram, og facebook der er jeg ærlig... lige som jeg er her inde... er virkelig ikke til det der selv isenesættelse... 

jeg skriver ikke alt hvad der sker i min hverdag på facebook... og deler heller ikke når jeg træner osv... men da viva blev indlagt med rs, eller når elna virkelig tæster grænser... kan også finde på at brokke mig over meter høje nullermænd når pigerne har været syge en uges tid eller mere  

har også skrevet om min efterfødsels reaktion, men selvfølgelig kommer der også op når manden en sjælden gang kommer hjem med blomster eller når elna eller viva gør/siger noget sjovt... vægt opdateringer på viva nu hvor hun har været lidt bagefter... 

facebook er min måde at fortælle de nærmeste hvad der sker i vores liv... 

tilgengæl er min venneliste delt op i at være venner og bekendte (det kan man jo heldigvis) og jeg "målretter" mine indlæg... så gamle klassekammerater osv. jeg ikke rigtig snakker med får ikke alle mine statusser... lægger mest op i det der hedder "venner undtagen bekendte" ikke for at isenesætte... men fordi jeg deler rigtig meget... og jeg ville selv blive irriteret hvis jeg fik så meget info fra en gammel klassekammerat eller lignende  

Anmeld Citér

27. april 2015

Loa

Ja både og kan man vel sige.

Jeg skriver ikke hvis jeg bliver ramt af diaré eller har skændtes med min mand, men samtidig opstiller jeg heller ikke mine billeder (Instagram) med perfekt opryddet stue spækket med designer ting og sager.

Så folk må skal gerne se/vide hvem jeg er, men jeg udleverer heller ikke rub og stub....

Anmeld Citér

27. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg har hverken facebook, instagram eller andet.

Jeg har en profil her på baby.dk, men jeg deler intet privat. Jeg deler ingen billeder, mit navn, eller mine børns navne.

Men uden at have set programmet, vil jeg tro de fleste iscenesætter sig selv og det kan jeg da godt forstå. Hvem gider skrive private ting om parforholdet, om økonomi, om job osv. på et mere eller mindre offentligt medie? 

Hvem tager billeder af at deres hus er ved at blive tvangsfjernet, mens de er op at skændes, at manden er beruset endnu engang på en hverdag osv. Man tager jo billeder fordi man godt vil forevige de dejlige stunder. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Happiness

Ja i den forstand at jeg ikke ville skrive/tage billeder hvis vi havde knas i parforholdet, eller hvis mine børn har lavet lort på potten  Det rager ikke andre, og mine børn skal ikke finde deres første lort på nettet

Men jeg derimod gerne tager billeder af mine unger eller ting i mit hjem, som viser hvordan vi er. Jeg fjerner ikke rod, eller stiller mine børn op på rad og række Jeg tager billeder på ferier/ture/hjemme mens de er fordybet i en leg/ i haven eller andre steder, hvor billedet siger alt  

Jeg tænker dog meget over hvilke billeder af mine unger som jeg poster. 

Så ja i det store hele så selviscenesætter jeg vel mit liv  

Nogle ting er og forbliver mellem husets fire vægge, mens andre ting tåler dagens lys  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.